Gjest susidusi Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Hei, skriver her i håp om at noen kan hjelpe meg eller komme med synspunkter til meg. Har fått en merkelig flekk på magen, eller sånn 3cm under venstre bryst. Først var det bare rødt, og jeg tenkte at det kanskje bare var et bitt av noe slag. Men etterhvert ble det litt større, og det begynte å klø noe ganske heftig sånn periodevis. Googlet litt på nettet, og det kunne både se og høres ut som det var noe som kalles pityriasis rosea, noe som er helt ufarlig. Men jeg har jo ikke peiling på om det er det det er. Uansett er det ikke noe hjelp å få mot det, siden det skal gå vekk av seg selv. Greia er bare at den "sykdommen" medfører at man får flere prikker. Det har jeg ikke merket noe av. I begynnelsen prøvde jeg å smøre med Canesten, i håp om at det skulle gi bedring, men det gjorde det altså ikke. I mine øyne ble det bare verre... Så nå prøver jeg å ikke smøre med noe som helst, og heller håpe på at det kanskje tørker ut. Men i skrivende stund klør det noe så innmari at jeg vet nesten ikke min arme råd.... Noen som har hatt noe lignende? Og som kan fortelle meg hva som hjalp og hvor lenge det tok før det forsvant..? Er skikkelig bekymret, og ønsker virkelig ikke å se ut som en geopard utover sommeren. Får helt panikk av dette her. Føler meg bare ekkel...
Minya Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Jeg ville tatt en tur til legen bare for å få en fagperson til å se på det. Det kan være alt i fra elveblest og eksem til allergisk reaksjon og sopp i huden, til og med psoriasis kan minne om pityriasis rosea. Hvis det klør noe voldsomt, kan du smøre på Eurax eller Xylocain, men få deg en legetime kjapt slik at du får undersøkt det og et eller annet snabelstoff til å smøre på som faktisk funker.
Gjest susidusi Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Det var pityriasis rosea det klør ikke lengre, heldigvis. Men han kunne forståelig nok ikke si noe på hvor stort og hvor mye det ble. Så her et det bare å vente i spenning... Jippi. Fikk litt flere prikker, men disse er små som kviser.. Skal til syden på torsdag, så dette passa faktisk veldig dårlig. Æsjameg.
Minya Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Det var i det minste ikke noe farlig Selv om det kan være noe sjenerende og irriterende. Fikk du noe for å smøre på når det klør?
Gjest susidusi Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Det er grusomt irriterende, og ikke særlig pent. Kan ikke si jeg gleder meg til å sprade rundt i bikini nå... Men får bare håpe det ikke blir verre, i det minste... Nei, fikk ingenting. Siden jeg går på certirizin fra før av, så skulle visst det dempe kløe. Men han sa jeg kunne kjøpe salve på apoteket om det ble nødvendig, men det var ikke nødvendig mente han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå