Gå til innhold

Fikk meg litt av et sjokk

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

I går formiddag var jeg ute for å gå en tur i det nydelige solskinnet. Jeg hadde iført meg full treningshabitt, komplett med Oakleys, og storkoste meg.

Plutselig kom en fyr syklende opp til meg og lurte på om han kunne stille meg et spørsmål. "Sorry," sa jeg "jeg snakker ikke nederlandsk". Fyren så helt normal ut, så varselklokkene ringte ikke i det hele tatt. Så kom sjokket: han spurte om jeg var interessert i å "spille inn film"---"you can earn good money".

Jeg takket nei, og kom meg hjemover i en fart, men må innrømme at jeg brukte lang tid på å analysere hendelsen. Hva fikk han til å spørre meg, i en travel gate, midt på blanke dagen??? Uff, jeg legger sikkert for mye i ting, men...

Jævla IDIOT! La jenter få gå i fred, jeg er i hvertfall ikke blitt tryggere etter episoden.

Og denne byen er en rolig by, på størrelse med Bergen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta det personlig! :trøste:

Kanskje du bare så ut som du var glad og lett å snakke med og at det var derfor han kontaktet nettopp deg... Ofte holder det at du ser ut som du er åpen for kontakt.

Jeg har en velutvikla "idiotmagnet" sjøl så jeg vet hva jeg snakker om... :roll:

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm...Jeg pleier normalt sett ikke å gå rundt å glise, får altfor mye uønsket oppmerksomhet til det :cry:

Idiotmagnet? Den var ny.

Dessverre ler samboeren min av det hele, og sier jeg bare skal gi blaffen i slikt (det er ikke første gang jeg har fått sleazy tilbud, for å si det sånn).

Skrevet

Det er ikke så lett å sette seg inn i for den som ikke har blitt utsatt for noe sånt, men jeg vet hva du mener. Det er skikkelig ubehagelig og du føler deg både redd, trist og skitten.

Jeg er en person som av en eller annen grunn virker tiltrekkende på alle algs snodige mennesker... Uteliggere, alkoholikere, gamle snakkesalige damer, slibrige fyrer... you name it :roll:

Jeg kaller det idiotmagnet fordi det stort sett er idioter jeg drar til meg, men det har blitt bedre med åra etter at jeg lærte meg å se litt strengere og mer lukket ut.

Det har ikke med å gå å smile - det holder å ha et åpent ansikt... Og kanskje du bare er ei fryktelig søt jente som flere har lyst på vettu :wink:

Skrevet

Uff, det hørtes veldig ekkelt ut!

:trøste:

Gjest Ethereal
Skrevet
Det er ikke så lett å sette seg inn i for den som ikke har blitt utsatt for noe sånt' date=' men jeg vet hva du mener. Det er skikkelig ubehagelig og du føler deg både redd, trist og skitten.[/quote']

Akkurat der satte du ord på følelsene mine; jeg endte opp med å ligge inne på sofaen i stedet for å legge ut på den langturen jeg hadde planlagt. Men jeg skal stå foran speilet og øve på et avvisende blikk, og se om det hjelper :kul:

Skrevet

*ser for seg tøff i trynet Ethereal* :sjarmor::kul:

Det fungerer - uansett fungerer det å unngå all øyenkontakt. Var fæl til å se på ansiktene til folk før, men nå ser jeg mer forbi så jeg slipper ubehagelige konfrontasjoner :-?

Jeg fikk forresten penger av en alkis engang... var ganske ung og sto og prata med ei venninne på gata. Så kommer den en skikkelig uteligger fort og insisterer på å gi meg hundre kroner... Er ikke det idiotymagnet så vet ikke jeg :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

:trøste: Det hørtes veldig ubehaglig ut :-( , men jeg er ganske sikker på at det ikke har noe med deg og gjøre, eller hvordan du fremstår.

Hvis det er noen trøst er jeg ganske sikker på at jeg har en slik idiotmagnet klistret i pannen.

Tror det står " please kom til meg og still dumme spm" eller "du kjenner meg ikke men jeg vil allikevel høre alt om dine personlige problemer" i Neon , blinkede skrift :ler:

Skrevet

Hvis det er noen trøst er jeg ganske sikker på at jeg har en slik idiotmagnet klistret i pannen.

Tror det står " please kom til meg og still dumme spm" eller "du kjenner meg ikke men jeg vil allikevel høre alt om dine personlige problemer" i Neon , blinkede skrift :ler:

Akkurat sånn er det ja... :roll::ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Trøst å høre at det er flere som har det slik. Tipper jeg overreagerer, men jeg blir litt skremt. Jeg er ganske flink til å passe på hvor jeg beveger meg på kvelds- og nattestid. Og ingen korte skjørt ute alene på natta. Sambo bare ler av hele "problemet" mitt, men sier at han legger merke til at jeg får endel blikk, helst av mørkhudede. Kanskje ikke så rart her i Nederland, hvor alle jenter er 180cm og tynne som strykebrett. Så kommer muskeljenta fra nord:hoho:

For en måned siden satt jeg på et tog langt inne i Tyskland, og ville bare ha fred og ro; da ville plutselig sidemannen føre en samtale med meg--på tysk. Dumme meg begynte å svare, og skulle ikke bli kvitt ham.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke tenk for mye på hva du tror du gjør feil, for det er sikkert ingenting.

Korte eller lange skjørt, smil eller ikke smil.

DU kan ikke gjøre for at noen er idioter og som ikke fatter når det passer eller ikke passer seg og åpne kjeften.

Skrevet

Huff, vet hva du går gjennom E! :klem:

Om vi spør andre der ute, så er det sikkert mange som har fått sleezy tilbud fra fremmede. Undertegndede er intet unntak. Desverre.

For 4-5 år siden, reiste jeg alene til Hawaii. Bl.a. satt jeg ved siden av en masesyk dust i 8 timer på flyet. Han jabbet og jabbet og så jeg trodde jeg skulle bli gal!

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvorfor ender alltid den som helst vil ha fred og ro, opp ved siden av den som maser/drikker/skråler mest på langturer? Jeg ble engang sittende ved siden av en gnålete, 7-8 årig norskamerikansk jente, med komplett munndiare og den mest nasale stemmen jeg hadde hørt.

Men jeg burde vel være glad til, jeg får jo REISE :roll:

Skrevet

Reise? Det er ikke nok E! Vi må da for fanken få lov å sitte ifred og tenke, lese og ellers gjøre hva vi vil? (hehe)

Hyggelig er jo man, men personlig har jeg ikke flere timers stoff å dele med ukjente mannfolk!

*Litt arrrrrrrgh!..nå!*

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg er også en idotmagnet. Men det er en ting som virker avskrekkende på også idioter og det er kroppsspråket. Jeg har blitt veldig bevist på det da jeg har vært på noen kurs ang. dette i jobbsammenheng.

Og trikset er egentlig ganske greit; Rett i ryggen, ikke skjul hendene dine, det er et tegn på usikkerhet (ikke ha dem i lomma eller i kors, helst rett ned på siden), ikke knytte hendene, ha håndflatene åpne. Ikke flakke med blikket, fokuser på et punkt rett framfor deg. Gå i moderat tempo, med bestemte skritt. Tenk "sinte" tanker a la "ikke kødd med meg, ikke kødd med meg" eller "jeg kan karate, jeg kan karate".

Det høres sikkert kjempeteit ut, men tro meg, det funker. For når vi er i en situsjon vi føler oss usikre i, vil som regel dette synes på kroppsspråket også. Og et usikkert kroppsspråk tiltrekker seg idioter. :-?

(Ikke det at jeg mener du har det altså, Ethereal, men en blir ofte veldig usikker når en kommer ut for idioter. Et lite "triks" da er altså å være bevisst på kroppsspråket sitt. ) :-)

Skrevet
" jeg kan karate, jeg kan karate".

:ler:

Jeg er enig, dette hørtes fælt ut. Stear away.

Når du sitter trygt hjemme i stua igjen kan du legge et kompliment i det også. :-)

Skrevet

Jeg er en "tiggermagnet" jeg. Hver bidige gang jeg er i Oslo så blir jeg stoppa av noen som skal ha ett eller annet. Penger, røyk, til og med tog billetter!

Gjest Estrela
Skrevet

Skjønner godt reaksjonen din!

Og i etterkant tenker man på hva man skulle sagt, gjort, osv.. Om man ikke ble så utrolig satt ut. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...