AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 jeg ble operert for scoliose for 15 år siden og fikk avstivet en god del av ryggraden. har i de senere årene slitt en del med stiv korsrygg om morgenen (slik at jeg knapt klarer bøye meg eller ta på meg sokker før det har gått et par timer og jeg har fått myket opp ryggen). har en sjelden gang vondt lengre oppe i ryggen men er som regel bekkenet og korsryggen som blir "slitne" av mye gåing og bæring osv. vurderer nå om jeg skal tørre å bli gravid. har lyst på barn men ikke om det går på bekostning av helsa. en frisk kvinne kan jo bli meget plaget av bekkenløsning osv så jeg er litt bekymra hvordan kroppen min ville taklet slikt siden jeg allerede sliter med rygg/bekken/korsrygg/hofter/isjias. har du selv eller kjenner du noen som har blitt operert for scoliose og gått gravid? hvordan gikk det? håper på mange svar.... Anonymous poster hash: 0dd93...146
Høhø Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Jeg fikk avstivningsoperasjon når jeg var 16 (er 20 nå). Er ikke gravid da, men legen har sagt flere ganger at svangeskap vil ikke være noe problem. Jeg har dog ikke hatt noen ettervirkninger annet enn litt stiv muskulatur i nedre del av ryggen et par ganger. Jeg stiver av 4 virvler, ganske langt nede på ryggraden
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Umulig å svare noe på da slikt er individuelt. Gener, arbeidsplass, miljø, dagligliv, trening, kosthold og en meeeengde ting vil være med på å bestemme graden av belastning og virkning. Dette bør du snakke med fastlegen din om, og kanskje få spesiell oppfølging underveis av fysioterapeut eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Jeg lurer på hvor plaget andre med scoliose er. Legen sier at det ikke skal gi noe særlig plager, men jeg har ryggsmerter hver dag. Når jeg legger meg ned, reiser meg fra liggende stilling, bøyer hodet, strekker meg. Anonymous poster hash: e6c55...35e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå