Gå til innhold

Hvor lang tid beregner dere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Lurte bare på hvor lang tid har dere beregnet på vielse, fotograf og middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vielsen tar rundt 30 minutter, iallfall ikke noe mer enn det.

Fotografen har satt av 1 time til oss, og dette er visst mer enn nok.

Middagen kommer nok fort til å ta 3 timer, men jeg håper at den ikke blir så mye lenger enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i en vielse som bare varer 30 minutter jeg! Men de kommer jo ann på hvor lang talen er, om man skal ha diverse soloinnslag etc. etc.

Vår pastor vil nok tale rundt 10 minutter, vi kjenner ham fra før og det blir nok en personlig tale. Dessuten skal vi ha to soloinnslag, og et spesielt rituale med lystenning. Så jeg regner med at det fort vil gå tre kvarter i alle fall.

Fotograferingen er utendørs, og vi har lagt opp en liten rute. Fotografen ba oss holde av minst 1 1/2 time til det.

Middagen - vanskelig å si. Vet ikke ennå hvor mange som kommer til å ha innslag. Håper å sette en maksgrense og så ta noen av innleggene til kaffen dersom de blir mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med vielsen varierer det vel kanskej fra sted til sted og fra prest til prest. Og ikke minst om presten kjenner brudeparet fra før. I de vielsene jeg har vært i har det bare tatt 30 min, og dette fikk vi også beskjed om at vår kom til å ta. Tror det har vært noen diskusjoner på KG om dette før også, og at de aller fleste skulle ha 30 min sånn ca. Men det lureste er å snakke med presten for å være sikker! icon_smile.gif

Her har du noen gamle tråder:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ic=5211&forum=3

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ic=4655&forum=3

(Somdu ser varierer lengden på vielsen litt fra par til par.)

1212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-06-07 10:40 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen vår er klokken 14:00. Den er over etter ca. tre kvarter, og da drar vi rett til fotografen. Har beregnet middagen til klokken 16:00, og da er det tre og en halv time til kaffegjestene kommer. Fra ca. 19:00 til 19:30 regner vi med en pause med fotografering med familie og venner....... Så middagen ca. 3 timer.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen vår tok ca. 35 minutter.

Fotografen brukte halvannen time, brukte litt ekstra tid siden vi skulle ha barna med på noen bilder.

Middagen (koldtbord, dessert, taler) tok litt over 3 timer. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi regner med at vielsen tar ca 45 min. Skal gifte oss kl 1400. Også tar det nok litt tid før vi kommer oss til fotografen, er vel alltid masse bilder utenfor kirken. Vi har ikke lang vei. Men er sikkert ikke det før tidligst 1500. Så regner vi 1 1/2 time der, skal ha med sønnen vår på noen bilder så tiden går nok fort. Skal jo ha bilder av forloverne også. Da er klokka 1630. Regner med middag ca kl 1700. Bare noen meter fra fotografen til der vi skal ha bryllupsfesten icon_smile.gif. Håper å være ferdig med middagen kl 2000.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss 18. mai og hadde forøvrig en fantastisk dag.

Vielsen tok ca. 30 minutter. Fotograferingen tok 1,5 timer og middagen 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...