Gå til innhold

Bichon frise-spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spurt min oppdretter om så mye at jeg føler jeg ikke kan bombardere henne mer :) prøver her :)

Burde jeg kjøpe en gallon med ez groom shampo? Har kjøpt flasker nå men det var pga usikkerhet ang holdbarhet på den. Blir familiehund og badet etter behov, 2-3 gang pr mnd...

Hvilken saks burde jeg velge?

Trenger vi regnjakke til henne? Er så usikker, vil jo nødig st hun skal fryse oga våt pels...

Hvor lang bør pelsen være? Type maskinklipt kropp hos veterinæren eller saks?

Oppdretter sier børsting 2 ganger i uka er nok. Er det det? Skader vel ikke å børste hver dag?

Lurer egentlig på mye mer men dette var det jeg kom på nå. Tar gjerne imot tips fra bichon frise-eiere :) på forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 5be45...fb9

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Du kan vel sikkert børste så mye du vil, trenger ikke ta hele kroppen hver gang, fin sosialisering mellom deg og hunden, og super trening i å sitte/ligge i ro. Angående saks bør du kjøpe en som er butt i enden, slik at den ikke skader hunden like mye som en vanlig kjøkkensaks om den skulle stikke den. Dyrebutikkene har slike vet jeg. Pelslengden er vel som du foretrekker selv, skal du på utstilling er det sikkert egne regler, ellers blir det lengden som er praktisk for deg og hunden din. Angående sjampoo kan du vel egentlig brukte alt fra grønnsåpe til dyyyyr sjampoo, spør på dyrebutikken din du :)

Jeg har ikke klær til min, og skal heller ikke ha det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg børstet min hver kveld, tok kun 2min. Såklart lengre om jeg ønsket, men det er kjapt å gå over med børste hver dag. Kjøp også en kam som du bruker når du klipper.

Husk å skaffe øyedråper til hunden, rasen er veldig plaget med øynene, men det har vel oppdretter informert deg om :)

Og pga rennende øyne og brunfargen den får i ansiktet pga dette, vasket vi hunden oftere.

Anonymous poster hash: b24c8...aed

AnonymBruker
Skrevet

Børsting avhenger av pelslengde, men uansett lurt å trene opp til pelsstell. Vi har vår kortklipt.

Når det gjelder rennende øyne varierer det nok, og vår hadde litt av det mens han vokste. Nå som han er utvokst forsvant det problemet. Vi kjøpte et middel på dyrebutikk til å smøre under øynene, da ble han ikke så misfarget.

Når det gjelder klær har vi valgt å kjøpe en regnavvisende fleecedress. Den bruker vi når det er kaldt og surt ute. Vinter og høst stort sett. Så har vi en ullgenser ved behov. Vi har opplevd at han ligger lenge å fryser om han ikke blir kledd ved kalde dager. Mulig det er individavhengig. Prøv deg frem. :)

Gratulerer med hund. Rasen er helt super!! <3

Anonymous poster hash: 8124f...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...