Gå til innhold

Ingeniørstudium - HIB vs HIOA?


Gjest JakeGreen

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen

Heisann,

Jeg skal mest sannsynligvis begynne på et ingeniørstudium til høsten, bygg eller maskin, enten på HIOA eller HIB.

Noen som har gått på en eller begge av skolene?

Noen som vet om den ene blir sett på som bedre enn den andre og om det er noen forskjell på kvaliteten på utdanningen?

Noen som vet noe om selve skolebygningene? Inntrykket mitt er at HIOA har rimelig nye og fine bygg, men HIB vet jeg ikke noe om.

Jeg sitter litt på gjerdet og er usikker på om jeg skal bosette meg i Bergen eller Oslo til høsten, så om det er noen forskjell av betydning på disse to vil det være avgjørende.

Takk for svar!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har gått økonomi på HIOA og det var helt ok. kjente en del som gikk maskin der og de var sånn og si fornøyde.

HIOA har ikke så mange leseplasser noe som er veldig irriterende når man vil lese til eksamen og har ikke et sted man kan sitte og lese... men ellers en bra skole.

Anbefaler IKKE HIØF.. går maskin der nå og nivået er såååå lavt!



Anonymous poster hash: 12de0...096
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

jeg har gått økonomi på HIOA og det var helt ok. kjente en del som gikk maskin der og de var sånn og si fornøyde.

HIOA har ikke så mange leseplasser noe som er veldig irriterende når man vil lese til eksamen og har ikke et sted man kan sitte og lese... men ellers en bra skole.

Anbefaler IKKE HIØF.. går maskin der nå og nivået er såååå lavt!

Anonymous poster hash: 12de0...096

Takk!

Har hørt at det er magert med leseplasser, men jeg er godt kjent på Blindern, så jeg kan nok stikke dit eventuelt.

HIØF - Lavt hvordan?

Uansett ikke et alternativ.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er ferdig med bygg-ingeniør i Bergen nå. Han gikk første året på HiOA og de to siste årene på HiB. Han likte HiB MYE bedre enn HiOA. Bedre klassemiljø, lettere å få gode karakterer og MYE bedre lærere. Og karakterer bør du tenke på, hvis du ønsker å gå videre til master på NTNU og bli sivilingeniør. HiB skal jo flyttes til Kronstad, et HELT nytt bygg som visstnok skal være fantastisk. Velg HiB. http://www.hib.no/om/nybygg/



Anonymous poster hash: a43c9...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: det er ikke noe forskjell i lønn utifra hvilken av de to skolene har gått på. Det avhenger av hvor du jobber, erfaring og karakterer. Kjæresten min sier at lønnen ligger på rundt 430 000 med en bachelor i byggingeniør.



Anonymous poster hash: a43c9...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Kjæresten min er ferdig med bygg-ingeniør i Bergen nå. Han gikk første året på HiOA og de to siste årene på HiB. Han likte HiB MYE bedre enn HiOA. Bedre klassemiljø, lettere å få gode karakterer og MYE bedre lærere. Og karakterer bør du tenke på, hvis du ønsker å gå videre til master på NTNU og bli sivilingeniør. HiB skal jo flyttes til Kronstad, et HELT nytt bygg som visstnok skal være fantastisk. Velg HiB. http://www.hib.no/om/nybygg/

Anonymous poster hash: a43c9...992

Takk for interessant svar, anonym bruker.

Om HIB er så mye bedre, er ikke valget så vanskelig. På en måte har jeg mest lyst å bo i Oslo, men kvaliteten på skolen er det viktigste, så jeg flytter gjerne til Bergen om nødvendig.

Vet du om han måtte ta noen ekstra fag når han byttet skole eller bare hoppet han rett over? Jeg tror ikke fagplanene er helt like og mener på at man ofte må ta opp igjen fag når man bytter skole under et studieforløp.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...