Gå til innhold

Slutte å røyke

Fremhevede innlegg

Gjest sweetsugar
Skrevet

Noen som har noen gode tips til hvordan man kan greie å slutte å røyke?

Mitt problem er ikke den fysiske delen, det er hvor psykisk avhengig jeg har blitt. Så har noen hatt like store problemer som meg med å slutte, nettopp pga den psykiske delen stopper deg?

Er sånn at jeg kan la være å kjøpe røyk, slik at jeg vet at jeg blir å gå tom når jeg ikke har mulighet for butikk. Men så kommer det da jeg er tom, og jeg tenker hvordan jeg skal greie å snakke i telefonen uten røyk, hvordan jeg kan sette meg ute i sola uten røyk, hvordan jeg kan vente på flyplassen uten å ta meg en røyk, slike ting. Så kommer dagen etter da jeg har mulighet til butikk å stikker rett å handler. Er altså ikke at jeg har spesielt lyst på røyk, er mer det hvordan jeg skal greie å gjøre ting jeg har gjort md en røyk i hånden før, uten en røyk denne gangen..

Tips taes imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lån "Endelig ikke-røyker" på biblioteket!!! Eller kjøp den. Og LES den.

AnonymBruker
Skrevet

i dag er det to uker siden jeg sist røyket. jeg byttet ut røyken med e-sigarett. jeg er storfornøyd! gidder ikke skrive mer om min erfaring med mindre du sier du vil vite mer om denne måten å slutte på.

Anonymous poster hash: c554f...12c
  • Liker 1
Gjest sweetsugar
Skrevet

i dag er det to uker siden jeg sist røyket. jeg byttet ut røyken med e-sigarett. jeg er storfornøyd! gidder ikke skrive mer om min erfaring med mindre du sier du vil vite mer om denne måten å slutte på.

Jeg vil gjerne vite mer? Hvor har du kjøpt den, følte du noe behov i det hele tatt etter du brukte e-sigarett for vanlig røyk, og kansje viktigst, gikk den psykiske avhengigheten bort ved e-sigarett, eller var det bare det fysiske som gikk over?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne vite mer? Hvor har du kjøpt den, følte du noe behov i det hele tatt etter du brukte e-sigarett for vanlig røyk, og kansje viktigst, gikk den psykiske avhengigheten bort ved e-sigarett, eller var det bare det fysiske som gikk over?

Nikotin er så svakt at kroppen ikke får abstinenser. Våkner du midt på natten og bare må ha en røyk? Nemlig. Det er kun psykisk avhengighet.

Les boken "Endelig ikke-røyker" og få deg en oppvekker. Jeg lover.

Skrevet

Nikotin er så svakt at kroppen ikke får abstinenser. Våkner du midt på natten og bare må ha en røyk? Nemlig. Det er kun psykisk avhengighet.

Har lest den, røyker fremdeles! Var så mye bla-bla der, å det samme oppatt å oppatt, at jeg ble rett sliten av den, å bare måtte gå ut å ta meg en røyk.

Er det bare det psykiske, det å ha noe å sutte på mens du gjør forskjellige ting, så tror jeg e-sig kanskje er tingen. Evnt at du begynner å helt bevisst gjøre slike ting uten sigarett, selv om du har i huset.

Skrevet

Har lest den, røyker fremdeles! Var så mye bla-bla der, å det samme oppatt å oppatt, at jeg ble rett sliten av den, å bare måtte gå ut å ta meg en røyk.

Er det bare det psykiske, det å ha noe å sutte på mens du gjør forskjellige ting, så tror jeg e-sig kanskje er tingen. Evnt at du begynner å helt bevisst gjøre slike ting uten sigarett, selv om du har i huset.

Han sier jo at man skal røyke helt til man er ferdig med boken :) Har du lest den helt ut, og virkelig lest den, eller bare skummet? (jeg bare lurer..)

AnonymBruker
Skrevet

jeg leste den boken for et par år siden, men funket ikke for meg. selv om han er en veldig god forfatter og jeg elsket hans endelig slank-bok.

jeg kjøper mine e-sigaretter hos vipecig.co.uk og de er gode med diverse smaker også. den første uka var litt frustrerende fordi jeg savnet VANEN ved å gå ut på balkongen og "trekke litt frisk luft" og luftepausene mine på jobb. og gå ut med e-cig blir ikke helt det samme siden man ikke MÅ ut med den men kan sitte dampe hvor som helst inne. jeg syns jeg blir lett irritert etter at jeg slutta? men er vel ikke pga nikotinen for mine e-cig inneholder nikotin. lørdag var jeg på fest sammen med BARE røykere og de satt med giftpinnen sin hele tiden mens jeg koste meg med e-cig. når man drikker får man jo ekstra lyst på sigarett men e-cig var mer enn nok for mine behov :) nå er jeg en av de som syns at røykere stinker og jeg brekker meg når jeg lukter et askebeger tre meter unna.

Skrevet

Han sier jo at man skal røyke helt til man er ferdig med boken :) Har du lest den helt ut, og virkelig lest den, eller bare skummet? (jeg bare lurer..)

Jada, leste helt til slutt, men den var så bla-bla-oppattgnål, så jeg kan kanskje ikke si jeg leste den skikkelig, ble vel egentlig bare irritert over skrivemåten, syntes den var veldig "amerikansk" på en måte. Skulle jeg hatt utbytte av en slik bok måtte den vært mye mer faktaorientert og et mer direkte språk. Men, dette er meg, for noen er sikkert denne bra. Etter hva jeg har hørt fungerer den oftest på mannfolk, så for en gangs skyld er selv jeg dame :danse:

Gjest sweetsugar
Skrevet

Jeg har faktisk våknet helt uten videre og bare MÅTTE hatt en røyk ja :P

Jeg tror nå ikke det bare er psykisk avhengighet. Jeg har kjent røyksug som at jeg hadde lyst på røyk, og ikke bare at jeg var i en situasjon som gjore at jeg måtte ha røyk. Mulig det er mitt eget hode som lurer meg, men det tror jeg ikke

• Liker 1
Gjest sweetsugar
Skrevet

jeg leste den boken for et par år siden, men funket ikke for meg. selv om han er en veldig god forfatter og jeg elsket hans endelig slank-bok.

jeg kjøper mine e-sigaretter hos vipecig.co.uk og de er gode med diverse smaker også. den første uka var litt frustrerende fordi jeg savnet VANEN ved å gå ut på balkongen og "trekke litt frisk luft" og luftepausene mine på jobb. og gå ut med e-cig blir ikke helt det samme siden man ikke MÅ ut med den men kan sitte dampe hvor som helst inne. jeg syns jeg blir lett irritert etter at jeg slutta? men er vel ikke pga nikotinen for mine e-cig inneholder nikotin. lørdag var jeg på fest sammen med BARE røykere og de satt med giftpinnen sin hele tiden mens jeg koste meg med e-cig. når man drikker får man jo ekstra lyst på sigarett men e-cig var mer enn nok for mine behov :) nå er jeg en av de som syns at røykere stinker og jeg brekker meg når jeg lukter et askebeger tre meter unna.

Takk, tror jeg skal gi e-sigg ett forsøk! :)

Skrevet

Et spørsmål, ettersom nikotin er forbudt å omsette til Norge, har du fått problemer i forbindelse med pakkene fra UK? Tørr ikke bestille, da jeg er livredd for å bli tatt for smugling. Å uten nikotin, så tror jeg at jeg kommer til å slite.

Gjest sweetsugar
Skrevet

Et spørsmål, ettersom nikotin er forbudt å omsette til Norge, har du fått problemer i forbindelse med pakkene fra UK? Tørr ikke bestille, da jeg er livredd for å bli tatt for smugling. Å uten nikotin, så tror jeg at jeg kommer til å slite.

Tror de har det i sverige med nikotin? Isåfall kan du jo bare ta deg en kjøretur til sverige om mulig å kjøpe med derrifra? mener jeg hadde en kompis som gjore det å de inneholdt nikotin

Skrevet

Tror de har det i sverige med nikotin? Isåfall kan du jo bare ta deg en kjøretur til sverige om mulig å kjøpe med derrifra? mener jeg hadde en kompis som gjore det å de inneholdt nikotin

Har dessverre laang vei til Sverige og, men hadde vært veldig fint hvis man kunne få kjøpt slike. For da er det bare nikotin visstnok, ikke alle de andre 4000 helseskadelige stoffene som man får av vanlig tobakk.

Har egentlig veldig lyst å slutte, men jeg får meget kraftige abstinenser, så jeg orker ikke å prøve :grine: Men, vurderer slike piller du kan få med lege, hvis man tåler dem er det veldig effektivt.

AnonymBruker
Skrevet

ja merkelig nok så er det helt lov å importere nikotin til Norge.

det finnes mange forskjellige typer e-cig også. jeg har prøvd et par andre typer (ludostore og dansmoke) men disse var overhodet ikke gode. litt plastikksmak.... vip er best. men dyr frakt. nesten 10 pund.

Gjest sweetsugar
Skrevet

Har dessverre laang vei til Sverige og, men hadde vært veldig fint hvis man kunne få kjøpt slike. For da er det bare nikotin visstnok, ikke alle de andre 4000 helseskadelige stoffene som man får av vanlig tobakk.

Har egentlig veldig lyst å slutte, men jeg får meget kraftige abstinenser, så jeg orker ikke å prøve :grine: Men, vurderer slike piller du kan få med lege, hvis man tåler dem er det veldig effektivt.

Hva med røykeplaster? Mamma prøvde noen slike, og hun ble kvalm da hun senere prøvde å ta seg en røyk med det plasteret på. Kansje det hjelper? :) Hvilke piller egentlig? Aldri hørt om : o

AnonymBruker
Skrevet

champix-pillene? hadde ei venninne, hun sa det hjalp. men hun sluttet ikke å røyke likevel. er vanskelig å slutte med røyken hvis det er VANEN man er mest avhengig av. da hjelper det ikke å få nikotin i kroppen på andre måter enn ved innhalering.

Skrevet

Jepp, champix piller, dem som har kunnet bruke dem uten stygge bivirkninger sier dem rett og slett slutter å tenke på røyk. Ingen abstinenser eller noe. Men, har fastlege med laang ventetid, så kvier meg for å bestille time, for, har jeg lyst den dagen timen er???? Uff :omg:

Har prøvd plaster, tok det meste av abstinenser, men ikke alt, å etter noen uker, fikk jeg eksem av plasteret :grine: UGH!!!!

Men, ønsker deg lykke til, håper du klarer å slutte :dagens-rose:

Gjest sweetsugar
Skrevet

Æh, kjipe greier!

Lykke til du også! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg kan absolutt anbefale e-sigarett. Har vært røykfri i 2 måneder nå ved å bruke min e-sigarett. Jeg bestilte min e-sigarett på norvap.no. De sender fra norge så du får den rimelig raskt og du slipper toll og moms og slikt styr.

Nikotin-væske bestiller mannen min støtt og stadig fra england fra liberty-fliights.co.uk. Det er helt lovlig å bestille så lenge det er til eget bruk, og ikke for videresalg.

Anonymous poster hash: cc650...4c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...