Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å dra til Tyrkia for tiden? Burde jeg finne et annet reisested?

Anonymous poster hash: 3d88b...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg forstår det kommer det an på hvor du planlegger å reise i Tyrkia. UD har utgitt reiseråd, herunder at nordmenn bør unngå å oppsøke områder hvor demonstrasjonene og urolighetene pågår. Dette gjelder primært Istanbul sentrum, Izmir sentrum og deler av Ankara. Det er også kommet ut at det er noen opptøyer i sørøst områdene i en by som heter Hatay. Men, dette er ikke en typisk turist destinasjon.

Når det gjelder turistområdene så hører i hvert fall jeg at det skal være roligere her. Av hva jeg hører så har myndighetene utplassert betydelig mer Politi i turistområdene. Jeg hørte at det var noen demonstrasjoner også i Alanya, men dette skal kun ha foregått over ett par timer på en lørdag.

Hvor er det du planlegger å ta turen?

AnonymBruker
Skrevet

Side eller alanya:)

Skrevet

Side eller alanya:)

Ok :)

Da tror jeg ikke du har så mye å være bekymret for. Av det jeg hører så er det nå rolig i Alanya og Side. Det skal jo også nevnes at ingen kan garantere at demonstrasjonene ikke sprer seg. Men, jeg tror det skal noe til om man ser slike opptøyer i turistområdene som man ser i bl a Istanbul.

Selv skal jeg til Alanya i september. Jeg tror nok at konflikten er avsluttet innen da. Men, jeg avbestiller kun min tur dit dersom norske myndigheter kommer med en fraråding om å dra dit. Egentlig skulle jeg også dratt til Alanya i juli, men ble forhindret av arbeidsrelaterte årsaker. Hadde ikke disse arbeidsrelaterte årsakene oppstått så hadde jeg dratt i juli :)

Skrevet

Skal selv til Kemer om 14 dager, har ingen betenkeligheter med det :)
Ellers signerer jeg det Athena27 skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...