Gå til innhold

Jenters syn på "knullekompiser"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mann hører jeg iblant snakk om kamerater som har jevnlig, uforpliktende sex med kvinnelige bekjentskaper (ikke nære venniner). Det virker ikke veldig vanlig, men det forekommer. For menn er vel den rådende oppfattning utad at dette er ukomplisert og ofte hyggelig dersom man er i en livssituasjon der fast forhold ikke er ønskelig. Men jeg hører sjelden høylytt snakk blant jenter om hvor "deilig det er å ha en knullekompis". Jeg spør derfor dere jenter her på forumet; er dere mindre kåte og interesserte i uforpliktende sex enn menn, eller snakker dere bare ikke så høyt om det? Hender det at dere går forbi en mann og tenker at dere gjerne skulle "testet utstyret hans"?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såpass kjip og konservativ at jeg ikke har sex hvis jeg ikke er i forhold. Har ingenting til overs for kk.

Anonymous poster hash: 8a2d0...f16
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Klart jenter er interessert i sex! Jeg har hatt forhold som i utgangspunktet har vært basert på uforpliktende sex. Det fungerer en stund, men min erfaring er at det kompliseres ved at det blir følelser av det til slutt, og blir langt fra så uforpliktende som det var ment innledningsvis! Av mine endte det første etter 6 mndr ved at jeg traff nr 2 (han ville plutselig veldig gjerne at det skulle bli noe etter jeg hadde truffet en annen...), nr 2 utviklet seg til å bli et 9 år langt samboerskap og nr 3 endte med mine tårer etter 1,5 år med jevnlige hook-ups...

Kanskje jeg bare er dårlig på uforpliktende sex :P

Anonymous poster hash: 06350...ed5
  • Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Jeg spør derfor dere jenter her på forumet; er dere mindre kåte og interesserte i uforpliktende sex enn menn, eller snakker dere bare ikke så høyt om det?

Ettersom kompisene dine har sex med nettopp jenter så bør vel det fortelle deg at jenter er minst like interessert i uforpliktende sex som gutter.

Så spørsmålet ditt besvarer seg selv.

Jenter snakker selvsagt like høyt om det seg imellom som gutter gjør seg imellom. Men hvorfor i all verden tror du at jenter skal drive å snakke om sexlivet sitt til deg?

Endret av Lincoln
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det er så mange jenter som er glad i det, de vil helst ha forhold.

Ja, har gått forbi noen å tenkt det ja. Det blir jo uansett med tanken :)

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Vi snakker om det. Veldig ofte. Iallefall i min vennegjeng. Bare ikke til menn, stort sett.

Hvor mye vi sliter når vi ikke får oss noe, hva vi skal gjøre når det virker som om flørten blir for innpåsliten og vi bare trenger uforpliktet sex, og når det eksempelvis jogger en heit fyr forbi i bar overkropp når vi sitter i parken så kan jeg love deg at han blir "seksuelt trakassert" til gangs, han hører det bare ikke.

Det at man ikke er interessert i alle former for uforpliktet sex vil forresten ikke nødvendigvis si at man er mindre kåt.

Endret av Raindrops
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ofte forbi menn jeg gjerne kunne tenkt meg å teste. Selvfølgelig ikke hver dag jeg tenker slik, men alle har vel sine kåte dager hvor man tenker slikt om kjekke menn man går forbi på gaten.

Jeg har hatt et par "knullekompiser", og mine venner har visst om dette. I min omkrets er vi ganske åpne om slikt, men går selvfølgelig ikke i detaljer. Jeg er ikke ute etter en kjæreste nå, så da er knullekompis et fint alternativ. Jeg føler meg også mer trygg da, siden det er en bekjent av meg, og ikke bare en jeg bare drar med meg hjem fra byen når jeg er kåt. Da ønsker jeg heller å sende en mld til min knullekompis om han ønsker å møte meg :)
Og i tillegg liker jeg ikke følelsen av å føle at jeg ligger rundt med tilfeldige, bare fordi jeg er kåt.

Anonymous poster hash: 35ca1...d09
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en knullekompis. Hatt en før der det ikke ble følelser fra noen sin side, bare uforpliktene. Utrolig praktisk egentlig.. Men det avslutta (selvsagt) når jeg fikk type (nå eksen).

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint å ha en fast partner til tross for at man er singel, slik at man har noen å dra hjem med dersom begge er på byen, for eksempel. Det er en fin mellomting mellom å ha en fast partner, og å måtte ha sex med stadig nye tilfeldige gutter for å få seg noe. Det er ikke så mange av mine venninner som har det slik med noen, men jeg tror heller det er fordi det er litt vanskelig å finne noen som er interessert i det samme uforpliktende forholdet som seg selv, og å innlede dette. Har fått inntrykk av at gutter ofte får panikk over å ligge for mange ganger med samme jente fordi de er overbevist om at hun skal få følelser for han. Så lenge man er ærlig med hverandre underveis, og avslutter forholdet dersom den ene føler noe mer enn den andre, så er det en super ordning.

• Liker 4
Gjest Chloè
Skrevet

tja, har gitt det en sjanse 2 ganger å fikk følelser for begge. Klarer ikke å ha sex med et menneske jeg ikke finner tiltrekkende på alle måter, å da blir det selvfølgelig følelser ut av det. I mitt hodet er det noe rart med gutter/jenter som klarer å ha sex med en person over lengre tid uten å få følelser. Så det er ikke noe for meg,skulle ønske det var det da jeg trives med å være singel,men det går dessverre bare ikke. Fra venninner så får jeg inntrykket av at de prøver å ha den "jeg bruker han bare" holdningen som gutter tydeligvis klarer å ha uten problemer, men så å si alle har baktanker med sexen å vil noe mer.

Skrevet

Jeg er såpass kjip og konservativ at jeg ikke har sex hvis jeg ikke er i forhold. Har ingenting til overs for kk.

Anonymous poster hash: 8a2d0...f16

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at kvinner ikke snakker så høyt om det selv om ganske mange har PV'er. De mennene som gjør det er gjerne litt mer åpne om det. Husk at 10-20% av mennene går på rundgang med 80-80% av kvinnene, det er bare jentene som ikke utbroderer så mye om det annet enn i private venninnesamtaler.

Anonymous poster hash: cb3ce...049
  • Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at kvinner ikke snakker så høyt om det selv om ganske mange har PV'er. De mennene som gjør det er gjerne litt mer åpne om det. Husk at 10-20% av mennene går på rundgang med 80-80% av kvinnene, det er bare jentene som ikke utbroderer så mye om det annet enn i private venninnesamtaler.

Anonymous poster hash: cb3ce...049

Lurer på om det er foretatt noen empiriske undersøkelser på dette med antall partnere og om de er faste/vennebasert eller tilfeldige. Si ifra om noen vet. Men jeg opplever det nok også slik at det er noen menn som "har draget" og utnytter dette for det det er verdt, mens de fleste menn har relativt få sexpartnere. Kvinner generelt er nok mer løse i snippen enn menn når de er single - det burde ikke være en kontroversiell tanke. Kvinner er vel like kåte som menn, og det er generelt lettere for dem å få seg noe.

Skrevet (endret)

Vi tenker på det og vi snakker om det. Men det er ikke alltid like lett å prate med andre gutter om det. En av grunnene kan være (etter min oppfatning) at jenter ofte ender opp med å få følelser i slike forhold i motsetning til gutter som kanskje fint kan skille mellom sex og følelser. I tillegg har jeg inntrykk av at noen gutter oppfatter oss som litt "vulgære" om det er et passende ord om vi snakker for åpent og høyt om sex. Det vil si, er vi to og to sammen alene kan vi snakke så åpent om det som bare det. Men i større grupper, som ute med en vennegjeng eller lignende, blir det fort noe annet. Da skal vi helst være typiske jenter, søte og uskyldige..

Endret av seaworld
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er interessert i sex og jeg snakker høylydt om det! Til menn, kvinner, transseksuelle, barn, dyr... alt du måtte ønske! Ok, kanskje ikke riktig barn, iallfall ikke så foreldrene hører det, men du tar poenget :danse: Har liksom ikke så mange venner som vil høre, så må fortelle det jeg kan der jeg kan!

Anonymous poster hash: 450ab...0cb
Skrevet

Nei takk!

Er like kjip og konservativ som AnonymBruker.

Vil bare ha sex med en jeg er i et forhold med.

• Liker 1
Skrevet

Vi tenker på det og vi snakker om det. Men det er ikke alltid like lett å prate med andre gutter om det. En av grunnene kan være (etter min oppfatning) at jenter ofte ender opp med å få følelser i slike forhold i motsetning til gutter som kanskje fint kan skille mellom sex og følelser. I tillegg har jeg inntrykk av at noen gutter oppfatter oss som litt "vulgære" om det er et passende ord om vi snakker for åpent og høyt om sex. Det vil si, er vi to og to sammen alene kan vi snakke så åpent om det som bare det. Men i større grupper, som ute med en vennegjeng eller lignende, blir det fort noe annet. Da skal vi helst være typiske jenter, søte og uskyldige..

Er det sant at gutter ikke får følelser? Eller er det bare en del av kjønnsstereotypiene, på samme måte som at jeg antydet i ingressen at kvinner ikke tenker så mye på sex? Som mann har jeg iallefall opplevd å få følelser når jeg har hatt tilfeldig sex, og jeg har blitt såret når forhold har tatt slutt. Tror det er en myte at menn er så "harde".

Likestilling i sin ytterste konsekvens vil jo si at både gode og dårlige sider ved begge kjønn legges merke til. Kvinner som bare er for kvinners retigheter og ikke samtidig åpner for et åpnere syn på mannsrollen i positiv forstand, er dårlige feminister.

Gjest Lincoln
Skrevet

Er det sant at gutter ikke får følelser? Eller er det bare en del av kjønnsstereotypiene, på samme måte som at jeg antydet i ingressen at kvinner ikke tenker så mye på sex? Som mann har jeg iallefall opplevd å få følelser når jeg har hatt tilfeldig sex, og jeg har blitt såret når forhold har tatt slutt. Tror det er en myte at menn er så "harde".

Biologisk sett så blir kvinner mye mer knyttet til sexpartnere enn hva menn blir.Når kvinner har sex med noen så utskiller de et forelskelseshormon. Menns oppgave fra naturens side er å spre gener til så mange som mulig, mens kvinners oppgave fra naturens side er å finne én person om gangen til å ta vare på barnet hennes. Det finnes selvsagt individuelle forskjeller.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2031498/Sex-Why-makes-women-fall-love--just-makes-men-want-MORE.html

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en myte. Jeg er kvinne og har et rett frem forhold til sex og knytter det ikke til følelser i det hele tatt, men jeg sliter med å finne menn med samme forhold til det, siden de ender opp med å bli forelsket og ville ha et forhold. Jeg vet at jeg ikke har harvet over nok menn til at det er statistisk relevant, men når dette skjer hver jævla gang nekter jeg å tro at det er direkte uvanlig. For meg var det så håpløst at jeg ikke kunne ligge med folk da jeg var singel, men nå som jeg er i et åpent forhold fungerer det mye bedre, fordi mannfolka da vet at jeg alt har en partner, og ikke åpner seg for de samme forventningene.

Jeg tror mye av dette bunner i hva vi lærer kulturelt, siden begge kjønn skiller ut oksytocin i samme grad, og får den samme biologiske påvirkningen. Menn har lært at de ikke behøver å knytte dette til følelser og overstyrer denne tilknytningen mentalt, mens kvinner får matet inn en forventning om at vi skal bli påvirket emosjonelt og dyrker denne. Merket det selv en periode jeg hang i venninnegjeng hvor alle var veldig emo, og hele tiden stilte spørsmål ved mine følelser til mine pulevenner, at det var veldig lett å bli revet med når de satt og analyserte og sippet.

Anonymous poster hash: 8be20...26f

• Liker 3
Gjest Lincoln
Skrevet

Ja, det er en myte.

Anonymous poster hash: 8be20...26f

Niks, det er et biologisk faktum, ref. artikkelen jeg linket til. Det finnes selvsagt individuelle forskjeller. Noen kvinner har dog så mange sexpartnere at de ødelegger den biologiske evnen til å knytte følelser via sex, regner med at du er i denne kategorien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...