Gå til innhold

Mens etter fødsel?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Når er det vanlig å få tilbake mensen etter en fødsel. Nå har det gått over 7 mnd siden vidunderet kom og mensen er ennå ikke kommet tilbake. Ikke noe hast riktig ennå, men vi tenkte vi skulle begynne å prøve igjen om ikke så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig forskjellig, jeg fikk den etter ca. 8 uker på alle mine tre fødsler. En venn av meg fikk den etter 8 mnd. Er du usikker om det er noe galt, ta kontakt med legen Ellers kan jo ammingen spille inn, hvis du gjør det da.

Men mitt råd NYT DET.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min mens tilbake etter hele 9 mnd. sist. Jeg fullammet til 7ende mnd., og det var vel grunnen. Brukte ikke noe prevensjon i de mnd. jeg var mens-fri, og det gikk bra og endte ikke i ny graviditet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den selv tilbake etter bare 5 måneder.

Har hørt at det er vanlig etter ca 1 år, men jeg vet flere som først fikk den tilbake etter ca 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er nå 14 mnd, og jeg har enda ikke hatt en ordentlig mens. tror jeg kanskje har hatt en el... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er veldig forskelligt fra svangerskab til svangerskab hvornår mensen kommer tilbage, men selvom du ikke har mensen så kan du altså godt blive gravid alikevel, alt for mange hopper stadig i den felle at de tror de er safe men niks, du kan blive gravid med engang efter fødsel, faktisk kender jeg nogen som har født to børn på samme året, godt gået :-) så ikke bekrymre dig om at du skal ha mens først før du begynder at prøve igen det er bare at starte op prøvningen.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann fikk jeg mensen etter tre uker, men andre etter åtte uker. Har ei venninne som gikk i 2 1/2 år og ikke fikk den tilbake. VAr hos lege og det var ikke noe galt med henne, fikk beskjed om å vente. Det rare er at hun ble gravid da barnet var 8 mnd, hun valgte å ta abort da de ikke orket å få barn så tett. Da blødde hun i et par dager og fikk som sagt ikke mens før leeeenge etter dette...

Er nok veldig individuelt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser det er veldig forskjellig når den kommer tilbake, ja. Nå trapper jeg ned på amminga så da kan det vel hende den kommer om ikke så lenge.

Ann Forup: Ikke noe hadde vært bedre ennå bli gravid før mensen kom tilbake. Mend et er jo så vansklig å vite når/om man har eggløsning. Vi har jo ikke sex like ofte som før :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kære gest du kan få en temprature måler som du kan bruge hver morgen den giver udslag når du har ægløsning den få's på apoteket.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er specielt designet for at måle ægløsning ikke en vanlig temp. købte en for 100 år siden men husker ikke hvad den hed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjellig-noen får den raskt andre lang tid etterpå. Vet om folk som faktisk ikke har fått mensen før de er blitt gravide igjen. Så de har jo hatt kjempeflaks med timingen på eggløsningen at den kom akkurat DA.

Selv fikk jeg mensen etter 6 uker selv om jeg fullammet så det at man ikke får mensen tilbake mens man fullammer er bare tull. Det kan man nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kære gest du kan få en temprature måler som du kan bruge hver morgen den giver udslag når du har ægløsning den få's på apoteket.

lykke til.

Jag har för mig att min barnmorska/jordmor sa att temperaturmätning inte är tillförlitligt när man ammar eller om det var innan mensen kommit tillbaka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk det bare 12 uker før mensen var tilbake igjen...

Så jeg er hvertfall glad jeg ikke stolte på at fullamming var sikker prevensjon.. :ler:

En venninne av meg fikk ikke mensen tilbake før etter nesten et helt år.

Heldiggrisen!

Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang fikk jeg den tilbake etter nøyaktig 6mnd. Etter min andre fødsel, fikk jeg den tilbake etter 10mnd, men den er fremdeles veldig uregelmessig. Den kommer med 2 til 3 mnd mellomrom, jeg ammer fremdeles og går på minipillen, som også kan gjøre den mere uregelmessig. Min datter er nå 18mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Fikk den igjen når hun var 7 mnd jeg da :) men har ei venninne der det tok året - rundt den tidan når amminga var helt slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...