Gå til innhold

Prostitusjon


Isa

Anbefalte innlegg

Verdens eldste yrke...

Jenter; ville dere under noen omstendighet jobbet som hore? Man hører jo at de som er luksusprostituerte tjener opptil flere millioner i året på gesjeften sin.

Er det virkelig så nedverdigende som alle skal ha det til?

Jeg synes er rart at så mange som aldri har prøvd seg i bransjen kan si så mye om det.

Man hører stadig om nedverdigelsen, degraderingen av kvinnekjønnet osv.

Men hva om man gjør det av egen fri vilje?

*Må* man se ned på kvinner som vil tjene penger på dette?

Nå tenker jeg ikke på de som selger sex for å få penger til dop, men de som annonserer i blader/søndag søndag, de som har dette som arbeid.

Las i Cosmopolitan en gang en reportasje om en ung britisk kvinne som jobber som hore. Hun likte det. Hun tjente veldig bra med penger. Hun kunne jobbe når hun selv ville.

Hvorfor er det så mange som ville sett ned på henne, rett og slett spyttet henne i ansiktet hvis de fikk sjansen.

Greit at det er ulovlig de fleste steder i verden; men hva er verst synes dere?

Å tenke på kjønnssykdommene eller hvordan de kvinnene "må føle det"?

Hva vet vi egentlig om det?

Bare noen tanker icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at kvinner som ønsker seg å være hore fremdeles er tabu.

Det er selvsagt vanskelig å forstå for en mann at en hjelpepleier med luselønn gidder å vaske diare av nitti år gamle menn, men samtidig nekter å onanere en nitten år gammel russ for tretusen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, kanskje det er fordi de gamle mennene trenger hjelpen, men det gjør ikke den 19 år gamle russen.

Det finnes fortsatt idealister u know.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle omsorgsarbeider på en eller annen måte. Den prositiuerte tilfredstiller et like stort sosialt behov som alt annet.

FN's menneskerettskonvensjon har nedfelt at alle mennesker har rett til et seksualliv.

De menneskene som av ulike årsaker, f eks handicap, invaliditet, sosiale tilfeller... - ikke får sitt rettmessige behov for et seksualliv bør etter min mening få dette påkostet av staten.

Jeg sidestiller den prosituerte med hvilken som helst annen terapaut, sjelsørger eller massøse.

Det vil ennå gå en tid før alle aksepterer prositusjon som en del av menneskeheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok aldri tenkt meg et liv som prostituert. Nei, aldri i verden. Ikke prostitusjon i kroppslig forstand.

Noen kvinner er faktisk bevisst i sitt valg om å bruke kroppen som inntektskilde. De kan faktisk ha et rimelig kynisk forhold til bruk av kroppen.

En i min bekjentskapskrets, livnærer seg på prostitusjon. Hun er hverken narkoman eller har andre veldig uttalte sosiale problemer. Hun er student og gjør det godt på skolen. Hun bor bra og har en høy standard i forhold til alt hun eier av tinglighet.

Hun går på jobben i sine faste turnuser. Dag, kveld og tidlig natt. Hun har sine faste kunder og sitt faste tilholdssted. Hun yter maksimalt i jobben sin. Hun har respekt for sine kunder. Nevner dem aldri ufordelaktig eller utleverende og hun har klart sin integritet i behold. Hun tjener masse penger og har et sykt høyt forbruk.

Det som nok blir et problem for henne, er å avvikle businessen. Nettopp fordi hun ikke vil ha samme inntjening i den jobben hun etterhvert blir utdannet til. Hun har fått vaner som er vonde å vende. Hun tjener omtrent det samme på en dårlig dag, som jeg tjener på en god uke. Okey da, hun betaler ikke skatt og har heller ingen trygdeordninger om hun skulle bli syk.

En annen ting, er at hun har svært vanskelig for å integreres i et såkalt "normalt" liv. Hun har så mye å skjule. Hun lever jo sånn litt på kanten av det akseptable. Hun har nok flere venner i det lyssky miljøet, enn f.eks. jeg har.

Uansett, hun har valgt det selv. Hun er nok ingen "lykkelig" hore, men hun føler selv at hun gjør en god jobb. Det er jeg sikker på at hun gjør. Henne om det. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med prostituerte flere ganger. De har vært narkomane, men likevel... alle sier at det er grusomt og nedverdigende.

Kan ikke tenke meg at det kan være noe mer behagelig å være luksusprostituert. Vet ingenting om det, men jeg tror kanskje at de forsvarer seg. Mange er nok avhengige.. av penger og luksus.

Kunne aldri solgt meg til en mann for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

I julen kom barndommsvenninden min hjem på ferie. Vi er i midten av 20 årene.

Jeg fikk da vite at hun jobbet som prostituert. Det var et forferdelig sjokk, og jeg ble kvalm og sint av tanken. Hadde det enda hvert for å skaffe seg penger til rus, så kunne jeg på en måtte ha forstått det, men kun for at hun er glad i penger, det kan jeg ikke svelge.

Hun var en oppegående jente, pen og sjarmerende. Guttene flokket seg rundt henne på ungdomsskolen. Hun mistrivdes alltid på skolen, var ikke så god faglig. Når jeg spurte henne hvorfor hun hadde tatt dette yreksvalget svarte hun "noen har det i hodet, noen har det i hendene, jeg har det i f***a."

Jeg hadde store problemer med å respektere det hun gjorde. Jeg likte det ikke, og jeg yttrykkte det til henne. Det var vanskelig. Jeg har nå i ettertid blit mere "vant" til det, og det er jo hennes liv. Jeg kan ikke gjøre så mye med det - fordi om jeg ikke liker det.

Hun er såkaldt luksusprostituert, men hva skjer senere???

Jeg forstår ikke hvordan kvinner kan selge kroppen sin, og ha det bra. Det tror jeg ikke går ann.

Hilsen EID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det finnes kvinner som over en gitt periode lurer seg selv til å tro at det vil gå såååå bra selv om de ikke lever et akseptert liv. De ser ikke hvordan det kan skade dem på lang sikt. Jeg tror kvinner som prostituerer seg finner mange gode unnskyldninger for seg selv hvorfor de gjør som de gjør. Raliteten henter dem senere... Og da gjør det vondt, vondt, vondt.. Tror jeg..

I Danmark har jeg hørt at sykehjem benytter seg av prostituerte til de gamle og syke. Det hørte jeg av en dansk hjelpepleier der jeg hadde praksis.

Når det gjelder GlennJesus sitt utsagn om hvorfor en hjelpepleier kan gjøre jobben sin for luselønn.... Vel.. jeg vil heller ha et anstendig yrke med luselønn enn å trekke på gata for masse penger... *ss* En hjelpepleier blir sett på som en engel... en prostituert gjør ikke.. Og om det skulle blitt ansett som et respektert ønske, så ville jeg fremdeles hatt min jobb. Min kropp er MIN kropp. Den er ikke til for å deles.

Men for å svare det som Isa... (meg og navn... jeg håper jeg adresserer riktig person nå...) Kunne jeg under noen omstendigheter prostituert meg?? Ja, det tror jeg. Hvis barna mine sultet og det var den eneste måten jeg kunne tjene penger på... Men det blir en verden så hypotetisk.... Men det måtte vært et slikt scenario i så fall. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også tenkt på.

Jeg er enig med Cassandra - prostitusjon kunne vært en "siste utvei".

Spørsmålet her er jo om det er skadelig, ikke moralsk riktig. Moralsk riktig meg godt plantet sentralt nedenfor rygg-området.

Jeg tror prositusjon er skadelig. Følelsesmessig.

Jeg ville ikke gitt noen sjelen min, og latt dem gjøre hva de ville med den.

Jeg deler gjerne tanker og følelser med de jeg ønsker å dele med. De som ikke har mulighet til å forstå derimot, eller som ikke ønsker å forstå mine begrunnelser, gidder jeg ikke bruke energi på.

På samme måte med kroppen min.

Jeg vil dele kroppen min med enkelte, men kun med de jeg velger selv, på bakgrunn av visse kriterier.

Ved å la alle slippe til mentalt, ville det svekket meg. Ved å ikke ha et eget "rom", til bare meg selv, måtte jeg stengt av følelser.

Ditto med kroppen.

Jeg understreker: jeg ser ikke ned på andre kvinners valg. Men jeg må tillate meg å lure på deres bakgrunn for disse valgene, fordi jeg, siden jeg er "kvinne"/jente, stiller i samme klasse.

Jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt en kald og fullstendig ufølsom person om jeg solgte kroppen min til hvem-som-helst. Akkurat som om jeg ikke var selektiv i valg av "mentorer" (også kalt gode venner med gode svar), siden jeg også da hadde "fått tilgang" til mye jeg ikke ønsker.

Ved å prostituere kroppen min hadde jeg følt så mye hat, så mye forakt, og kroppen min ville bli en gjenstand for dette.

Derfor tror jeg ikke en kvinne kan ha en slik "jobb" uten å svekkes av det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandix

Prostitusjon hadde definitivt ikke vært mitt førstevalg mht yrke. Jeg kunne heller aldri tenke meg å jobbe som lærer, psykiater, telefonselger eller fotterapeut. For ikke å snakke om bonde. I valget mellom bonde og hore, hadde jeg gått for det siste.

Engangsprostitusjon, a la "Uanstendig Forslag", hadde jeg selvfølgelig ikke takket nei til. Mener å huske at det der var snakk om $1.000.000, jeg hadde nøyd meg med mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...