Gå til innhold

Akutte smerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk plutselig skikkelig skjærende smerter i høyre eggstokken. Det var så vondt at jeg begynte å gråte. Etter at jeg la meg ned, forsvant den verste stikkingen, og det var mer verkende følelse. Det som er rart er at smerten spredde seg til over hoften, men er fortsatt rundt eggstokk området, og jeg har til og med vondt nedover benet.

Har hatt så vondt der en gang før, men da ga det seg etter ca 15 min, men nå har det ikke forsvunnet. Er ikke like ille som det var for en halv time siden, men fortsatt vondt og sånt.

Har hatt vondt nå og da i underlivet i ca 1 år, men denne smerten har jeg bare hatt 2 ganger nå. Trodde ikke det var noe galt da jeg fikk det for ca 2 uker siden, men nå tror jeg det er noe.

Hva kan det være? Begynner å bli bekymret.

Anonymous poster hash: 5bf52...9e6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten fortsatt vondt i dag, ikke like vondt som i går, men det er fortsatt vondt.

Gjest Gjest
Skrevet

Klarer du oppsøke lege? Det kan være en stille blindtarmbetennelse, eller en cyste. Begge deler er greit å få oversikt over før det blir svært ille, svært fort.

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du oppsøke lege? Det kan være en stille blindtarmbetennelse, eller en cyste. Begge deler er greit å få oversikt over før det blir svært ille, svært fort.

Men er ikke blindtarmbetennelse på magen? Er det farlig om det er en cyste, og om den sprekker? Det er ikke så ille at jeg ikke klarer å oppsøke legen, det var mye verre i går.

Gjest Gjest
Skrevet

Men er ikke blindtarmbetennelse på magen? Er det farlig om det er en cyste, og om den sprekker? Det er ikke så ille at jeg ikke klarer å oppsøke legen, det var mye verre i går.

Blindtarmen er stort sett mer midt på ja, men smertene kan forplante seg på merkelige vis. Cyster er i utgangspunktet ikke farlige, men de kan vri seg eller sprekke ukontrollert, og det kan bli farlig om du er uheldig.

Men siden det er ut som du psykisk sett takler leger og eventuelt GU, så ta å få deg en time, greit å vite hva det er :)

AnonymBruker
Skrevet

Blindtarmen er stort sett mer midt på ja, men smertene kan forplante seg på merkelige vis. Cyster er i utgangspunktet ikke farlige, men de kan vri seg eller sprekke ukontrollert, og det kan bli farlig om du er uheldig.

Men siden det er ut som du psykisk sett takler leger og eventuelt GU, så ta å få deg en time, greit å vite hva det er :)

Det blir bare vondere og vondere nå, kan jeg vente til i morgen med å ringe lege?

Skrevet

Hvordan i alle dager kan du si at du har vondt i høyre eggstokk og utelukke alt annet? Smerter nederst på magen på høyre side er typisk blindtarmsbetennelse(selv om jeg leser på linken lengre opp at det står noe annet der), men kan også være en rekke andre ting. Blir det vondere og vondere synes jeg faktisk du skal ta deg en telefon til legen, ikke sitte her på KG hvor ingen får undersøkt deg, og lekmenn og fagfolk poster om hverandre.

Og bare for å klarere ifht lokalisering av blindtarm og eggstokk, så ligger de ganske tett på hverandre, men blindtarmen ligger nok lengre ut på siden enn eggstokken^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...