AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Jente, 17 år. Har så lenge jeg kan huske hatt utflod, og det irriterer meg grenseløst. Fikk ikke mensen før mot slutten av 10.klasse, var 16 år. Men fram til jeg fant truseinnlegg måtte jeg bytte truse sikkert 4-5 ganger om dagen. Nå, etter 2-3 år med truseinnlegg er jeg så vant med dem at det "klør" uten, og er fortsatt utflod. Det jeg lurte på er om det er farlig å gå så mye med det? ( har vært hos legen to ganger, 1. gang fikk jeg noen piller og salve, 2. gang ikke noe )Anonymous poster hash: 15fdd...34d
fruBeist Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Bruker du noen form for intimsåpe i underlivet? Om du gjør det, og vasker deg hyppig kan du teste ut å vaske med såpe sjeldnere. Rent, varmt vann holder lenge.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Hver gang jeg tisser vasker jeg med vanlig såpe og masse varmt vann, og selvfølgelig ellers. Kan utflod serriøst komme av dette?Anonymous poster hash: 15fdd...34d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Bruker du noen form for intimsåpe i underlivet? Om du gjør det, og vasker deg hyppig kan du teste ut å vaske med såpe sjeldnere. Rent, varmt vann holder lenge. QAnonymous poster hash: 15fdd...34d
fruBeist Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Hver gang jeg tisser vasker jeg med vanlig såpe og masse varmt vann, og selvfølgelig ellers. Kan utflod serriøst komme av dette?Anonymous poster hash: 15fdd...34d Du skal ikke se vekk i fra det i alle fall. Vanlig såpe i underlivet er uansett fyfy. Det forstyrrer phbalansen. Hvorfor føler du behov for såpevask hver gang du har tissa?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Hver gang jeg tisser vasker jeg med vanlig såpe og masse varmt vann, og selvfølgelig ellers. Kan utflod serriøst komme av dette?Anonymous poster hash: 15fdd...34d Du vasker deg virkelig alt for mye. Ikke rart underlivet ditt masseproduserer utflod Anonymous poster hash: 43a56...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Du skal ikke se vekk i fra det i alle fall. Vanlig såpe i underlivet er uansett fyfy. Det forstyrrer phbalansen. Hvorfor føler du behov for såpevask hver gang du har tissa? Vet ikke, en vane jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Føler det ikke blir "rent" nok uten.Anonymous poster hash: 15fdd...34d
Missy1 Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Du må ikke vaske med vanlig såpe der nede, ville egentlig sagt at mye utflod er normalt og at kløen kan komme av at med mye utflod blir det klamt der nede, men om du seriøst vasker deg så mye og med vanlig såpe vil jeg tro det er årsaken. Du ødelegger normalfloraen din der nede og blir lettere utsatt for f.eks soppinfeksjon. Det skal være et syrlig miljø i skjeden så om du skal bruke såpe må du bruke intimsåpe
Pringle Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Normalt ville jeg bare ha tipset om tøytruseinnlegg, men du er rett og slett "altfor renslig". Du kan bruke vann hver gang du tisser, hvis du føler for det, men det er ikke nødvendig. Uansett, ikke bruk såpe mer enn en gang om dagen, og bruk bare mild uparfymert såpe i underlivet, og selvfølgelig ikke noe inn i skjeden, verken vann eller såpe.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Jeg er enig i at TS er alt for renslig, men noen produserer også mer utflod enn andre. Selv har jeg alltid vært "normalt renslig": vask eller dusj en gang om dagen, evt. to hvis jeg har trent eller blitt skikkelig svett av andre grunner og jeg har hatt rikelig med utflod siden jeg var 12. Har alltid brukt truseinnlegg. Ingen problemer med det. Har hatt sopp en gang eller to i hele mitt liv, men det gikk vekk med canesten. Nå når jeg er i overgangsalderen merker jeg at det er blitt mindre utflod også, så nå går jeg mer og mer over til å bare bruke truseinnlegg på dagtid. Anonymous poster hash: b5525...9d7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Normalt ville jeg bare ha tipset om tøytruseinnlegg, men du er rett og slett "altfor renslig". Du kan bruke vann hver gang du tisser, hvis du føler for det, men det er ikke nødvendig. Uansett, ikke bruk såpe mer enn en gang om dagen, og bruk bare mild uparfymert såpe i underlivet, og selvfølgelig ikke noe inn i skjeden, verken vann eller såpe. Så ditt råd er å bare la være å vaske med såpe så ofte? forresten, hva er tøytruseinnlegg?Anonymous poster hash: 15fdd...34d
Pringle Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Så ditt råd er å bare la være å vaske med såpe så ofte? forresten, hva er tøytruseinnlegg?Anonymous poster hash: 15fdd...34d Definitivt bør du slutte å vaske med såpe så ofte! Men kan få kjøpt tøytruseinnlegg mange steder, men her har jeg mine fra: http://www.etsy.com/search?q=pantyliner&view_type=gallery&ship_to=NO Disse liker jeg best: http://www.etsy.com/listing/104714852/organic-bamboo-velour-pantyliner-set-of
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 Vask underlivet kun 1 gang om dagen, og så skal du se du får mindre utflod. Anonymous poster hash: 9a118...11a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå