Gå til innhold

Hva er pedagogikk på engelsk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg alltid lurt på. Vet at hvis man f.eks snakker om pedagogiske leker eller tv-program sier man educational. Men hva hvis man studerer pedagogikk da? Educational studies høres litt feil ut i mine ører.

Anonymous poster hash: 0a70e...ff1
Skrevet

Didactic studies?

AnonymBruker
Skrevet

Didactic studies?

Det har jeg aldri hørt om.. Vet ikke om de en gang har pedagogikkstudier i England jeg.

Anonymous poster hash: 0a70e...ff1

Skrevet

Eller hva med pedagogy studies?

Det er i alle fall det ordet som brukes her UiB - pedagogy

Pedagogy Pedagogy studies do not qualify you to teach. Broadly speaking, pedagogy is about communication, knowledge and learning. You learn to understand the individual in a cultural and social perspective, and you develop the ability to plan, lead and assess educational practises in communities of different kinds

• Liker 1
Skrevet

Det heter pedadogy, ja. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i engelsk brukes pedagogy stort sett bare om selve faget, mens det tilsvarende norske ordet jo også brukes i veldig mange andre sammenhenger. :)

Anonymous poster hash: b13e5...57e
Skrevet

I min engels-norske ordbok står både pedagogics og pedagogy men det står også at begge uttrykkene er litt stive, og educational science er foreslått som et alternativ. På nettet ser det imidlertid ut som om pedagogy er vanlig, så jeg tror det er trygt å bruke det.

AnonymBruker
Skrevet

Pedagogick heter det.

Anonymous poster hash: 11dc4...623
Skrevet

Pedagogick heter det.

Anonymous poster hash: 11dc4...623

Dette svaret er iallfall feil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har master i ped. og har hørt/brukt både pedagogy, educational science og education. Mener det står "master in education" på diploma supplement.

Didactic (didaktikk) er ganske feil, da didaktikk er undervisningslære og er vel noe som kan sies å være underlagt pedagogikk, men det er ikke nødbendigvis kjernen i pedagogikk (jeg har f.eks BA + MA i ped, men har aldri vært borti i didaktikk- siden jeg naturligvis ikke har undervisningskompetanse, men likevel i aller høyeste grad kan sies å være pedagog :-)).

Anonymous poster hash: 3c2a5...833

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...