makkapakka Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 han fikk bare gaver i form av penger. Jeg ble skuffet..... Er det vanlig? Han er bare 8 år.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til barn i dag. Det er nok mer upersonlig å gi penger men jeg gjør det med den tanken at barnet selv kan kjøpe noe eller spare til noe som koster endel. Gratulerer med dagen til gutten din. Anonymous poster hash: ce07d...523 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 DU ble skuffet? Om sønnen din synes det er ok er vel alt fint? Anonymous poster hash: 6d776...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Han fikk vel fine gaver fra familien da eller? Du får ta han med på shopping i løpet av uka så han får kjøpt seg noe fint for pengene Anonymous poster hash: 7b0b9...a73
Gjest Superwoman! Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Synes det er helt sykt! Broren min fikk halvparten gaver, og resten penger. Selvfølgelig er det jo kjekt å kunne bestemme selv hva de vil ha, men de fleste 8åringer pleier å like de samme tingene. Synes det er merkelig å gi penger til en som er under 10 år. Men dette kan jo også ha noe med at de har glemt/ ikke tatt seg tid til å kjøpe ordentlig gave. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes det er trist og skremmende holdninger som kommer til overflaten her. "Helt sykt" og "jeg er skuffet" fordi ungen fikk penger til bursdagen sin? Makan til luksusproblemer. Håper dere ikke overfører disse holdningene til ungene deres. Anonymous poster hash: 6d776...f1a 16
Gjest Superwoman! Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes det er trist og skremmende holdninger som kommer til overflaten her. "Helt sykt" og "jeg er skuffet" fordi ungen fikk penger til bursdagen sin? Makan til luksusproblemer. Håper dere ikke overfører disse holdningene til ungene deres. Anonymous poster hash: 6d776...f1a Dette er da ikke et luksusproblem? Er jo egentlig mer luksus å få penger sånn at ungen kan velge selv. MEN ikke når det er en 8 åring. Da er det kjekt å åpne gaver, og ikke bare konvolutter..
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Du vet du bor i et i-land når man blir skuffet over noe slikt. Anonymous poster hash: 84860...3f3 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 han fikk bare gaver i form av penger. Jeg ble skuffet..... Er det vanlig? Han er bare 8 år. Jeg har to gutter, og pengegave fra klassekamerater og nabogutter er vanlig her. Ingen av mine gutter har noen gang reagert på det. De har alltid noe "dyrt" de sparer til, og gleden er stor, når de ser at det de har ønsket seg lenge, er innenfor rekkevidde. Var det du, han eller begge to som ble skuffet? Anonymous poster hash: 7e917...6f6 2
tingeling Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Vi har en gutt i samme alder, og det blir mange bursdager men jeg ser at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne noe ok til 100 kr ( jeg prøver å holde meg til maks 100 pr gave siden han går i ca 20 bursdager pr år). Det blir fort bare tullegaver og det er jo heller ikke noe gøy. 1
Løvetanten Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 (endret) First world problems Spoiled girl gets wrong colour car: http://youtu.be/-JvtlB_NzI8 Endret 16. juni 2013 av Løvetanten 1
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Spørsmålet er vel heller hvorvidt ungen ble skuffet..?
Løvetanten Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Spørsmålet er vel heller hvorvidt ungen ble skuffet..? Hvis ungen klarer å bli skuffet over pengegaver så har foreldrene en jobb foran seg... 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 First world problems Spoiled girl gets wrong colour car: http://youtu.be/-JvtlB_NzI8 Nå mistet jeg litt av troen på menneskeheten. Anonymous poster hash: 6d776...f1a 2
Gjest Inggolf Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 (endret) det irriterer meg at det alltid finnes andre brukere som skal "rakke ned" på trådstarteres hovedinnlegg slik det er gjort her. Makkapakka har da aldri skrevet her at det er et stort problem og hvem er dere her som liksom skal klassifisere spørsmålet hennes/ problemet? Det som dere ser på et problem/merkelig/snodig/irriterende er nødvendigvis ikke et problem/merkelig/snodig/irriterende for Makkapakka.. Jeg synes også det er snodig at sønnen din kun fikk penger i gave TS..Å få penger av noen er en ting, men av alle? ...Kanskje dere skal ta en dag ute og kose dere skikkelig? Spise ute og la han få boltre seg løs i leketøysbutikken? Endret 16. juni 2013 av NozMonster 5
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Hvis ungen klarer å bli skuffet over pengegaver så har foreldrene en jobb foran seg... Jeg la meg ikke opp i det "borskjemt unge"-greine, jeg gav bare uttrykk for at det var rart at moren skrev om at hun var skuffet og nevnte ingenting om barnet. Det var ikke et uttrykk for at jeg mener at unger bør bli skuffet over pengegaver... 1
Eliisa Skrevet 16. juni 2013 #17 Skrevet 16. juni 2013 Det starter vel egentlig å bli ganske vanlig.. Unger ønsker seg så mye rart, og det er umulig å følge med for oss som ikke har barn i samme aldersgruppe. Barn i dag er så forferdelig bortskjemte, og jeg gremmes når jeg ser at mine får så mye gaver til både bursdag og jul. Man skal vel egentlig bare være glad noen gir en noe? 1
belle_ Skrevet 16. juni 2013 #18 Skrevet 16. juni 2013 Folk har vel ikke tid til å løpe rundt å kjøpe gaver. Vi lever i en stressende verden, ofte kommer man på dagen før eller til og med samme dag at man skal i bursdag. Da er det greit å bare kjøpe et kort å putte litt penger i. Jeg ser virkelig ikke problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Kanskje dere skal ta en dag ute og kose dere skikkelig? Spise ute og la han få boltre seg løs i leketøysbutikken? Hehe, som "trøst" for at han bare fikk pengegaver? Nå har jeg en treåring, og de har ennå ikke begynt med pengegaver. Men det er ganske mye ræl de får, som knapt blir brukt, eller går i stykker med en gang. Som sikkert koster endel likevel. Hadde ikke gjort oss noe å få penger istedet, så kan ungen gå på lekebutikk dagen etter. Gaveåpningen, og gavene i det hele tatt, er ikke så viktig i treårbursdager. Det som er mest stas, er kaker og lek. Mulig dette snur når barnet er åtte, men det virker likevel rart i mine ører, at pengegaver skal være så fælt å få at man må finne på noe ekstra gøy senere som kompensasjon.Anonymous poster hash: 94450...b3a 2
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juni 2013 #20 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes det er greitt å gi pengegaver, i alle fall til litt større barn (fra skolealder). Til barnehagebarn er det lettere å kjøpe gave - alle liker jo stort sett det samme og blir glad for alt, etter min erfaring. Uansett er det jo egentlig bedre at de får penger enn enda en ny leke når barna ofte har flust med leker fra før. Jeg gir ofte klær (t-skjorte/genser/undertøy osv med kult mønster) og det er det mange barn (og foreldre ) som blir veldig fornøyd med. Nyttige gaver trenger ikke være kjedelige. (Pusle)spill, bok o.l er jo også en mer "pedagogisk" leke som kan være nyttigere en enda en plastleke som gjerne blir fort ødelagt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå