AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Rettere sagt Toronto/Hamilton-området? Det ser såå koselig ut å bo der, jeg har så lyst å dra tilbake at jeg er helt sjuk!!! Har vært i Toronto på ferie bare, så fikk ikke annet inntrykk enn at det var akkurat sånn som jeg har drømt om. Koselige folk, bra shopping også er det fin natur i nærheten. Ulempen er at det er helt sykt kaldt, verre enn Norge faktisk. Så, er det noen som har bodd i Toronto og funnet seg jobb der? Jobbmarkedet er vel ikke så bra der uansett så jeg hadde vel måttet selge Folk er Folk på gata eller no.. Anonymous poster hash: 4f1d1...74b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Ja, på en måte. Har en tante som bor der. Har vært i Canada 2 ganger, kun for å besøke tanta mi.. Jeg synes at det er sinnsykt kjedelig i Toronto. Det eneste som jeg synes er morsomt er kjøpesenteret.. Anonymous poster hash: b87bf...ffc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Ja, på en måte. Har en tante som bor der. Har vært i Canada 2 ganger, kun for å besøke tanta mi.. Jeg synes at det er sinnsykt kjedelig i Toronto. Det eneste som jeg synes er morsomt er kjøpesenteret.. Anonymous poster hash: b87bf...ffc Kjedelig? What? Har du ikke vært ute på byen der, eller på ishockeykamp? Det er jo helt magisk Jeg sjekket jobber nå, kan få jobb i bank innen det jeg driver med nå. Ulempen er at lønna er mye dårligere enn i Norge og det er kjipt når man skylder Lånekassa en del penger.. Og man får kanskje ikke så mye ferie heller? Noen som vet? Må ha minst 4 uker ferie altså. Anonymous poster hash: 4f1d1...74b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Har planer om å flytte til Canada etterhvert som jeg får spart opp penger. Blir noen år til, riktignok, men det skal gå fint. Vet ikke mer enn deg om landet, men fy faen så vakkert det er der! Og Canadere, mmmm! Lykke til! Klem fra fremtidig med-wannabe-canader! Anonymous poster hash: cf883...bd0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har vært ute på resturanter, sett på naturen og sett på icehockeykamp, men jeg synes at det er sinnsykt kjedelig. For deg så er det sikkert gøy og sånt. Men ja, kan anbefale å bo i Canada, hvis man trives . Anonymous poster hash: b87bf...ffc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Har planer om å flytte til Canada etterhvert som jeg får spart opp penger. Blir noen år til, riktignok, men det skal gå fint. Vet ikke mer enn deg om landet, men fy faen så vakkert det er der! Og Canadere, mmmm! Lykke til! Klem fra fremtidig med-wannabe-canader! Anonymous poster hash: cf883...bd0 Skal du? Åå du er heldig. Jeg har ALLTID hatt lyst å flytte dit. Vurderte det etter jeg var ferdig med å studere men så turte jeg ikke. Nå er jeg 30 og bekymrer meg for om jeg får meg venner og sånn hvis jeg skulle flytte. Også hadde jeg savnet familien min! Men en ting er sikkert, hadde jeg bodd i Canada hadde jeg ikke vært singel, de er MYE lettere å bli kjent med enn norske menn. Også har jeg mye til felles med de siden jeg liker countrymusikk og ishockey, har skjønt det er veldig populært der borte I LOVE Canada! Anonymous poster hash: 4f1d1...74b
Fandenivoldsk Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har bodd i Toronto og forelsket meg i byen. Beste jeg visste var å bare gå rundt i gatene og oppdage nye ting hele tiden :D likte også beliggenheten. Lett å dra på helgeturer til Quebec, Ottawa, Montreal, Washington D.C, New York.. hadde ikke gjort meg noe å bo der en stund til, første muligheten blir vel eventuelt utveksling som student, så vi får se
KikiEco Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er vokst opp i Canada og syntes landet er fantastisk. Ikke vært i Toronto, men generelt sett anbefaler jeg Canada på det varmeste.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 klarer ikke å tro at folk synes Toronto er kjedelig!! Synes det er kjempe tøff by! Er canadiere selv men har bare besøkt Toronto få ganger (er fra quebec da;) )... Jobbmarkedet har blitt tøffere i de siste årende (har jeg hørt) og det er mange bedrifter som er på "downsizing" eller prøver å spare penger for alt den er verdt! Lønna er jo MYE dårligere og du blir heldig om du får 3 ukers ferie (tror vanlig er 2 uker for nyansatte og den øker etterhvert som du jobber men dette var jo for 10 år siden, kan hende det er annerledes nå!). Men det går veldig lett å jobbe seg "opp", likt som "the american dream". Ellers har ansatte ikke så mye rettigheter som du finner her i Norge, folk kan få sparken på dagen eller blir behandlet som dritt, veldig annerledes fra det nordmenn er vant til! Samtidig om du er innvandrer, må du få papirerene i orden/oversatt/osv. for å få din utdanning godkjent, samme som her! Og en ting til er alt er FLAT men så har du andre storbyer rundt omkring du akn reise til å. Utenom det så er det utrolig herlig å bo i Canada!!! :) Folk er triveligere og åpne, mye god mat!! Lykke til, håper du får det til!! Anonymous poster hash: f774b...691 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Skal du? Åå du er heldig. Jeg har ALLTID hatt lyst å flytte dit. Vurderte det etter jeg var ferdig med å studere men så turte jeg ikke. Nå er jeg 30 og bekymrer meg for om jeg får meg venner og sånn hvis jeg skulle flytte. Også hadde jeg savnet familien min! Men en ting er sikkert, hadde jeg bodd i Canada hadde jeg ikke vært singel, de er MYE lettere å bli kjent med enn norske menn. Også har jeg mye til felles med de siden jeg liker countrymusikk og ishockey, har skjønt det er veldig populært der borte I LOVE Canada! Anonymous poster hash: 4f1d1...74b Ser den, det er litt kjipt å dra fra alt her hjemme. Jeg for min del har ikke stort å tape og drar bare dit jeg vil og har mulighet for å overleve - og jeg liker Canada, så får jeg jobb der, drar jeg på flekken. Og canadiske menn er fantastiske! :D Anonymous poster hash: cf883...bd0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Jeg bare elsker canadiske menn.. De er mye mer gentlemen enn norske hvertfall, samtidig som de er litt outdoorsy og står på ski etc. Jeg er bekymret for det med jobb, siden det er så dårlig betalt. Så jeg må overveie om det lønner seg for meg egentlig. Men drømmen er å bo i Canada! Anonymous poster hash: 4f1d1...74b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg bare elsker canadiske menn.. De er mye mer gentlemen enn norske hvertfall, samtidig som de er litt outdoorsy og står på ski etc. Jeg er bekymret for det med jobb, siden det er så dårlig betalt. Så jeg må overveie om det lønner seg for meg egentlig. Men drømmen er å bo i Canada! Anonymous poster hash: 4f1d1...74b Med tanke på lønnen, at det er lavere enn i Norge, men så er vel kostnadene der også lavere enn her el? Mat er kanske billigere, regninger osv Jeg kjenner ikke til prisnivået i Canada, men bare en tanke som slo meg Anonymous poster hash: fc94d...51f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Anonymous poster hash: fc94d...51f Joda, det er billigere med mat og bensin og sånn. Men bolig er faktisk ikke såå billig, når man går ut fra at man tjener kanskje 2-3.000 CAD i mnd. Så på noen leiligheter i Toronto, de kosta fra 800 CAD og oppover. Anonymous poster hash: 4f1d1...74b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Jeg bodde noen måneder i Montreal og stortrivdes Men jeg var student da. Kjente noen nordmenn som jobbet der med canadisk lønn, han ene jobbet i en av de store bankene. Man tjener nok endel mindre enn i Norge, men i Montreal var det i hvert fall den gangen også ganske mye billigere å bo enn i f eks Oslo, og prisnivået på mat var lavere (men ikke veldig mye lavere) enn i Norge. Folk har nok generelt litt lavere materiell levestandard enn her hos oss, samtidig var i hvert fall Montreal en veldig levende, spennende by å bo i. Du bør nok prøve å få deg relevant jobb før du tar avgjørelsen om å flytte fra alt her - jeg kjenner også folk som har bodd der uten arbeidstillatelse (turistvisum) og jobbet svart; det var elendig betalt og selvsagt ikke noe å satse på... Også bør du regne på hvor mye penger du egentlig trenger for å ha en grei hverdag Anonymous poster hash: 78cd2...c6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå