Gå til innhold

Reise til USA - Hjelp?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Meg og kjæresten vurderer tur til det store USA ;) Men ettersom vi aldri har vært der hadde det vært veeldig kjekt med lit tips og råd om hvor vi burde reise og slike ting! Tenker da også på hvor dyrt det blir, om det er noe forskjell prismessig på de forskjellige stedene!

Har greid å bestemme oss for noen alternativer som det står mellom:

Los Angeles

Las Vegas

Miami

New York

Dette er steder vi kunne tenkt oss, men hva burde vi velge? Kan vi kombinere noen av de stedene på samme turen uten at det blir for dyrt? (Tenker nå en reise på totalt 2 uker)

Vi er glad i sol og sommer og derfor ble valget som dette, men samtidig vil vi oppleve storbyen New York!

Dilemma!

Noen som er litt bereist og som kan komme med litt hjelp?

Vi ser for oss tur engang mellom jan-mai, er det noe tidspunkt som er bedre enn andre, billigere å reise kanskje?

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo kombinere Los Angeles, Las Vegas og San Fransisco, men husk at ingen av disse storbyene er særlige billige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst; ta med så lite som mulig i kofferten! Start på vestkysten og se Los Angeles, Las Vegas, San Francisco etc. Lei bil kjør rundt, kjør og se Grand Canyon osv:) Gjør dette i 8-9 dager, fly til New York og ta resten av ferien der og fyll opp koffertene:) Anbefales:)

Anonymous poster hash: abd44...de3
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst; ta med så lite som mulig i kofferten! Start på vestkysten og se Los Angeles, Las Vegas, San Francisco etc. Lei bil kjør rundt, kjør og se Grand Canyon osv:) Gjør dette i 8-9 dager, fly til New York og ta resten av ferien der og fyll opp koffertene:) Anbefales:)

Anonymous poster hash: abd44...de3

Det hørtes ut som en stressende tur! Jeg vil enten valgt å dra til vestkysten ELLER østkysten når dere bare har to uker. Det går an å kombinere en uke/noen dager i NYC med en uke/noen dager i Miami. Innenriksfly er ikke så dyrt. Jeg har vært i NYC i nesten en uke nå, og har brukt rundt 1000kroner (pluss et objektiv jeg kjøpte). Det skal sies at jeg er dårlig på å (sette meg ned på restaurant) spise mat på tur da.. Men det blir hva man gjør det til rett og slett, ift økonomi.

Anonymous poster hash: 2375e...c41

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt det samme selv, at det må bli enten Østkysten eller vestkysten, men greier ikke å bestemme oss for hva vi skal gå for, hvor vil vi få mest igjen for pengene (om jeg kan si det på den måten?) mtp ting å se/oppleve, osv :)

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Orlando på det sterkeste! Ikke langt fra Miami :)

Anonymous poster hash: 1a6e8...4a8
Gjest Galactica
Skrevet

Jeg har vært i alle de byene du beskriver, og ville garantert valgt vestkysten neste gang. California er fantastisk, lei en bil og utforsk området. Se redwoodtrærne, vingårdene, kjør Highway 1 og få med deg den nydelige byen Carmel, Monterey, Santa Cruz etc. i tillegg til storbyene SF og LA. Kjør inn til Las Vegas og få med deg Grand Canyon... Åh, herlig tur!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også gått for vestkysten! New York er jo nærmere Norge, så det er jo litt lettere å ta en tur dit en annen gang, kanskje? :) California byr på massevis av opplevelser!

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ut som en stressende tur! Jeg vil enten valgt å dra til vestkysten ELLER østkysten når dere bare har to uker. Det går an å kombinere en uke/noen dager i NYC med en uke/noen dager i Miami. Innenriksfly er ikke så dyrt. Jeg har vært i NYC i nesten en uke nå, og har brukt rundt 1000kroner (pluss et objektiv jeg kjøpte). Det skal sies at jeg er dårlig på å (sette meg ned på restaurant) spise mat på tur da.. Men det blir hva man gjør det til rett og slett, ift økonomi.

Off topic men er det mye billigere å kjøpe objektiv der borte? Skal snart bortover til New York selv og vurderer å kjøpe :) Hvilke butikker er billigst?

Anonymous poster hash: 4e749...838

AnonymBruker
Skrevet

Off topic men er det mye billigere å kjøpe objektiv der borte? Skal snart bortover til New York selv og vurderer å kjøpe :) Hvilke butikker er billigst?

Anonymous poster hash: 4e749...838

Tja, sparte vel en tusenlapp eller så tror jeg. Handler på BHPhotoVideo på 34st/9th ave. Har handla der flere ganger (vel, to ganger på nettet og en gang i butikk). Du får jo ikke den norske garanti/reklamasjonsgreia da. Så det er jo litt dumt. Men litt penger å spare.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på treukers roadtrip i California/Nevada og syntes ikke det var for mye. Kjørte San Francisco-Yosemite-Las Vegas-San Diego-Los Angeles-San Francisco (via Highway 1) Det var et skikkelig eventyr :)

Som nevnt, uansett hvor du skal i USA: IKKE ta med for mye klær. Evt bestill en ekstra koffert til hjemreisen (det gjorde vi, og det kom godt med!)

Anonymous poster hash: fe7c6...2fb

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på treukers roadtrip i California/Nevada og syntes ikke det var for mye. Kjørte San Francisco-Yosemite-Las Vegas-San Diego-Los Angeles-San Francisco (via Highway 1) Det var et skikkelig eventyr :)

Som nevnt, uansett hvor du skal i USA: IKKE ta med for mye klær. Evt bestill en ekstra koffert til hjemreisen (det gjorde vi, og det kom godt med!)

Anonymous poster hash: fe7c6...2fb

Tips på hvilke aktiviteter/severdigheter å dra på, spisesteder og hotell? Takk!

Anonymous poster hash: b9eae...4a5

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg også anbefaler Orlando og Florida på det sterkeste. Bodde der selv for noen år siden. Tar deg ca. 5 timer og kjøre fra Orlando til Miami.

Skrevet

Jeg ville ha valgt enten østkysten av USA eller vestkysten. Innenlandsreiser i USA er ganske rimelig, men det er jo langt å reise fra NYC til LA. Jeg har tidligere somre vært i Los Angeles, Las Vegas og San Francisco (kjørte tur-retur Los Angeles - Las Vegas og fløy fra LA til San Fransisco). Hadde da to uker til rådighet og det ble ikke for mye. Har også forsøkt kombinasjonen NYC, Miami og Orlando (også to uker) og det var også uproblematisk. Har som regel betalt rundt 24-26,000 for to personer (hotell minimum fire stjerner og fly + leiebil alle dager). Neste sommer planlegger vi NYC, DC, Chicago, Miami og Orlando og da må vi nok opp rundt 10,000 i pris, men da er det snakk om tre uker.

Restplass har nettopp fått en ny og genial søkemotor på siden sin (er vel egentlig Expedia sin?) som gir deg muligheten til å plotte inn alle destinasjoner du vil reise til. Det gjør det enklere å legge opp reisen. For eksempel vil det koste rundt 7600 per person å fly Oslo-NYC-DC-Chicago-Miami-Oslo. Veldig praktisk å kunne søke og bestille alle billetter i ett. Ville hatt et maksimum av tre destinasjoner på to uker, og jeg ville ha lagt inn minst en uke på en av destinasjonene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt vestkysten og heller spart New York til en ukes- eller langhelgtur.

Los Angeles, San Fransisco, vinområdene, Portland, Seattle - det er så utrolig mye flott der.

Anonymous poster hash: 8d810...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...