AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har gresspollenallergi, men det pleier å hjelpe å bare ta vanlige Loratadin-piller. Da kan jeg oppleve lett kløing i øyenene og halsen, men i går fikk jeg allergisjokk, tror jeg. Prøvde å google det, men da kom jeg bare til enda verre sjokk, der man ikke får puste og ender på legevakta. Så lurer på om noen her har råd. I går kveld jogga jeg en tur på litt over fem kilometer, og det siste strekket er opp en lang og bratt bakke. Den pleier å være slitsom, men jeg kom meg da opp og hjem. Men da jeg kom hjem var jeg svimmel og småkvalm og hadde helt sinnsykt vondt i halsen. I natt har jeg nesten ikke sovet i det hele tatt, hatt så vondt i halsen at jeg har gispa etter luft og strevd med hver gang jeg skal svelge. Det å svelge er det verste av alt, det svir og brenner i hele halsen. I tillegg er det vondt i ørene, nesa er tett og tennene til og med verker. Skulle nesten tro jeg hadde fått bihulebetennelse sånn helt plutselig. Nå er det ca 11 timer siden joggeturen var ferdig, og jeg har fortsatt utrolig vondt i halsen, tett i hodet osv. Er dette et allergisjokk? Er jeg sjuk nå og må bare hvile eller går det over etter hvert? Og hva kan jeg gjøre med halsen? Noen andre som har opplevd noe lignende? Trodde det ikke skulle vare så lenge, men å gispe etter luft og styrte på badet for å drikke vann oppreist hele natta igjennom orker jeg ikke mer av. Anonymous poster hash: 383c8...520
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Jeg hadde ringt legen det slaget klokka slår 8! Det høres ganske vondt ut det du har opplevd, og det er mulig legen kan gi et kjapt svar på hva det er! Eventuelt må han teste deg for å kunne gi riktig medisin. Skader ikke å ringe! God bedring!
Siri L. Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Jeg hadde ringt legen det slaget klokka slår 8! Det høres ganske vondt ut det du har opplevd, og det er mulig legen kan gi et kjapt svar på hva det er! Eventuelt må han teste deg for å kunne gi riktig medisin. Skader ikke å ringe! God bedring! Helt enig! Her kan sikkert legen hjelpe. Kanskje du trenger en inhalator i pollensesongen når du skal jogge? (Omtrent som Marit Bjørgen, vettu ) Fortell oss hvordan det går nå! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå