Gå til innhold

Sier opp nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag var siste dråpe, og nå klarer jeg ikke mer. Jeg har tenkt å si opp jobben min, noe jeg har planlagt en stund nå. Det har liksom bare bygget seg opp.

Jeg har faktisk ikke kontrakt på denne jobben, som er en lederstilling, bare jobben jeg hadde før det, en 50% medarbeiderstilling. Det står uspesifisert stillingsprosent i kontrakten, men muntlig avtale var 50%

Jeg har altså kun den gamle kontrakten. Har ferie nå i juli, i 3 uker. Oppsigelsestiden min er 1 mnd, siden jeg ikke har noe kontrakt som tilsier noe annet.
Er det greit om jeg sier opp med virkning fra 1.juli? Kan vel bli noen sure miner om jeg sier opp og har ferien min i 3 av 4 ukene av oppsigelsestiden?

Hjelp meg gjerne å tenke her, jeg har satt jobben foran meg altfor lenge nå.



Anonymous poster hash: 16df8...357
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt i arbeidsmiljøloven eller noe sånt. Eller her hos arbeidstilsynet.

Lykke til :-) Høres ut som noe du er veldig klar for! Høres trasig ut å ikke ha kontrakt samtidig som stillingsbeskrivelsen tydeligvis har endret seg veldig.

Fortell hvordan det gikk!



Anonymous poster hash: 4a346...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen ny jobb å gå til da?



Anonymous poster hash: c4a1b...820
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure miner blir det nok, men du har full rett til å si opp og slutte etter oppsigelsestiden, selv om du har ferie hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen ny jobb å gå til da?

Anonymous poster hash: c4a1b...820

ts her

Har ikke det, dessverre. Jeg vet jeg bør ha ny jobb i bakhånden før jeg sier opp, men så er jeg jo litt i tvil også. Lønnen er bra og det tar seg bra ut på cven å ha en slik lederstilling, men det er alt som er positivt med det. Har lenge sett på ledige stillinger, jeg tror ikke det hadde vært så veldig vanskelig å finne seg ny jobb.

Det har nå vært altfor mange dager hvor jeg har kommet hjem (flere timer etter planlagt tid) totalt utmattet og vært helt sikker på at jeg må gi opp nå. Spesielt når jeg bare en liten stund etter jeg har kommet inn døra hjemme får telefoner i hytt og pine om alt mulig. Har liksom aldri fri.

Jeg vet jeg skal ha kontrakt i jobben min, det blir bare alltid avglemt. Sjefen min sier alltid han skal ordne det, men det blir aldri noe av.

Anonymous poster hash: 16df8...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...