AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Hei jeg er en ung kvinne som lurer på om jeg er alkoholiker? Hvor går grensen? Jeg drikker ikke så ofte, kanskje 1 gang i måneden. Det var mye oftere før jeg fikk datteren min. Nå er hun 2 år. Før jeg fikk hun, for noen år siden drakk jeg nok hver helg. Nå drikker jeg ca. 1 gang i måneden, men når jeg drikker så blir jeg veldig full og kan drikke veldig mye. Jeg kommer meg alltid hjem men kan godt sjangle på veien dit. Jeg synes det er litt flaut når noen ser meg slik og har fyllenerver dagen derpå. Min far er alkoholiker og jeg vil ikke bli alkoholiker! hva skal jeg gjøre? Er jeg det per dags. dato? Jeg har lyst å kunne gå ut å ta et par øl uten å shotte og bli dritings. Vil bare gå ut for å ha det litt gøy siden jeg ellers i hverdagen har mye ansvar. Jeg drikker aldri når jeg har datteren min, men vil ikke ha et dårlig rykte på meg i framtiden som min datter skal bli konfrontert med osv. Tips? Anonymous poster hash: ba495...340 Anonymous poster hash: ba495...340
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er som deg. Min mor er høytfungerende alkoholiker, og jeg har tendensen til å drikke meg fra sans og samling de få gangene jeg drikker. Det er ikke for kosens skyld når jeg drikker lenger, men for å dempe ett eller annet som jeg ikke helt skjønner selv. Jeg har som deg også vært inne på tanken om at dette er ett problem og jeg vurderer sterkt å kutte ut all alkohol til jeg vet hva som gjør at jeg ikke kan kontrolere meg. For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg ikke du er alkoholiker og du er flink som ser at det er ett problem. Men det er forsket på om det kan være arvelig og noen mente at det kunen være det, og det må både du og jeg ha i bakhodet hele tiden. Hva med å gjøre som jeg lurer på, å kutte det helt ut en periode? Anonymous poster hash: df7ed...78e
Gjest gjest Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er som deg. Min mor er høytfungerende alkoholiker, og jeg har tendensen til å drikke meg fra sans og samling de få gangene jeg drikker. Det er ikke for kosens skyld når jeg drikker lenger, men for å dempe ett eller annet som jeg ikke helt skjønner selv. Jeg har som deg også vært inne på tanken om at dette er ett problem og jeg vurderer sterkt å kutte ut all alkohol til jeg vet hva som gjør at jeg ikke kan kontrolere meg. For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg ikke du er alkoholiker og du er flink som ser at det er ett problem. Men det er forsket på om det kan være arvelig og noen mente at det kunen være det, og det må både du og jeg ha i bakhodet hele tiden. Hva med å gjøre som jeg lurer på, å kutte det helt ut en periode? Anonymous poster hash: df7ed...78e Enig, hvis både du og ts har alkoholisme i familien, hva med å prøve og ikke drikke i det hele tatt, f.eks ett år? Så ser dere kanskje at livet kan være like bra uten alkohol. Ta en kaffe når du er ute, eller en farris...Da kjenner du at du har kontroll og at du ikke trenger alkohol i livet ditt.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Tusen takk for tips! Jeg skal prøve det ut! Anonymous poster hash: ba495...340
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Tror nok jeg blir å holde meg hjemme framover på kvelden en god stund. Hvis jeg går ut og er edru så vil jeg tenke "herregud jeg lurer på hvor mange av disse menneskene som så meg full sist?" og da er det kanskje bedre å ikke gå ut på kvelden i det hele tatt. Synes det er flaut! Når jeg ser andre som er sørpe full så ser det helt jævlig ut. De ser ut til å ikke ha noen verdighet. Jeg vil ikke være sånn, i allefall ikke nå som jeg har et barn Trodde jeg skulle klare å bare ta 2 øl liksom men det klarte jeg tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: ba495...340
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Jeg synes det er litt merkelig, fordi når jeg er hjemme og tar 1-2 øl så klarer jeg fint å stoppe. Men, når det er fest liksom og vi er flere, så er det mye vanskeligere å stoppe.. Anonymous poster hash: ba495...340
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Enig, hvis både du og ts har alkoholisme i familien, hva med å prøve og ikke drikke i det hele tatt, f.eks ett år? Så ser dere kanskje at livet kan være like bra uten alkohol. Ta en kaffe når du er ute, eller en farris...Da kjenner du at du har kontroll og at du ikke trenger alkohol i livet ditt. Jeg har hatt "hvite-kvelder" innimellom. Da pleier jeg å bestille cola på byen. Ingen som ser at det ikke er alkohol og jeg slipper skallebank Anonymous poster hash: df7ed...78e
MockingJay Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 For meg er en alkoholiker en som sitter aleine hjemme å drikker seg fra sans og samling flere ganger i uka. Eller de som også drikker og fester utenfor helgene. Hadde ikke sett på deg som alkoholiker, men vist du føler det er noe galt selv så kan det vel være. Før jeg ble gravid festet jeg og drakk hver helg, og det samme gjør ennå venninnene mine. Sambo også til tider. Ingen av oss er alkoholikere.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Jeg synes det er litt merkelig, fordi når jeg er hjemme og tar 1-2 øl så klarer jeg fint å stoppe. Men, når det er fest liksom og vi er flere, så er det mye vanskeligere å stoppe.. Anonymous poster hash: ba495...340 Jeg er som deg. I rolig lag kan jeg helt fint drikke alkohol og stoppe opp før jeg blir full, altså drikke med måte, men på fest blir jeg alltid drita. Jeg vet jeg ikke er alkoholiker for jeg har ingen problemer med å holde meg unna alkohol, men tror at jeg blir så dritings på fest fordi jeg føler meg ensom og drikker mye i håp om å få det mer gøy. Blitt mobba mye i oppveksten så det er grunnen til at jeg lett føler meg utelatt. For en stund siden bestemte jeg meg for å kutte ut fest-drikking, heller være edru på fest eller droppe festen. Jg er veldig skjeldent på fest etter at jeg fikk barn da, max to ganger i året. Drar kun på fest om det er spesielle ting som bursdagerAnonymous poster hash: 19d8d...612
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå