Varglun Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Hei Det ligger i kortene at jeg og en til reiser til hurghada en stund etter sommeren er over og jeg lurer på hva jeg kan forvente meg, så dersom noen har gode erfaringer så del gjerne Det er en ting til, da vi var i Thailand fikk vi sydd noen flotte klær av skreddere, men finnes det slikt i Egypt i nærheten der? Finnes det noen andre kortere reisemål dersom jeg vil ja formsydde klær? Sommerlig hilsen Varglun
oslotur Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 vær forberedt på noen ekstremt innpåslitne selgere 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Jeg ville valgt bort egypt om jeg hadde flere alternativer... Har vert i Sharm el sheikh, som skal vere et finere sted enn Hurghada... likte meg dårlig! Hotellet og den private stranda var flott. Super service, rent og pent. Men alt utenfor hotellet var crap... Utrolig innpåslitne selgere, som bare ville lure fra deg mest mulig penger, og ville du ikke kjøpe noe så ble de nesten sinte på deg. ikke minst skittent og ekkelt! Maten er heller ikke noe å rope hurra for.. Jeg kommer nok bare til å reise til egypt igjen, om jeg bor på et 5 stjerners all inclusive hotell, hvor jeg bare er opptatt av sol og bad! Anonymous poster hash: 86bbb...a42 2
Gjest Raptuza Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Har ei jeg kjenner som har vært der på ferie. Fikk et ganske dårlig inntrykk. Styr unna er mitt råd.
Sunshinam Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg var der for tre år siden. Helt ærlig, så var det en av de beste feriene jeg har vært på. Bodde på Aquamarine (vanvittig vakkert og lukseriøst hotel, anbefales på det sterkeste). Hvis du drar til Egypt anbefaler jeg å ha et hotell med all inclusive. Hadde ikke jeg hatt det, er jeg ikke helt sikkert på hvor jeg skulle ha spist... Men nå lå ikke hotellet ikke akkurat i sentrum heller da Når det kommer til shopping, så dro jeg alltid til Senzo Mall. Prisene er litt dyrere der enn å skal kjøpe noe midt i byen, men det er helt klart verdt der! Her kan du gå i fred og kjøpe akkurat som i Norge og de har flere butikker med mange merker + en stor matbutikk. Fikk inntrykk av at det er her de fleste turister handler og den rikeste delen av egypterne selv. Jeg var en gang inne i sentrum, men det var på en guidet "city-tour". Det var veldig folksomt der og selgerne var ganske innpåslitne (var bare i en butikk, så det forteller nok en del...). Det var "turistpoliti" i gatene og de aller fleste der var egyptere selv. De aller fleste virket som de var dypt troende muslimer og gikk med både hijab, niquab og burka. Så det var virkelig en opplevelse! Men anbefaler å dra på denne city-touren, fordi ting virker litt tryggere når man har en guide med seg Havna i Hurgahada er utrolig, definitit et must-see Alt i alt var det en fantastisk og lukseriøs ferie. Var mest på hotellområdet og Senzo Mall når det kom til shopping og på et par utfluktet. Anbefaler dette på det sterkeste. Ville definitivt å dratt dit igjen! Det eneste jeg synes man bør passe på er at man bestiller et bra hotell Når det gjelder formsydde klær, så aner jeg ikke! Men det er helt sikkert mulig. Endret 23. juni 2013 av Sunshinam
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå