AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Er det farlig å dra til Tyrkia for tiden? Burde jeg finne et annet reisested?Anonymous poster hash: 3d88b...515
Athena27 Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Slik jeg forstår det kommer det an på hvor du planlegger å reise i Tyrkia. UD har utgitt reiseråd, herunder at nordmenn bør unngå å oppsøke områder hvor demonstrasjonene og urolighetene pågår. Dette gjelder primært Istanbul sentrum, Izmir sentrum og deler av Ankara. Det er også kommet ut at det er noen opptøyer i sørøst områdene i en by som heter Hatay. Men, dette er ikke en typisk turist destinasjon. Når det gjelder turistområdene så hører i hvert fall jeg at det skal være roligere her. Av hva jeg hører så har myndighetene utplassert betydelig mer Politi i turistområdene. Jeg hørte at det var noen demonstrasjoner også i Alanya, men dette skal kun ha foregått over ett par timer på en lørdag. Hvor er det du planlegger å ta turen?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Side eller alanya:)Anonymous poster hash: 3d88b...515
Athena27 Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Side eller alanya:)Anonymous poster hash: 3d88b...515 Ok Da tror jeg ikke du har så mye å være bekymret for. Av det jeg hører så er det nå rolig i Alanya og Side. Det skal jo også nevnes at ingen kan garantere at demonstrasjonene ikke sprer seg. Men, jeg tror det skal noe til om man ser slike opptøyer i turistområdene som man ser i bl a Istanbul. Selv skal jeg til Alanya i september. Jeg tror nok at konflikten er avsluttet innen da. Men, jeg avbestiller kun min tur dit dersom norske myndigheter kommer med en fraråding om å dra dit. Egentlig skulle jeg også dratt til Alanya i juli, men ble forhindret av arbeidsrelaterte årsaker. Hadde ikke disse arbeidsrelaterte årsakene oppstått så hadde jeg dratt i juli
terri Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Skal selv til Kemer om 14 dager, har ingen betenkeligheter med det Ellers signerer jeg det Athena27 skriver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå