Gå til innhold

sliter veldig med avgjørelser


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har slitt psykisk en stund og merker det spesielt når det gjelder å ta avgjørelser. Det kan gjelde store avgjørelser som hvilken jobb man skal velge, til hva man skal ha til middag. Jeg får helt panikk når jeg må ta avgjørelser og er redd for å velge feil, angre osv. Når det blir for mye avgjørelser, er det akkurat som om jeg går i vranglås og ikke klarer å gjøre noe. Andre som har det sånn, er dette et typisk tegn ved depresjon?



Anonymous poster hash: 6c8db...b47
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

lurer på om jeg bør utsette de avgjørelsene jeg kan eller om jeg bare må hoppe i det, for hører jo at man ikke skal ta avgjørelser når man ikke føler seg i balanse, samtidig som jeg føler at jeg lar redselen for avgjørelser gjøre at jeg utsetter og utsetter ting...



Anonymous poster hash: 6c8db...b47
Gjest gjest
Skrevet

Mener at det er et aller annet "syndrom" for det å utsette ting?

Kjenner meg igjen i deg ts, jeg har veldig vasneklig for å ta avgjørelser!

Skrevet

For meg er det hvertfall noe som blir verre jo mer deprimert jeg er. Det jeg gjør, er å bare ta en besluttning så fort som mulig. Begynner jeg først å tenke på det, er løpet mer eller mindre kjørt. Da er det sånn at jeg omtrent ikke klarer bestemme meg hvilke sokker jeg skal ta på. For å klare å ha en besluttning kjapt, velger jeg det som er til høyre (dersom det er fysiske ting foran meg) eller det alternativet som begynner på den bokstaven som kommer først i alfabetet. Det høres sikkert merkelig ut, men det er noe som funker veldig bra for meg!

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo litt med personlighet å gjøre, samt at noen veier opp og ned.

Får jeg spørsmål om jeg vil ha kaffe eller te, så synes jeg det kan være vanskelig å velge. Jeg begynner å veie opp begge deler for å se hva som "er best". Dette vr bare et lite eksempel, men det skjer daglig ting som dette der jeg ikke kan velge.

Jeg er ikke deprimert.



Anonymous poster hash: 7a06a...035
Gjest Thymus
Skrevet

Vanskeligheter med å ta beslutninger er et ganske vanlig problem ved depresjon. Har det sånn selv og er enig i at det er fryktelig irriterende! ALT skal tenkes gjennom om igjen og om igjen, og når valget først er tatt, så kommer angeren uansett hva jeg har valgt. Smart som det nevnes over her, å velge ut i fra en fast regel. Det er jo tross alt ikke valgalternativene som er så fryktelige, det er beslutningsprosessen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...