sandkri01 Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Jeg synes det er vanskelig å ha mine egne meninger for tiden. Selv om vi bor i et land der vi får lov til å ha egne meninger, føler jeg at så alt for mange blir sett ned på, blir hatet og får stygge kommentarer fordi de har en annen mening enn de andre. Det er så urettferdig. "Vi kan ha vår mening, men de andre hater vi fordi de tenker annerledes", er det sånn mange tenker eller? Det føles nesten sånn... Jeg legger også merke til slik på YouTube blant annet. Jeg har YouTube-bruker og er veldig aktiv der. Jeg skriver på ulike videoer; helt enkle kommentarer, uten noe hat eller stygge og negative ord i. Plutselig får jeg hat-kommentarer der jeg virkelig får høre hvor dum jeg er, og hvor stygg jeg er? Hva er greia? Med en gang en person sier noe helt uskyldig er det en eller flere som absolutt skal hate på det, og bare skape negativitet. Det er alltid noen som kommer med noe utrolig frekt, uansett hvor man er. Om det er på internett eller ikke. Synes folk kan holde stygge tanker inni seg. Greit nok å formidle ting på en ordentlig og mer positiv måte enn å banne og kalle folk stygge ting... Jeg er en person som godtar andres meninger. Men når de formidler den negativt og kaller meg ting, banner og er veldig usaklig, detter jeg ut. Da vil jeg ikke høre mer... Jeg har lært at det ikke nytter å diskutere med enkelte, fordi de aboslutt ikke godtar min mening i det hele tatt. Derfor prøver jeg så ofte som mulig å være hyggelig tilbake, og egentlig ikke si så mye. For det funker ikke. Flere som opplever dette? Hva mener du om det? Det er jo best hvis vi alle godtar hverandre. Greit nok å kunne diskutere, det er jo bra. Men når det blir usaklig og frekt... da synes ikke jeg det er greit lengre. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Livet er opp og ned, noen ganger bra og noen ganger dårlig, ikke helt enig med deg folk i verden er uenig om ting, og de diskuterer det, hvis andres mening er i feil bruk så må vi selvfølgelig rette det, men når man publisere ting på nett og blir kjent så er det sånn bare, selv om det er frekke meninger, jeg som er kjent i data verden får masse bra og dårlig tilbake meninger, men jeg er tålmodig og liker å vite hva andre mener selv om det er frekt a, men hvis en person ikke godtar din mening så trenger du ikke snakke med ham da, eller vite hvorfor han ikke gjør det?? Usaklig og frekt da går man utover saken og da er det lurt å bruke noe morsomt for komme tilbake til saken, folk som har hjerne veit hva de gjør, så det kommer an på hvem du prater med da Anonymous poster hash: 7f651...3d3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har også fått det inntrykket du har, TS Ikke alle typer meninger da, spørs hva det gjelder og hva det er.., Anonymous poster hash: a559c...a03
waco Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Skal jeg forstå dette her så må jeg nesten lese meldingene sandkri(s?) skrev først - og deretter må jeg lese meldingene de svarte. Så kunne jeg satt meg ned å tenkt om jeg skulle tatt det personlig, eller forsøkt å se det hele fra deres ståsted? Jeg synes det er helt greit å provosere for å fremskape reaksjoner. Noen misforstår dette her og bruker det som en unnskyldning for å være et dårlig menneske, da er det jo den personen det er noe feil med. Hva skal vi gjøre med mennesker som ikke oppfører seg på you-tube kommentarer? Hmm, jeg vet at youtube har en funksjon som gjør at man kan melde kommentaren negativ, og om det er flere negative klikk enn positive tror jeg meldingen blir skjult for andre lesere? At man må trykke på "rapportert som nettsøppel, les innhold" knappen? Stemmer dette her eller er jeg helt borte?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå