marmar Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Vi er to stykker som skal reise rundt i Thailand i 3 uker i sommer. Vi skal tilbringe 1 uke på Ko Tao og Koh Samui, 3-4 dager i Bangkok og 1 uke nordover til Chiang Mai. Vi har aldri vært i regionen før, så vi hadde satt veldig pris på om noen med erfaringer derifra har noen tips til oss. Vi har betalt alt av transport og overnatting. Så spørsmålet er hvor mye vi må regne med å bruke på mat, drikke, shopping og andre opplevelser på disse 3 ukene? Vi ønsker å leve godt, så tenk dere gjerne et standard ''ferietur-budsjett''
caroprins Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 har ikke vært i den delen av thailand men har vært 2 uker i Phuket og spiste alle måltid på hotell med drikke. På de to ukene brukte vi da 4000 til sammen i mat og drikke på 2 pers. På hotell er det forholdsvis dyrt i forhold til priser om man kjøper på lokale restauranter, markeder, boder og den slags. Dyrt på hotelllet var 40 kroner for en middag. da så det sier noe om prisene på lokalrestauranten. 1
Coronas Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 Chang Mai, ta en 3 dager 2 netter i jungelen, besøk tempelet doisuthep , se markedet og nattmarked. Bangkok 3 -4 dager. Sats på 4 dager. Shopping er greit i Bangkok om du vil ha design tøy eller "juggel" bra kvalitet uansett :D Leve godt, er spania priser, leve normalt er lavere enn det og luxus er litt dyrerer en spania. Blir ingen norske priser der borte uansett.
Musaleem Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Lignede tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=645645&view=&hl=&fromsearch=1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Er litt vanskelig for andre å beregne shopping da....Jeg ville satt av en viss sum til shopping i BKK om du ønsker en skikkelig shoppingrunde. Små turistsuvenirer koster som regel ikke mye. Husk å prute da! Men for å bare komme med et tall: 500 per person per dag er mye Da får du en time eller to massasje hver dag også. (60 kr per time er vanlig). Hvis dere spiser thaimat blir den uansett ikke bedre om du kjøpe på dyrt hotell, kjøp heller på en vanlig restuarant, det vil koste kanskje 20-40 kr. Kjøp mango- eller vannmelonshake og kos dere! Anonymous poster hash: 92a8a...c82
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Da jeg reiste rundt i Thailand i fjor brukte jeg ca 100- 150 kr per dag inkludert hotell, mat, reising, aktiviteter ol. og det gikk helt fint Men jeg reiste rundt i asia i mange md, så hadde nok litt trangere budsjett enn dere. Siden dette er mer en ferie for dere vil dere vel bruke litt mer. Anonymous poster hash: 9a396...9b8
Penelopen Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Jeg var i Thailand i begynnelsen av året sammen med mannen min. Vi var 17 netter på Koh Samui, 2 netter på Koh Tao og 2 netter i Bangkok. Vi brukte ca 20000 kr på mat, shopping, opplevelser og alt annet enn overnatting og transport. :-)
super-ida Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Åhhh herregud jeg misunner dere..... Vi var en uke på ko tao i november, og jeg kan ikke si annet enn DYKK!!! Vi bodde på bans dive resort.... Okay sted å bo, fantastiske instruktører som er med på dykket.... Jeg anbefaler stedet på det varmeste..det er en så lun og laidback stemning der.. Koh samui var litt mer "charter" men fortsatt bra, vi var også på thaiboxing, en opplevelse hehe!
Yvonne80 Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Kommer an på hvor mye du skal shoppe?? Jeg handlet for 6000 kr. Og da handlet jeg MYE!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå