Gå til innhold

Aspergers syndrom?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvordan går man frem for å finne ut om man har Aspergers syndrom?

Jeg er 30 år og har mistanke om at jeg har det, og har i den senere tid fått seriøse spørsmål om det fra de nærmeste rundt meg.

Min lege har medisinert meg fra tidligere med depresjon, og ville ikke henvise meg til psykolog for han trodde jeg bare hadde en "liten knekk" som han sa..

Legen min er veldig hyggelig å prate med, og jeg burde nok vært klarere i mine tanker, men jeg skjuler ting veldig godt...

Jeg er bare så redd for å ikke bli tatt seriøst hvis jeg nevner denne mistanken for han.

Anonymous poster hash: 26399...39c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 26399...39c
Gjest WendyClear
Skrevet

Gå heller til legen og si hva du har problemer med og spør om henvisning til psykolog som kan utrede. Eventuelt kan du oppsøke en privat. Men husk at det i Norge ikke er så mange psykologer som har erfaring med å diagnostisere voksne med Aspergers, så du kan komme ut med mange ulike diagnoser hos forskjellige psykologer.

Forøvrig er Aspergers nå fjernet fra den amerikanske diagnosemanualen, og det er nok bare et spørsmål om tid før også den europeiske fjerner den. Dette vil i praksis si at det kan være en høyere terskel for autismespekteret enn det som var før. Men uansett, har du problemer i hverdagen så oppsøker du hjelp.

Skrevet

Få hensiving til psykiater, psykologer kan ikke stille diagnoser,

Gjest WendyClear
Skrevet

Få hensiving til psykiater, psykologer kan ikke stille diagnoser,

eeh jo.

• Liker 1
Skrevet

Be om henvisning til nevropsykolog,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...