Gå til innhold

Dyrt sengesett eller ikke ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heller kvalitet enn kvantitet når det kommer til sengetøy. Det er som med klær også, noe syns det er helt ok å bruke polyestershit mens andre vil ha mer eksklusive materialer :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lillepus, du en engel :) at jeg ikke tenkte på det, takk takk :) Jeg fant en side, hvor den er en del billigere kan man si, 1615,- for dobbel dyne og lys blå farge, akkurat den jeg har så lyst på. Men den siden er jeg usikker på, er den sikker mon tro? www.scandinaviandesigncenter.no Fargen ser lik ut som den i villapaprika nettbutikken og finnes i dobbeldyne, den jeg trenger egentlig. Åh nå ble jeg glad :) Håper bare den nettsida er sikker så shopper jeg den imorgen. :)

Anonymous poster hash: 20b22...c6a

Jeg tok feil igår, det var kun for dynesett uten putetrekk. Så da er jeg på samme <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_sad.gif' alt=':('> Dette var vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpe ett sengesett til den prisen, når du kan få mange fler hvis du kjøper billigere??

Har bare billig sengesett omtrent, og det fungerer jo fint.

Anonymous poster hash: 07ea9...446

Fordi jeg vil ha noe bedre som det er god kvalitet på, og jeg vil ikke ha billig drittdyne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å kjøpe dyrere sengetøy nå, fordi jeg synes kvaliteten (på de merkene jeg har prøvd) er mye bedre enn de billigere. Ja, jeg kan sikkert kjøpe 10 billige sengesett til samme pris, men poenget er at de ikke er på langt nær like gode å ligge i og de holder seg ikke like godt etter ørten vask.

I løpet av livet tilbringer man mange timer i senga, og søvnkvalitet er utrolig viktig, derfor har jeg investert i gode dyner og godt sengetøy. Jeg kommer aldri til å se på det som bortkastede penger all den tid jeg sover godt, blir uthvilt og synes soverommet er koselig og innbydende. Hadde selvfølgelig overlevd i billigsengetøy, men ser ikke helt poenget. Dessuten kjøper jeg ikke så mange sett sengetøy i året at dette velter budsjettet :)

Anonymous poster hash: d6f1f...fba
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Fordi jeg vil ha noe bedre som det er god kvalitet på, og jeg vil ikke ha billig drittdyne.

Er det ikke dynetrekk og putevar det er snakk om, og ikke billige drittdyner?

Hvis prisen på ca. 1500 også omfatter dyne og evt pute, vil jeg si det er et godt kjøp.

Endret av Arabella
Skrevet

Godt sengetøy holder i mange år. Besteforeldrene mine flesket til og kjøpte noen sengesett i høykvalitets egyptisk bomull en gang de syntes de hadde penger å bruke på sånt. Det var på sekstitallet, og de var i bruk i over tretti år.

Jeg vil ha god kvalitet på det jeg eier og da velger jeg sateng- eller damaskvevd bomull med god trådtetthet til å legge på senga, og selv om jeg ikke har svidd av så mye som 1500 på et sett ennå er det helt innenfor hva jeg kan tenke meg å spandere på sengetøy. Det må vel også sies at de settene vi har i huset konsekvent er kjøpt på salg og kan godt ha kostet så mye opprinnelig, men det husker jeg ikke om de gjorde.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg bruker for det meste sengetøy fra 60- og 70-tallet som jeg har fått av min mor. Holder fremdeles fargen og jeg merker stor forskjell på kvaliteten. Ikke laken, men dyne- og putetrekk.

Skulle gjerne hatt noe kremhvitt egyptisk bomull. <3

Gjest Ciegus
Skrevet

Hvorfor kjøpe ett sengesett til den prisen, når du kan få mange fler hvis du kjøper billigere??

Har bare billig sengesett omtrent, og det fungerer jo fint.

Anonymous poster hash: 07ea9...446

Hva skal man med flere da?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hva skal man med flere da?

Sengetøyet må vaskes av og til, derfor trenger man flere. Det er vel ikke slik at sengetøy av egyptisk bomull ikke trenger å bli vasket?

Endret av Arabella
Skrevet (endret)

Man trenger to sengesett pr seng! :opplyser:

Edit: jeg mente også sengesett, ikke sett sengetøy.

Endret av Pringle
Gjest Ciegus
Skrevet

Sengetøyet må vaskes av og til, derfor trenger man flere. Det er vel ikke slik at sengetøy av egyptisk bomull ikke trenger å bli vasket?

Nei men hvorfor skal man prioritere kvantitet over kvalitet slik brukeren jeg siterte mente? Det holder jo med to sett slik at det ene vaskes når det andre er i bruk. Ser ikke helt poenget med å kjøpe billige sengesett for å kunne kjøpe mange, de ligger jo bare i skapet uansett (av erfaring, vi har et skap fullt av sengetøy som aldri brukes, bruker kun 2 av settene).

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei men hvorfor skal man prioritere kvantitet over kvalitet slik brukeren jeg siterte mente? Det holder jo med to sett slik at det ene vaskes når det andre er i bruk. Ser ikke helt poenget med å kjøpe billige sengesett for å kunne kjøpe mange, de ligger jo bare i skapet uansett (av erfaring, vi har et skap fullt av sengetøy som aldri brukes, bruker kun 2 av settene).

Har dere aldri overnattingsgjester? I tilfelle må de ha med egne dyner, puter, dynetrekk og putevar?

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke dynetrekk og putevar det er snakk om, og ikke billige drittdyner?

Hvis prisen på ca. 1500 også omfatter dyne og evt pute, vil jeg si det er et godt kjøp.

Mente selvfølgelig sengesett. Sorry.

Gjest Ciegus
Skrevet

Har dere aldri overnattingsgjester? I tilfelle må de ha med egne dyner, puter, dynetrekk og putevar?

Niks, vi har ikke gjesteseng/rom. ;)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Niks, vi har ikke gjesteseng/rom. ;)

Da forstår jeg at dere ikke trenger så mange sengesett :). Jeg tar gjerne imot dem dere ikke bruker, for her hos meg er det familiebesøk relativt langveis fra rett som det er :fnise: .

Endret av Arabella
Skrevet

Vi har to par sengesett i bomullssateng kjøpt på kid eller noe, og de koster under 1000 kr for et par sengesett. Hatt de i flere år, og de vises ikke slitt en gang, selv om de vaskes ofte.

Gjest Cathleen
Skrevet

Jeg har et sengesett som koster ca. 1700 kr (trenger to stk til dobbeltseng) fra Calvin Klein, og jeg synes absolutt at kvaliteten er verdt det. Ja, det koster, men jeg har aldri sovet så godt før. Kommer nok ikke til å kjøpe mange sengesett i denne prisklassen, men har ei venninne som kjøper kvalitetssengetøy i USA, så det spørs om jeg ikke begynner med det etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...