AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Hei, jeg er en jente på 25 år, ikke gravid og har heller aldri vært. Den siste mnd ca har jeg ved noen tilfeller opplevd smerter på begge sidene langt nede på magen, omtrent der hvor jeg går ut fra eggstokkene sitter. Hva kan dette skyldes? Har cyster på eggstokkene, kan det plutselig gi smerter? Kommer som en intens smerte, men demper seg gradvis og blir borte. Anonymous poster hash: c82a1...374
Gjest Galactica Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Det kan gjøre intenst vondt når en cyste sprekker, så der har du en mulig forklaring.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Det kan gjøre intenst vondt når en cyste sprekker, så der har du en mulig forklaring. Ja, kjenner to som har opplevd det, så vet det, men tror ikke det er det, de sa det var helt EKSTREMT vondt, ble hentet med ambulanse og greier..jeg må bare legge meg ned og uffe meg til det går over. Anonymous poster hash: c82a1...374
Gjest Galactica Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Det kommer selvsagt an på størrelsen på cysten. Har man f.eks. PCO så er disse cystene egentlig egg som aldri modnes, men heller kapsles inn på eggstokken. Og når disse sprekker så gjør det vondt, men ikke ambulansevondt. Uansett er det kanskje like greit å oppsøke lege, det er vanskelig å si noe over nettet.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Jeg bar hatt flere cyster som har sprukket. Smerten har vert i veldig varierende grad. Noen har vert veldig smertefulle, mens andre har vert litt mer uffe vondt en liten stund. Om du er i tvil er jo det lureste å ta seg en tur til legen. Anonymous poster hash: 38794...39f
MockingJay Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Det kan gjøre intenst vondt når en cyste sprekker, så der har du en mulig forklaring. Jeg besvimer hvergang en cyste sprekker, tviler på at det er det som plager ts.. Men jeg bruker også å ha vondt bare fordi cystene er der, selv om jeg aldri har fått noen oppklaring på hvorfor..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Jeg besvimer hvergang en cyste sprekker, tviler på at det er det som plager ts.. Men jeg bruker også å ha vondt bare fordi cystene er der, selv om jeg aldri har fått noen oppklaring på hvorfor.. Og jeg har aldri besvimt når en cyste har sprukket. Folk er forskjellige... Jeg har også av og til smerter bare pga cysten i seg selv, så det er jo en mulighet det også.Anonymous poster hash: 38794...39f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Hvis cysten vokser så vil den jo fort presse på andre organer og vev, det er vondt. I forskjellige stillinger så vil det presse mer og gjøre enda mere vondt. Hvis den sprekker så gjør det veldig vondt. Jeg trodde jeg hadde fått blindtarmbetennelse når min sprakk, men det gikk fort over. Jeg har også smerter som kommer og går, men har ikke cyster nå. Har hatt både ul og lap for kort tid siden. Så det er ikke godt å si hva som er årsaken bestandig. Anonymous poster hash: 77b95...e34
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Det kommer selvsagt an på størrelsen på cysten. Har man f.eks. PCO så er disse cystene egentlig egg som aldri modnes, men heller kapsles inn på eggstokken. Og når disse sprekker så gjør det vondt, men ikke ambulansevondt. Uansett er det kanskje like greit å oppsøke lege, det er vanskelig å si noe over nettet. Jeg har PCO forresten. Synes det er rart om tre-fire plutselig har sprukket siste mnd etter å ha hatt de i minst 11 år. Vet ikke hvor store de, men har ganske mange. Har time til legen neste uke, og skal be om henvisning til gynekolog, men greit å høre andres erfaringer. Anonymous poster hash: c82a1...374
Gjest Funky Punk Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har også cyster og det kan oppleves forskjellig hver gang de sprekker. Noen ganger er det bare ubehagelig, mens andre ganger kan der være så vondt at jeg bare ligger og hyler pga smerten
MockingJay Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Må nevnes at jeg har såkalte sjokoladecyster da, og da er det vel en forskjell også
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Må nevnes at jeg har såkalte sjokoladecyster da, og da er det vel en forskjell også Det har sikkert litt å si ja, tror jeg bare har de standard PCO-cystene. Litt varierende størrelse og antall på eggstokkene. Håper jeg får time ganske raskt, så jeg kan spørre spesifikt om mine. Men det kan vel ta flere mnd..blir jo litt redd for eggstokkreft, selv om det sikkert ikke er så sannsynlig. TS Anonymous poster hash: c82a1...374
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå