Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg er voksen og ikke kommer inn på videregående, hvordan kan jeg da bli ambulansearbeider? Kan jeg ta det over nett? Hvordan er mulighetene for å få seg lærlingplass da? Regner med at de som har gått videregående blir prioritert for lærlingsplass, og at de kanskje er litt skeptiske til de som har gått nettstudier?

Jeg har gått gk helse- og sosial, så da er det kanskje bare ambulansefag vg2 jeg trenger, + lærlingtid?

Er dette noe å satse på eller er risikoen stor for at man blir stående uten lærlingplass?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Risikoen er stor for at du blir stående uten lærlingsplass ja. Elever fra vgs sliter med å få lærlingplass, det er så plasser. Men det er sikkert forskjeller fra fylke til fylke.

Når det er sagt så hør med en ambulansesentral om du kan få være med dem en dag og se hva de gjør. For dagene består mye av taxikjøring fra sykehus-sykehjem-hjem, mye. Hverdagen er nok ikke så spennende som man kan tro, og godt er jo det egentlig.

Her har de 24 timers vakter, vet ikke om det er vanlig alle steder. Så det er ikke alle det passer for pga arbeidstidene.



Anonymous poster hash: a3e28...453
Skrevet

Ja, jeg er klar over at det er mest transportoppdrag og lite blålysutrykninger så tror ikke jeg får meg noen overraskelser der. Har jobbet i et akuttmottak og på den måten fått litt innsyn i hvordan arbeidsdagene deres er. Tror de har 24 timers vakter her også, og jeg er nok litt skeptisk til det ja...

Og så er det jo litt kjipt å ta utdanningen hvis man må stå i kø for lærlingplass...hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...