AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Kun seriøse tilbakemeldinger takk!! For 2 uker siden var jeg i Tyrkia med søsteren min. Jeg var ute to kvelder og ble ganske full. Vi reiser mye ned dit og kjenner mange der nede. Den ene kvelden prøvde en av "tyrker-vennene" mine seg på meg. Han ga seg ikke og var inni meg i kanskje 1 minutt før jeg klarte å dytte han vekk. Den andre kvelden hadde jeg sex med en annen tyrker. Han første som jeg fikk dyttet vekk sier han er en casanova osv. Så nå er jeg livredd for at han f.eks skal ha smittet meg med HIV. Den andre tyrkern ser jeg på som mer "safe" fordi han har kjæreste, men det er jo selvfølgelig ingen garanti. Ingen av de brukte kondom. Jeg veit at det var utrolig dumt så jeg vil helst at ingen kommenterer og slenger dritt om at jeg er dum. Jeg angrer meg så utrolig mye, men var virkelig så full og tenkte ikke klart. Hva er sjansen for at jeg har blitt smittet? Jeg veit jo ikke om noen av de har HIV.. Noen som har vært i en lignende situasjon? Jeg fikk ikke legetime før 27 juni og syns det er en evighet å vente. Er så reddvog engstelig! !!!Anonymous poster hash: db222...4cb
skruf Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta HIV-test og teste deg for andre kjønnsykdommer (og mulig graviditet), og håpe på det beste! Husk at HIV-test må du ta flere ganger for å være sikker, da det kan ligge latent og gi negativ prøve, for så å blusse opp og gi positiv prøve. Jeg stakk meg på ei sprøyte på jobb en gang, og måtte ta HIV-test flere ganger i et år for å være sikker.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Du må uansett vente 2-3 måneder før du kan sjekke for hiv, før det er ikke testene sikre. Dessuten burde du sjekke for hepatitt c, evt hepatitt b dersom du ikke er vaksinert.Anonymous poster hash: e5892...6a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta HIV-test og teste deg for andre kjønnsykdommer (og mulig graviditet), og håpe på det beste! Husk at HIV-test må du ta flere ganger for å være sikker, da det kan ligge latent og gi negativ prøve, for så å blusse opp og gi positiv prøve. Jeg stakk meg på ei sprøyte på jobb en gang, og måtte ta HIV-test flere ganger i et år for å være sikker. Tusen takk for svar. Bruker hormonspiral så gravid er jeg nok ikke. Har du hørt om noen som har blitt smittet der nede? Vet du noe on symptomer osv som man kan få?Anonymous poster hash: 5ffc6...abc
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Det vil alltid være en risiko, men Tyrkia og i din aldersgruppe som jeg vil tro du er i (hvis du er det, ogdet var det ) er nok risikoen betydelig lavere enn du føler den er. Men som sagt, risikoen vil alltid være der, på samme måte som den ville vært om du hadde deg med en kompis i Norge. Jeg hadde tatt det hele med stor ro, men tatt en test for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: 507b8...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Du må uansett vente 2-3 måneder før du kan sjekke for hiv, før det er ikke testene sikre. Dessuten burde du sjekke for hepatitt c, evt hepatitt b dersom du ikke er vaksinert.Anonymous poster hash: e5892...6a1 Tusen takk for svar :-) vet du noe om symptomer osv?Anonymous poster hash: 5ffc6...abc 1
skruf Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Tusen takk for svar. Bruker hormonspiral så gravid er jeg nok ikke. Har du hørt om noen som har blitt smittet der nede? Vet du noe on symptomer osv som man kan få?Anonymous poster hash: 5ffc6...abc http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/hiv&aids.php
Krake Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Kun seriøse tilbakemeldinger takk!! For 2 uker siden var jeg i Tyrkia med søsteren min. Jeg var ute to kvelder og ble ganske full. Vi reiser mye ned dit og kjenner mange der nede. Den ene kvelden prøvde en av "tyrker-vennene" mine seg på meg. Han ga seg ikke og var inni meg i kanskje 1 minutt før jeg klarte å dytte han vekk. Den andre kvelden hadde jeg sex med en annen tyrker. Han første som jeg fikk dyttet vekk sier han er en casanova osv. Så nå er jeg livredd for at han f.eks skal ha smittet meg med HIV. Den andre tyrkern ser jeg på som mer "safe" fordi han har kjæreste, men det er jo selvfølgelig ingen garanti. Ingen av de brukte kondom. Jeg veit at det var utrolig dumt så jeg vil helst at ingen kommenterer og slenger dritt om at jeg er dum. Jeg angrer meg så utrolig mye, men var virkelig så full og tenkte ikke klart. Hva er sjansen for at jeg har blitt smittet? Jeg veit jo ikke om noen av de har HIV.. Noen som har vært i en lignende situasjon? Jeg fikk ikke legetime før 27 juni og syns det er en evighet å vente. Er så reddvog engstelig! !!!Anonymous poster hash: db222...4cb Hei, det er ekstremt liten sjangse for at du er smittet. Ved vaginalt samleie er det mindre enn 0.1% sjangse for smitte. Hvis du sjekker hvor mange menn i tyrkia som har aids (og ikke er homofile), hadde jeg heller bekymret meg for hudkreft eller andre sykdommer. Men er jo uansett lurt å sjekke. Er jo også andre kjønnsykdommer som du kan ha pådratt deg.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Hei, det er ekstremt liten sjangse for at du er smittet. Ved vaginalt samleie er det mindre enn 0.1% sjangse for smitte. Hvis du sjekker hvor mange menn i tyrkia som har aids (og ikke er homofile), hadde jeg heller bekymret meg for hudkreft eller andre sykdommer. Men er jo uansett lurt å sjekke. Er jo også andre kjønnsykdommer som du kan ha pådratt deg. Takk, nå ble jeg litt beroliget :-) skal til legen om 1 uke for jeg tror jeg kan ha pådratt meg noen andre kjønnssykdommer. Blør hver dag noe som jeg aldri gjør til vanlig + at jeg syns det lukter annerledes der nede enn tidligere.. Anonymous poster hash: 5ffc6...abc
Gjest Gunfreak Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Du kan teste deg for hiv med en gang, da du noen ganger kan teste positiv med en gang, så kan du teste deg igjen etter 3 måneder og til slutt etter 6 måneder, etter det er man sikker. Jeg tok en rask google og HIV er ikke et kjempe stort problem i Tyrkia, det er ca. 5500 smittede mennesker. 3300 av dem er menn, altså er det ca. like mange smittede i Tyrkia som i norge. men Tyrkia har jo langt flere mennesker, så matematisk er sjangsen mindre for å få hiv i Tyrkia enn i norge. Jeg ville vært mer bekymmra om du hadde vært i usa der hiv blandt unge er et stort problem,
miramis Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Hei, det er ekstremt liten sjangse for at du er smittet. Ved vaginalt samleie er det mindre enn 0.1% sjangse for smitte. Hvis du sjekker hvor mange menn i tyrkia som har aids (og ikke er homofile), hadde jeg heller bekymret meg for hudkreft eller andre sykdommer. Men er jo uansett lurt å sjekke. Er jo også andre kjønnsykdommer som du kan ha pådratt deg. Kan du lære deg å bruke avsnitt? Er helt umulig å lese denne tråden på mobil nå, fordi hele formatet ble ødelagt av din milelange tråd med ord. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå