Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 I går var jeg ute. Tok ppillen kl 21, og kastet opp to ganger 00.30. I pakningsvedlegget til microgynon står det at det er som å ha glemt en pille hvis man kaster opp tre til fire timer etter inntak. Så står det at man skal kontakte lege hvis det var første uken på brettet, noe det var, og man hadde sex uken før, hadde sex på fredag. På nett står det at den blir tatt opp etter alt fra en halvtime til fire timer så jeg vet ikke hva som er riktig. Skal jeg ta en pille nå selv om det står det bare for uke 2 og uke 3?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Det normale er at tabletter som p-piller har forsvunnet fra magesekken innen 1-2 timer avhengig av hvor mye du har spist. De sier opp til 4 timer for å være på den sikre siden. Bruk kondom i 7 dager for sikkerhetsskyld. Ta pillene dine som normalt. Anonymous poster hash: 35aec...611
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Ok, takk. Hadde spist ganske mye en time før jeg tok pillen. Ble så stressa så tok en til pille nå jeg, men det går vel bra, det er vel bedre å ta for mange enn for få? Tusen takk for at du svarte
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Ei jeg kjenner ble gravid siste sikre dag av den usikre perioden når hun hadde kastet opp(og ikke rett etter å ha tatt p-pillene) tidligere. Bruk kondom alle de usikre dagene. Anonymous poster hash: 1880d...128
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Du skal IKKE ta en ekstra pille, forøvrig. Du skal bruke kondom - og aldri ta flere p-piller for å kompensere. Det står tydelig i folderen som følger med pakken. Anonymous poster hash: 1880d...128
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har tatt den nå, så hva skal jeg gjøre da? Skal egentlig ta pille igjen om en drøy time, så skal jeg bare ikke ta den da? Har tenkt til å bruke kondom ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå