AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 jeg har fått meg kjæreste nå og trenger et triveligere prevensjonsmiddel enn kondomene vi har brukt hittil. jeg har gått på p-pillen tidligere men da bodde jeg et annet sted og hadde en annen fastlege men det står vel muligens i journalen min at jeg gikk på p-pillen? må jeg ha TIME hos min nye fastlege for å få resept eller holder det at jeg ringer resepsjonen og spør om jeg kan få resept på samme som det står i journalen min fra forrige lege? er ikke så keen på bestille time hos legen bare for å få en resept siden han pleier å ha en måneds ventetid. når det gjelder gynekologiske undersøkelser går jeg til en egen gynekolog. kan han skrive ut resept på p-piller? han er selvsagt dyrere enn fastlegen min men får mye raskere time der.... så, hvordan få resept på p-piller uten å bestille time? går det? Anonymous poster hash: 42150...54f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Tror uten å være helt sikker, at du må ha time for å få slikt. Gynekologen kan selvfølgelig skrive det ut til deg ja. Anonymous poster hash: 51e3e...d19
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Jeg vil vel tro at legen din vil ta blodtrykket ditt og snakke med deg først. Hvor lenge siden er det du gikk på p-piller sist? Gynekologen kan skrive ut p-piller ja. Anonymous poster hash: 26954...7e1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 jeg har alltid hatt lavt blodtrykk. sluttet å røyke for to uker siden og nå er det enda lavere (98/56). jeg er 165 høy og veier 72 kg. det er vel 1.5 år siden jeg sist brukte p-pillen... Anonymous poster hash: 42150...54f
Gjest Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Jeg kan få utskrevet medisiner fra fastlegen min over internett på medikamenter han har skrevet ut til meg tidligere. Var jeg deg, ville jeg bedt om en time hos fastlegen, for å få en fysisk sjekk. Jeg tror at om du gikk på en type p-piller en gang kan bivirkninger bli annerledes en annen gang (er slik med andre medisiner i hvert fall). Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Hvis du har konto på minhelse.no kan du forsøke å bare be om ny resept der. Noen ganger går det fint, andre ganger må du ha time. Anonymous poster hash: 433f1...833
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Jeg fikk p-pille resept uten time hos fastlegen. Jeg bare ringte og spurte dama i skranka om jeg kunne få resept på p-piller, deretter gikk jeg på apoteket og henta p-pillene. Det her var i januar, så jeg tror ikke reglene har endret seg siden den gang heller. Anonymous poster hash: 1ec3a...9a6
Gjest oreokaka Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Du kan ringe for å skaffe deg resept på det, du trenger ikke bestille time. Ring til de på kontoret, så fikser de det. En gynekolog kan også skrive ut resept på ppiller.
enogto Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 En lege som ikke har skrevet ut resept på p-piller til deg tidligere vil nok ha deg inn på time først. Evt. fornyelser lar seg som oftest ordnes over telefon. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå