Gå til innhold

Dere som kutter ut godteri helt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det egentlig? Kan jo ha en kosedag i uka. Da blir det ikke så vanskelig heller føler jeg. Eller er det bare meg som er litt godtemoms;)

Anonymous poster hash: a26fe...6b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

de periodene jeg har klart å være godtefri har jeg tillatt meg selv å spise godteri en dag i uken, men når denne dagen kommer vil jeg ikke sprekke. Det er rett og slett fordi det er så SINNSYKT mye lettere å bli hekta på godteri igjen enn det er å stoppe med det, så hvis jeg er fullstendig godtefri i en periode er det fordi jeg har vært flink og blitt kvitt søtsuget og ikke vil ha det tilbake :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kutter ikke helt ut godteri. Det gjorde jeg før fordi jeg ville bli slankest mulig, men så sprakk det en dag og da åt jeg nesten 2 kilo godteri. Nå koser jeg meg med snop en gang i uka.

Gjest Hikken
Skrevet

Om jeg går 3-4 dager uten godteri så er søtsuget mitt så godt som borte. Synes derfor det er lettere å holde meg unna fullstendig enn å spise godteri en dag i uka og få sukkersuget tilbake konstant. Er også mer glad i vanlig mat enn godteri så godteri er noe jeg overhode ikke savner i kostholdet mitt :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha en kosedag når jeg har vært så lenge uten at jeg ikke har lyst på det lenger?

smaken er for meg nå ikke lenger god, og kos for meg har blitt andre ting istedet.

Anonymous poster hash: 7bff0...a26
  • Liker 3
Gjest Hikken
Skrevet

Hvorfor ha en kosedag når jeg har vært så lenge uten at jeg ikke har lyst på det lenger?

smaken er for meg nå ikke lenger god, og kos for meg har blitt andre ting istedet.

Anonymous poster hash: 7bff0...a26

Enig. Det meste av godteri for meg nå smaker egentlig bare alt for søtt. Selv liker jeg å kose meg med noen gode skinker og oster. Det smaker for min del tusen ganger bedre enn melkesjokolade og vaniljeis. :)

Skrevet

Sitter og spiser godteri nå, jeg. Uff... Blir hekta fort ;-) Har perioder der søtsuket er på topp, og andre dager der jeg ikke trenger godteri i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det egentlig? Kan jo ha en kosedag i uka. Da blir det ikke så vanskelig heller føler jeg. Eller er det bare meg som er litt godtemoms;)

Anonymous poster hash: a26fe...6b2

Hvorfor kan ikke alkoholikere ha én dag i uken hvor de drikker?

For mange handler godteri om noe mer enn å være "godtemoms". Det er gjerne et anstrengt forhold til mat, sukkeravhengighet, eller andre problemer bak ønsket om å kutte ut slikt.

For min egen del fører "kosedager" til at jeg tar helt av, og fråtser vilt i flere dager før jeg klarer å stoppe. Så jeg må bare holde meg unna helt.

Anonymous poster hash: b6f56...007

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

trenger ingen "kose" dag. jeg har ikke lyst på gotteri lengre.

Anonymous poster hash: 3eb52...bc5
Skrevet

Man kan lett "kose" seg på mat som er bra for kroppen.

Kos trenger ikke bety drittmat

• Liker 1
Skrevet

Fordi da er jeg på kjøret igjen... Her er det alt eller ingenting som gjelder. Spiser jeg sjokolade i dag kommer jeg til å spise det hver dag i mange uker, derfor holder jeg mer unna alt snop ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har rett og slett ikke så lyst på godteri etter å ha vært uten det en stund, så hvorfor kjøpe det da? Bare fordi det er en vane? Jeg spiser heller en god middag, nøtter, bær, fersk ananas osv. Det smaker mye bedre :)

Har ikke totaltforbud mot godteri altså, dersom jeg får lyst på det kjøper jeg det gjerne. Men det hender altså ikke så ofte etter jeg la om livsstilen :)

Gjest sweetsugar
Skrevet

Kjøp heller god mat istedenfor godteri. Har du lyst på noe salt som f.eks potetgull, så kan du jo heller legge til litt hvitløksbrød til middagen f.eks.

Om du ikke klarer å holde deg unna godteri uansett, så kan du jo f.eks begynne å lage sunne smoothies.

Har fått helt dilla på smoothielaging, å da lager jeg alt fra jordbær, vanilje yoghurt og banan, til agurk, spinat, selleri og ananas. Smoothie er som regel sunnere, og det smaker jo veldig godt også. Nå har ikke jeg gått inn for det, men smoothie er min erstatter for godteri nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig enig i dette!

Anonymous poster hash: 91674...b71

Skrevet

Det er ingen kos for meg å vite at jeg spiser mat som gjør at jeg får vondt i tenna, og flesk på magen.

Det er kos å vite at jeg går ned, og at det jeg spiser er sunt og godt for meg. ;)

Frukt er kos for meg. jordbær og vaniljekesam, mango, ananas..det er kos det. X)

Og uansett så er jeg typen som ikke greier å "bare" spise sukkerbomber en gang i uka. Spiser jeg litt, må jeg ha mer. Men folk er forskjellig, og det er bra at det funker for deg TS.

Skrevet

Og uansett så er jeg typen som ikke greier å "bare" spise sukkerbomber en gang i uka. Spiser jeg litt, må jeg ha mer. Men folk er forskjellig, og det er bra at det funker for deg TS.

Samme her. Var ustoppelig.

Det rare var at jeg la jo aldri på meg, men sunt var det absolutt ikke. Brukte som unnskyldning at jeg spiste så sunt ellers, men ærlig talt... Det er ingen unnskyldning for å kjøre nedpå 300 gram sukker iløpet av en dag.

Gjest Raindrops
Skrevet

Det slutter å smake godt etter en stund, og da ser jeg ingen grunn til å starte igjen. Jeg spiser fortsatt søte ting da, baker f.eks. kake eller kanelboller av og til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, og var flink og holdt ut i 2 uker. Sukkersuget ble til og med nesten borte. Så, for noen dager siden, bestemte jeg meg for å ta meg to små lefser da jeg var på besøk hos noen som hadde ferske, deilige lefser på bordet.

Og nå sitter jeg her, med helsvart samvittighet, etter å ha fråtset som et utsultet dyr på potetgull, sjokolade, loff, kjeks og gudene vet hva i fire dager.

Jeg har issues når det gjelder mat. Det er bare å innrømme. Jeg er som en alkis når det gjelder karbohydrater, spesielt salte ting som potetgull, og bakst. Null kontroll når det først setter i gang. Har klart å holde meg til lavkarbo-mat så langt i dag, men det har vært en evig kamp med meg selv.

Har så sykt lyst til å bare hive innpå...

Så ja. Fuck spisedager altså. Det fungerer bare ikke. :fnise:

Anonymous poster hash: b6f56...007
Skrevet

Det er jo faktisk helt avhengig av man syns smaker best. Det absolutt aller beste jeg vet er sjokolade, men det holder å spise det en dag i uken. I ukedagene koser jeg meg med annet som er sunt, men jeg syns fortsatt sjokolade smaker aller best.

Skrevet

Jeg har hatt helt godtestopp i noen perioder (ikke nå, da). Når jeg først har vært uten en uke så har jeg egentlig ikke så lyst på godteri i helgen heller, og da ser jeg faktisk ikke poenget. Jeg synes frukt og bær smaker bedre enn det meste godteri. Nå kjører jeg på med en mellomting, spiser litt godteri (mørk sjokolade eller yoghurtis) lørdager, hvis jeg vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...