Gå til innhold

Private gymnas - forbedre karakterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta opp igjen noen fag fra videregående og kanskje ta noen nye fag også. Finnes det noen oversikt over private gymnas i landet? Hvilke kan dere anbefale? Jeg vet bare om Bjørknes og Sonans. Jeg bor i Tyskland nå, men tenkte å flytte tilbake til Oslo eller til familie i Bergen. Jeg har egentlig venner og familie over hele landet, så det viktigste er egentlig at skolen er god og at jeg har noe å velge mellom.

Takker for alle svar :)



Anonymous poster hash: 887ec...e89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes jo flere forskjellige, men Sonans, Akademiet, Bjørknes og NKI (nettstudier) er de jeg kommer på.

Jeg har selv gått på Sonans, og er kjempefornøyd med skolen. Dyktige, motiverte lærere som følger deg hele veien, mindre klasser enn vanlig gjerne, og eksamensrettet undervisning hele veien. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje ikke Nord-Norge så aktuelt for deg, men Frisvold i Tromsø er virkelig å anbefale, de får mye bra omtale. Har gått der selv, og lærerne er bare helt fantastiske. De har nettstudier også tror jeg. Verdt å sjekke ut :)



Anonymous poster hash: 1d918...826
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akademiet har skoler i de største byene i Norge, men et bredt utvalg av fag å velge mellom, samt karaktergaranti. Skal gå der selv til høsten, har hørt masse positivt om Akademiet (Bergen), så gleder meg til å begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått både Sonans og Bjørknes i Oslo. Mest fornøyd med Sonans!



Anonymous poster hash: 3be88...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med et år på Danielsen Intensivgymnas i Bergen, og kan absolutt anbefale det! Der går du som "vanlig" vgs-elev, dvs det er obligatorisk møte til timene og du får standpunktskarakterer (og slipper kanskje eksamen, som er en fordel for mange). Skolen er statsstøttet, slik at det ikke koster i nærheten av de summene du må ut med hvis du skal gå vanlig privatskole. Tror jeg betalte 1600,- for et realfag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...