Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår ikke hva som foregår i hodene til navere.

Enhver med logisk sans og et perspektiv utover Norge vil da registrere hvordan arbeidsmarkedet ligger an i Europa, og at Norge neppe holder stand særlig lenge? Vi lever på lånt luksus og manges holdning til dette skremmer meg - man vil jo for faen ikke ta det innover seg!

Jeg har kjent på arbeidsmarkedet utenfor Norge og der er det snakk om å vri alt ut av alle kluter. En periode levde jeg på bønner og brokkoli mens jeg leita etter ny jobb. Erfaring, arbeidsmoral og nettverk er alfa omega, og ingen av delene får man via NAV.

Det er jævlig kjipt for de som faktisk har behov for stønad, men for de som ikke gidder blir det et helsikes fortjent slag i trynet. Å ha gått på NAV uten å kunne begrunne dette med noe annet enn "Jo, du ser, jeg var litt sliten, liksom..." får deg ingensteds.

Nei, nå er jeg lei av Norge... So long, suckers!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er NAV blitt uhyre opptatt å kurse arbedsledige til de får et jobbtilbud, og da blir det artig å befinne seg i Spania eller whatever

Anonymous poster hash: f9920...d3c
AnonymBruker
Skrevet

NAVing er fint nå om sommeren. Sole seg på stranda istedenfor jobben. Vinteren er det også digg for slipper tidlige morgener med is og snømåking. Men synes du sikter litt lavt. Sats heller på en sykdom som gjør at du kan søke uføretrygd. Også krysse fingrene for at du er under 26 år og få satsen ung ufør også. Da går du fra 3500 kr til ca 15000 kr. Mye mer å ha gøy med mens andre jobber og slitet.

Anonymous poster hash: 24697...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg sto opp i morges var det som en usynlig hånd prøvde å dra meg tilbake ned i senga. Å komme seg opp var en kamp!

Sånn er det hver dag og jeg er dritt lei av å stå opp klokken halv sju og slave i åtte timer.

I det siste ble jeg oppmerksom på NAVing og jeg tror det er noe for meg.

Hvordan bør jeg gå fram? Jeg regner med at jeg må få en uførdiagnose men det feiler meg jo ingenting! skal jeg fake noe?

hvordan går man fram nor man skal NAVe?

Pell deg på jobb, din jævla slask! Absolutt lavmål! Hilsen ufør

Anonymous poster hash: f8174...c93

• Liker 2
Skrevet

sykt at du faktisk er for lat til å stå opp om morningen.... er det mulig..? Men du klarer det nok, slik som de andre gjør.

Skrevet

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

sanne menesker som ts er grunnen til at jeg vil at nav skal bli lagt ned

Anonymous poster hash: 30e61...17d

Ja kjønner følelsen, skal ærlig inrømme at jeg blir kvalm av å tenke på at det finnes slike som TS som spiser for mine skattepenger.

Om det er trolling eller ikke spiller ikke så stor rolle, det eksisterer vertfall slike holdninger i samfunnet og det er skremmende nokk i seg selv. Det er helt utrolig at folk klarer å forestille seg en verden der det er frivillig å jobbe/gjøre noe produktivt. Hvem skal fly dere på ferie til lave priser utenfor sesongen, hvem skal høste maten dere spiser, hvem skal produsere boligene og tingene deres dersom ingen skal jobbe... Eller vent, er det sånn at BARE du ikke skal behøve å gjøre noe, mens alle andre skal produsere for deg ? Det er ingen som har lyst å produsere ekstra for å "bære" friske mennesker som heller vil bruke tiden sin på andre ting. Vi (vertfall jeg) hadde gladelig latt dere sulte dersom det var mulig å skille dere fra de som faktisk trenger hjelp :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk som virkelig er uføre bør ha like mye i trygd som gjennomsnittslønnen er blandt de som er i arbeid.

F.eks psykisk syke som barnevernet sviktet og de gjennomgikk diverse typer overgrep og fikkk ødelagt barndommen, ungdomstiden og forsåvidt resten av livet av post-traumatiske psykiske lidelser. De er ikke skyld i det som skjedde med dem, de burde ikke lide økonomisk i tillegg.

NAVe... Christ!

Anonymous poster hash: f4425...993
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan vel alle bli litt slitne innimellom, men tanken på å NAVe.. er det virkelig mulig for friske oppegående mennesker å tenke slik, det sier litt om de holdningene som finnes i samfunnet.

Sliten av å jobbe 8 timer hver dag, hjelpes, jeg har en lederstilling, og sjelden jeg bare jobber 8 timer eller har helt fri i helgene. Skal ærlig innrømme at noen dager er tunge og jeg skulle ønske jeg hadde mer tid hjemme med barna. Det skal også sies at jeg har en fysisk lidelse som gjør at jeg ganske raskt hadde klart å fått uføretrygd dersom jeg ønsket det. Og ettersom jeg har en veldig bra privatforsikring, hadde jeg faktisk ikke tapt mye i inntekt pr mnd hvis jeg gikk på det. Tar man i betraktning at jeg pendler, kunne reist på ferie utenom høysesong, kunne lagd billigere middager med bedre tid m.m, hadde jeg vel faktisk tjent på det.

Men ett par vesentlig ting gjør at tanken aldri ville falt meg inn.. Det første (og viktigste) er at jeg vil at barna mine skal vokse opp med en bra arbeidsmoral og at man ikke får noe gratis her i livet, man må jobbe for det.

Det andre er at mannen min etter en dramatisk bilulykke i yngre dager med påfølgende plager pga det som jeg ikke vil gå inn på, endte opp som ung ufør. Og den stigmatiseringen han opplever hvis han må forklare at han faktisk er uføretrygdet til noen, ville jeg ikke ønske på noen.

Folk som lyver og bedrar systemet for å gå hjemme og slappe av ødelegger for de som faktisk trenger disse ytelsene som staten Norge heldigvis har.

Bli voksen og SKJERP DEG!

Anonymous poster hash: 3be50...3d0
Skrevet

De aller fleste som går på NAV har ikke-påviselige diagnoser. Så dette går nok helt greit.

Forstår enda ikke hvordan dette går? Jeg har slitt med (noe som visstnok er tidenes mest mystiske) leddsykdom i over 10 år. Faen. Jobber når jeg klarer, men krasjer alltid til slutt. Får ingen støtte fra nav, da jeg ikke har en diagnose enda. Jeg har symptomdiagnoser, men dette er ikke godt nok. Sliter døgnet rundt med smerter og HATER å gå til nav. Er fullstendig nedverdigende. Drittlei av kristiske øyne (forståelig nok, da er er mye ymse mennesker som prøver seg der uten grunn...) og konstante avslag.

Kan ikke i min villeste fantasi begripe hvordan de som er friske vil sette seg selv i disse situasjonene! Du mister verdigheten helt, blir kun et saksnummer. Innebærer kun masse økonomiske bekymringer, og må strebe etter nok dokumentasjon hele tiden - som in the end, aldri er nok.

Dropp nav om du er frisk, jeg skulle ønske jeg aldri trengte å sette min fot der igjen.

Bytt jobb om du ikke trives heller!!

• Liker 1
Gjest Ingunn
Skrevet

nå har jeg fått legetime der jeg skal fortelle fastlegen om mine "helseplager".

Gleder meg :veslejenta:

Gjest Ingunn
Skrevet

noen tips til hva jeg ska si hos legen?

Tenkte å si at jeg ofte har vont i ryggen. eller skal jeg si hodet? hva har størst sjangse for å gi 100% sykemelding resten av llivet?

Hva får jeg i måneden?

legetimen er fredag 12:30 så kom gjerne med masse forslag til hva jeg kan si...... jeg får også en den hjelp av en erfaren naver jeg kjenner. han har aldri hatt jobb og er i syden hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

noen tips til hva jeg ska si hos legen?

Tenkte å si at jeg ofte har vont i ryggen. eller skal jeg si hodet? hva har størst sjangse for å gi 100% sykemelding resten av llivet?

Hva får jeg i måneden?

legetimen er fredag 12:30 så kom gjerne med masse forslag til hva jeg kan si...... jeg får også en den hjelp av en erfaren naver jeg kjenner. han har aldri hatt jobb og er i syden hele tiden.

Hva du får kommer jo helt an på hva du har tjent før. Men var et dårlig sjakktrekk å begynne med dette nå. For NAV kommer til å starte deg på arbeidsutprøvning i forskjellige jobber og bedrifter, så da går jo helle denne sommeren med på det!... og vinteren og neste sommer.

Men etter det så kan du legge deg på sofaen og slappe av :)

Anonymous poster hash: fb260...136

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg sto opp i morges var det som en usynlig hånd prøvde å dra meg tilbake ned i senga. Å komme seg opp var en kamp!

Sånn er det hver dag og jeg er dritt lei av å stå opp klokken halv sju og slave i åtte timer.

I det siste ble jeg oppmerksom på NAVing og jeg tror det er noe for meg.

Hvordan bør jeg gå fram? Jeg regner med at jeg må få en uførdiagnose men det feiler meg jo ingenting! skal jeg fake noe?

hvordan går man fram nor man skal NAVe?

Dessverre alt for enkelt. Bare bruk psykisk lidelse, så vips er du i mål. Lykke til.

Skrevet

Sliten av å jobbe 8 timer hver dag, hjelpes, jeg har en lederstilling, og sjelden jeg bare jobber 8 timer eller har helt fri i helgene. Skal ærlig innrømme at noen dager er tunge og jeg skulle ønske jeg hadde mer tid hjemme med barna. Det skal også sies at jeg har en fysisk lidelse som gjør at jeg ganske raskt hadde klart å fått uføretrygd dersom jeg ønsket det.

Du får bare uføretrygd om du ikke greier å jobbe - rettere sagt, livnære deg ved å arbeide - og det ser det ut som du greier. Man må stort sett ha en diagnose for å få uføretrygd, men det er ikke noen automatikk i at en (spesiell) diagnose kvalifiserer til uføretrygd. Du skal gjennom flere år med arbeidsutprøving og forsøk på behandling, og det skal være helt avklart at uføretrygd er den eneste muligheten for deg, før du kan få det. Det er en seiglivet myte at man kan "uføretrygde seg" og "velge uføretrygd"..

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Du får bare uføretrygd om du ikke greier å jobbe - rettere sagt, livnære deg ved å arbeide - og det ser det ut som du greier. Man må stort sett ha en diagnose for å få uføretrygd, men det er ikke noen automatikk i at en (spesiell) diagnose kvalifiserer til uføretrygd. Du skal gjennom flere år med arbeidsutprøving og forsøk på behandling, og det skal være helt avklart at uføretrygd er den eneste muligheten for deg, før du kan få det. Det er en seiglivet myte at man kan "uføretrygde seg" og "velge uføretrygd"..

Merkelig at omtrent alle somaliere og ALLE sigøynere er uføretrygdet da. Hvilken diagnose er det disse folkeslagene lider av?

Skrevet

Merkelig at omtrent alle somaliere og ALLE sigøynere er uføretrygdet da. Hvilken diagnose er det disse folkeslagene lider av?

Hm, ja, det jeg skrev gjelder for etniske nordmenn, da... Jeg kan ikke svare på ditt spørsmål :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...