Gå til innhold

Trenger vi svindyr hundesjampo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjøpt valp. Hun skal være familiehund. Oppdretter maser om utstilling men det er ikke aktuelt. Men føler vi blir spammet ned med råd og veilednibg ang shampo. Trenger vi dyr sjampo til 200 kr pr flaske for en familiehund???

Anonymous poster hash: 29aaf...6eb

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/751019-trenger-vi-svindyr-hundesjampo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått snbefalt ez groom fra oppdretter. Og mange andre. Koster rundt 200 for 500 ml ca. Vi skal ikke drive med utstilling eller noe, men synes likevel pelsen er viktig! Bruker ikke hva som helst i vårt eget hår, og da bruker jeg heller ikke billig ræl på bikkja. Den kan også få hudirritasjoner. Har man ikke råd til skikkelig utstyr til hunden har man etter min mening heller ikke råd til hund!!

• Liker 7

Annonse

Kan fint bruke grønnsåpe, men kjøp den den som er original, og ikke den med furunålslukt. Dette gjør vi selv etter å ha blitt anbefalt det av en seriøs oppdretter som driver masse med utstilling i inn- og utland.

Siterer dette, glemte å nevne det i eget innlegg. Orginal grønnsåpe :laugh:

Jeg ville definitivt kjøpt en god hundeshampo som er til pelsen og hudtypen som hunden din har.. De er drøye i bruk når man blander dem ut slik de skal.

Mange hunder kan begynne å flasse og klø av grønnsåpe og produkter som er til oss mennesker.

Selv om det er en familiehund, så fortjener den vel en shampoflaske i 'ny og ne'??

• Liker 3
AnonymBruker

Kjøp ordentlig hundesjampo! Hvis hunden hele tiden skal få det billigste foret, den billigste sjampoen og det billigste av alt burde man kanskje ikke tatt seg råd til å ha hund?

Prøv å vaske ditt eget hår med grønnsåpe og se om du liker det?

Anonymous poster hash: 20ee5...1a6
  • Liker 3
AnonymBruker

Jeg bruker babyshampo, fungerer fint det. Men nå blir han ikke vasket så ofte heller. Men han er en stoor hund og bruker fort opp nesten en hel flaske.

Har prøvd hundeshampo også, merker ikke forskjell på hverken pels eller hud.

Anonymous poster hash: 5c71b...412
  • Liker 1

Jeg bruker babyshampo, fungerer fint det. Men nå blir han ikke vasket så ofte heller. Men han er en stoor hund og bruker fort opp nesten en hel flaske.

Har prøvd hundeshampo også, merker ikke forskjell på hverken pels eller hud.

Anonymous poster hash: 5c71b...412

Hvis du blander ut shampoen med vann i en blandeflaske vil du ikke ha et slikt forbruk av shampo.

Annonse

Kjøp ordentlig hundesjampo! Hvis hunden hele tiden skal få det billigste foret, den billigste sjampoen og det billigste av alt burde man kanskje ikke tatt seg råd til å ha hund?

Prøv å vaske ditt eget hår med grønnsåpe og se om du liker det?

Anonymous poster hash: 20ee5...1a6

Et menneskes hodebunn kan i ekstremt skjeldne tilfeller sammenlignes med hundens pels. Pelsen til hunden skal beskytte og holde hele kroppen varm, ikke bare på toppen av hodet. Mange hunder har flere lag med pels, eller til og med ull. Det funker rett og slett ikke å sammenligne. Hunder tåler det mye bedre enn mennesker. Prøv hundeshampoo på ditt hode du, så ser du at det ikke er så flott som menneskeshampoo:)

Alkaliske shampoer fjerner fett og gjør at bakterier på hunden trives bedre, vil også gi flass og eksem i lengden.

Så det er anbefalt å bruke shampo med lav ph på hund, gjerne ned i 4. Dermed er det mer fornuftig å vaske med intimsåpe enn shampo beregnet på mennesker.

Grønnsåpe har ph over 10, et veldig dårlig valg.

• Liker 3
Annonse

200 kroner for en flaske shampo som varer hvert fall ett år, til en hund som sikkert kostet over 10.000 kroner og som kommer til å koste ganske mye når utstyr, mat, forsikring, veterinær og så videre er betalt... Ser ikke at sjampoen er så kjempeutgift i lys av det...? :vetikke:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...