Gå til innhold

PCO og FEIT og fæl:(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så lei ... Gir snart opp!

Er ei jente på 27 år og skal være i min beste alder. Har mannen i mitt liv, som jeg elsker over alt.

Sliter med masse plager i fra PCO, super allergisk og sykemeldt.

Livet er vanskelig for tiden.

Vi sliter med og få barn, mens alle rundt oss bare popper som bare det. Den gleden jeg burde føle for dem er borte!

Nå er jeg 166 cm og vekta er på 104 :( Kraftig overvektig med andre ord!

Har prøvd alt for å få den lille. Lavkarbo og trimming.

Ikke noe hjelper på vekta og humøret.

Beklager den negative tonen, men måtte bare få det ut!

Noen som har tips og triks som kanskje kan hjelpe meg?

Det setter jeg pris på :)

Anonymous poster hash: e6b2e...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Må ikke glemme og nevne at jeg går på attføringskroner, så ikke nok med at vi ikke har en liten bylt i armene, men vi får ikke råd til hus heller :(

Anonymous poster hash: e6b2e...844

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme, så jeg kjenner igjen følelsen. Men du sier du har prøvd trimming. Hva gjorde du? Holdt du på i lang tid? Det kan ta lang tid før resultatene viser seg, men de kommer! Jeg hadde også gitt opp, nemlig....jeg kutta ut alt av nei-mat, og planla godt hva jeg skulle spise for å spise riktig, samtidig som jeg trente masse. Men merka jo ingenting! Men holdt ut litt til, og da begynte det å skje ting :)

Men det er vanskelig...jeg er absolutt ikke der jeg ønsker å være vektmessig enda, men jeg håper og tror at jeg er på riktig vei!

Anonymous poster hash: 2c043...85b
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan spiser du da? Lavkarbo er jo så mangt og mange gjør mye feil der. Hvordan ser en typisk matdag ut for deg?

Anonymous poster hash: f8435...538

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å gå. 1 time til dagen, spis moderat med snop, brus, kjeks og chips. Legg en kosedag i uken og hold deg til det. Etter noen dager vil du kjenne det hjelper. Om det regner, ta på regntøy, men GÅ hver dag.

Anonymous poster hash: f2c30...abd
Gjest wilmus
Skrevet

Jeg har også pco. I vinter ble jeg lei økende vekt. Jeg begynte å gå. 1-3 timers tur hver dag.

Det tok ikke lang tid før jeg gledet meg stort over disse turene. Formen kommer seg FORT! jeg begynte å jogge etterhvert som formen ble bedre. Jeg fikk mer og mer energi.

Nå har jeg gått ned over 20 kg. Jeg ELSKER turene mine, og er blitt kjent som "ho spræke med den kvite bikkja" i bygda! MEG liksom?? Med pco og lavt stoffskifte!

Jeg har blitt så glad i å løpe at jeg har pådratt meg beinhinnebetennelse i begge beina, det gjør dritvondt! Men jeg løper okke som! jeg klarer ikke en dag uten jogging. Samboer mener jeg har blitt skikkelig treningsnarkis... Så det nytter! Du klarer det, bare start rolig!

Nå skal det sies at jeg veide rundt 80 på mitt tyngste, og jeg har hund så må gå tur uansett + at jeg har flott turterreng rett utenfor husveggen.

By the way, så spiser jeg helt normalt, bortsett fra at jeg har bytta ut frokostskiva med cottage cheese.

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å gå. 1 time til dagen, spis moderat med snop, brus, kjeks og chips. Legg en kosedag i uken og hold deg til det. Etter noen dager vil du kjenne det hjelper. Om det regner, ta på regntøy, men GÅ hver dag.

Anonymous poster hash: f2c30...abd

Det var vel i overkant optimistisk. Folk uten PCOS vil bruke lengre tid enn "noen dager" på å merke noe og folk med PCOS vil slite enda mer. Man må holde ut ei god stund før man merker noen forskjell så eneste måten å bli kvitt vekten på er å legge om livsstilen. Glem slankekurer og raske løsninger (og glem for all del alt som minner om selvpining) og legg om kosthold. Begynn med litt mosjon hver dag og øk gradvis etterhvert som formen blir bedre. Prøv å ligg i underskudd på kcal og mosjoner litt hver dag. Ta deg god tid og godta at vekta vil stagnere i perioder. Gjenta mantraet "jeg skal ikke slanke meg, jeg skal få en sunnere kropp og bli friskere" og fokuser på fysisk form fremfor antall kilo.

Hvert minste kilo i minus kan gjøre at du lettere blir gravid, så stå på! Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 66172...8b5

Skrevet

Jeg har PCO og har gått ned i vekt ved å telle kalorier. Har du prøvd å være nøye med kaloriinntaket?

Skrevet

Er du testet for insulinresistens?

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som hjalp for meg var metformin. Det fikk jeg uten å bli sjekket for insulinresistens - det hjalp for vekta, uansett. Du har vel en spesialist/gynekolog? Anbefaler å diskutere problemstillingen med vedkommende.

Anonymous poster hash: 23e4a...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...