AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har kommet i den situasjonen at jeg for en måned siden brukte mye mer på kredittkortet enn jeg trodde på en ukestur. Utenlandstur, men er veldig nysgjerrig på hva det er for jeg vet omtrent hvor mye jeg pleier å bruke. Tre ganger mer enn forventet er for mye. Dette fant jeg selvsagt ut i går da jeg sjekket saldo sånn tilfeldig. Siden jeg satt i nettbanken så tenkte jeg å betale inn det som ville komme. Trodde faktisk ikke jeg hadde brukt så mye og hadde betalt inn det jeg trodde jeg hadde brukt. Brukte sms saldo så ser ikke hva jeg har brukt det på før regningen kommer. Saken er at jeg i dag skal reise på en tre ukers tur med en kompis og har ergo egentlig ikke råd til å dra. Da jeg vil få en sjokkregning om noen dager. Det er andre norske i området så ensom blir han ikke og han er mer utatvendt enn meg. Jeg har også halv stilling fra høsten så det blir ca halv lønn da. Jeg er jo fryktelig kjip mot han da hvis jeg blir hjemme og sier jeg ikke kan dra. Problemet da er at jeg havner i en litt dritt økonomisk situasjon litt lenger ut på året selv om det er selvforskyldt. Selv om det er kreditkort så jeg kan strekke betalingen så må det jo betales. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Anonymous poster hash: 815c3...67f
petterm Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Jeg ville prata med hen og avlyst. Er kjedelig for hen å ha deg som reisefølge når du ikke har råd til noen ting...
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Dette er slik folk i Luksusfellen tenker. Har du ikke penger, så har du ikke penger! Anonymous poster hash: d9391...f15 1
Gjest Elseby13 Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Er dette noe å lure på. Selvfølgelig kan du ikke dra, du har jo allerede svidd av tre ganger det du trodde. Ved å dra vil du få enda dårligere råd, og det er i allefall ikke morsomt. Vennen din vil nok forstå.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 Dere mener jeg ikke skulle dra. Ja er jævlig kjipt, men håper han vil forstå. Bruker jo alltid kredittkort når jeg er i utlandet og vet sånn ca hvor mye jeg bruker, men aner ikke hva jeg har brukt pengene på nå. Anonymous poster hash: 815c3...67f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 joda, han ville ikke reise alene så jeg må vel dekke bilettene hans ser det uit til.dyrt å være fattig Anonymous poster hash: 815c3...67f
muttra Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 har du ikke kvitteringene da , slik at du kan sjekke beløpene som du betalte opp mot saldo på kredittkoretet, og husk å sjekke valutakursen for de dagene , noe av det som er mer enn du forventen kan komme av en høyere kurs enn du regnet med
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Jeg bruker kun kontant når jeg er i det landet. Tok ut penger på minibanken Anonymous poster hash: 815c3...67f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Da er turen kansellert. Luksusfelle kanditaturet ble stoppet. Hilsen TS Anonymous poster hash: 815c3...67f 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Jeg bruker kun kontant når jeg er i det landet. Tok ut penger på minibanken Anonymous poster hash: 815c3...67f Brukte du kun kontanter og har likevel blitt trukket massevis på kortet? Eller mener du at du har tatt ut kontanter på kredittkort? Det siste er jo svinedyrt. Anonymous poster hash: a744b...772
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Nå kan du vinke takk og farvel til han vennen. Er det mulig å være så vimsete? Anonymous poster hash: cbe37...c5c 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #12 Skrevet 15. juni 2013 Nå kan du vinke takk og farvel til han vennen. Er det mulig å være så vimsete? Anonymous poster hash: cbe37...c5c Jeg har betalt biletten hans så det har ikke kostet han noenting så skjønner egentlig ikke det. Anonymous poster hash: 815c3...67f
Glamann Skrevet 15. juni 2013 #13 Skrevet 15. juni 2013 (endret) Sånt som skjer det Skjedd meg også at jeg har brukt masse penger uten å vite hva jeg helt har brukt de på. Er man i utlandet så går det mer penger enn jeg tror. Er nesten en naturlov. Har TS fått avklart dette med vennen så ser jeg ikke noen grunn til at dette skal utløse noe drama. Er man blakk så er man blakk. Ble vel litt blakkere når han også dekket biletten til vennen sin Åja, glemte at dette var en tråd for de anonyme. sorry. skal kikke bedre neste gang. Sitter å tar en konjakk og kikker ikke alltidg etter. Endret 15. juni 2013 av Glamann
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #15 Skrevet 15. juni 2013 Hvis man er så dårlig til å styre penger, er kontanter det eneste man bør ha. Klipp kredittkortet eller la det være hjemme når du reiser. Anonymous poster hash: 93121...038
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Du må sjekke kredittkort regningen din nøye, hvis det er trukket 3 ganger så mye som du pleier å bruke! Nå vet jo ikke jeg om det innebærer at du har brukt 6000 i stedet for 2000, eller om vi snakker 60000 i stedet for 20000, men sjekk uansett regningen, for du kan ha blitt utsatt for skimming. (Eller så har du rett og slett glemt hva du har brukt penger på.. ) Anonymous poster hash: 40907...074
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå