Gå til innhold

Arvelige plager?


cappocino

Anbefalte innlegg

Har noen av dere arvet plager i forbindelse med graviditeten fra deres mor/mormor?

Kvalme?Bekkenløsning?

Er disse plagene arvelige? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mormor kastet opp i 9 mnd når hun gikk gravid med min mor (som ble enebarn av den grunn :wink: ). Min mor var kvalm og kastet opp i 9 mnd i begge sine svangerskap, og jeg har ikke engang vært kvalm et kvarter... Så det arvet jeg ikke, ikke vet jeg om det arvlig heller...

Moren til ei venninne var ikke dårlig i det hele tatt under sine 2 svangerskap og jogget til siste dag, mens min venninne var dårlig i 6-7 mnd med begge sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj det var godt å høre, hørte at det er arvelig med kvalme under svangerskapet. Moren min var syk i 6 mnd med meg og søster...

Phuu litt lettet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det ikke er så veldig mye som er arvelig mht. svangerskapet. Ihvertfall ikke kvalme. Den er jo forkjellig fra svangerskap til svangerskap hos en og samme kvinne også. Mamma mener vi døtrene har arvet hennes fruktbarhet (ble begge gravid på første forsøk), men det tror jeg beror på andre ting...

PS: Mamma hadde ikke snev av kvalme i noen av sine svangerskap, men jeg og søs har vært temmelig plaget. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor brækkede sig alle 9 måneder da hun gik med mig, og det gjorde jeg også med min den første, efter det har jeg ikke haft det så slemt med kvalme og opkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen ting kan være litt arvelige når det gjelder svangerskap og fødsel - spesielt selve fødselen. Jordmor sa til meg at jeg har gode gener, da jeg fortalte at både mamma og søstrene mine har hatt lette fødsler, de har tilsammen satt til verden åtte barn og alt har gått veldig bra med alle sammen... Så jeg håper hun har rett i at det er en sammenheng!

Kvalme kan variere fra svangerskap til svangerskap hos samme kvinne, så der er det kanskje litt mindre system i sakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har ikke hatt noen form for plager i noen av de 3 svangerskapene. Så langt har jeg også sluppet. Men om det er arv eller tilfeldig vet jeg ikke. Dessuten er jeg bare litt over halvveis, så mye kan skje enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...