Gå til innhold

Bruktbilgaranti


Bocla

Anbefalte innlegg

Hei!

For tre uker siden kjøpte jeg meg en bruktbil av typen Subaru Forester 2005 modell. Det var igjennom en bruktbilforhandler, og bruktbilgarantien er 6 mnd.

Da dette er min første bil er det en del ting jeg lurer litt på.

Bilen skal EU-godkjennes i Oktober. Jeg tenkte jeg skulle sende den inn nå, for så å få ting som dukker opp der, rettet på garantien. Er dette greit?

I tillegg har jeg merket en slags klunkelyd under bilen som jeg ønsker å få rettet opp. Skal jeg ta EU--kontrollen nå med en gang, for så å nevne dette problemet i tillegg, eller levere inn bilen til bruktbilforhandler først?

Vil jeg kunne kreve å få byttet ute-temperaturmåleren om denne viser feil? Eller er dette noe jeg burde ha kjent til?

For dere som kjenner til automatgir; Er det meningen at hvis jeg setter bilen i 1, vil den bremse på giret på samme måte som en manuell? Jeg bor slik til at jeg har en bratt bakke nedover, og ønsker å ta vare på bremser lengst mulig. Men når jeg setter bilen i 1 bremser den ikke, fortsetter fortere og fortere nedover, mens jeg hører turtallet øker. Er dette en feil?

Jeg blir veldig glad for svar, for som dere sikkert har skjønt er jeg helt grønn;)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...