Gjest Chris Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg spør her siden jeg er gutt og har god selvtillit, og det jeg lurer på er angående en jente med dårlig selvtillit. Håper noen her kan hjelpe. Jeg er sammen med en jente på 17 år, hun er utrolig pen, fin kropp og kjempesnill. Men jeg tror hun har veldig dårlig selvtillit, så mye at det går utover livet hennes. Hun får masse komplimenter, men hun tør ikke vise seg frem og hun sier ikke noe om hvorfor, men jeg tror hun er flau over kroppen sin. Hun har ingenting å være flau over. Hun er ikke mager, men heller midt imellom BMI-grensa for overvekt og undervekt. Noe sånn som dette. Hun tør ikke vise seg for meg i undertøy engang, selv om vi har vært sammen lenge og gjort "alt". Å dra på stranda eller i badeland er helt utelukket. Har lyst til å ha henne med til syden en eller annen gang, men tror det er liten vits. Hun kan vasse med klær på men thats it. Det her kan jo ikke være helt bra. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 jeg og ser sånn ut som på det bildet ca, og det er magen som er problemet er i gården i alle fall. Alt annet er fint for min del. Jeg vil heller ikke gå rundt i bikini overalt, men jeg synes det er helt greit at kjæresten (som er i første halvdel av 20-åra) ser meg naken og at familie ser meg i bikini o.l. Det som gjorde at jeg fikk bedre selvtillit var at jeg innså at jeg faktisk hadde fått en kvinnekropp og at kvinnekroppen har litt fett naturlig (selv om jeg er slank altså) pga at det skal beskytte fosteret og at den ikke ser ut som alle kvinnene i modellbladene. Jeg har og innsett at det bare er jeg som finner ting med kroppen min å pirke på. Alle andre synes den er helt fantastisk fin akkurat som den er. Men dette tror jeg ikke du kan hjelpe henne så mye med, men du kan jo si at hun kanskje kan oppsøke helsestasjon for ungdom og snakke med noen der? For man må jobbe med seg selv for å få selvtillit. Du kan tilby henne å bli med også om hun vil det. Og det er flott om du gir henne litt komplimenter for utseendet (antar du gjør dette allerede), for det kan hjelpe mye på Hilsen ei som har vært i samme situasjon som kjæresten din. Anonymous poster hash: b6086...72b
sandkri01 Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Har samme problemet selv, men er litt tynnere. Det er nok magen som er det største problemet for mange jenter/kvinner. Man vil helst skjule den, fordi man skjemmes. Man TROR alle andre legger merke til det, men egentlig gjør de ikke det. Fortsett å gi henne komplimenter, og fortell henne at kroppen hennes er vakker. Har ingen andre tips...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 http://www.forskning.no/artikler/2011/november/305340 Interessant artikkel om hvordan kvinner blir oppfattet som større enn de er av både seg selv, sine partnere og sine foreldre. Vi lever i et forskrudd samfunn der jenter omtrent må være på nippet til å få anoreksi før de selv og samfunnet er fornøyde. Jenter SKAL ha litt fett på kroppen. Mage, hofter, lår og pupper er designet sånn fra naturens side at der skal det være litt fett for at kvinnen skal være sunn. Kroppsidealet i dag er usunt. Flott at du støtter din kjære og forteller henne at hun er flott som hun er! Det er ikke naturlig for kvinner å ha "innovervendt" mage. Men hvordan du skal hjelpe henne aner jeg ikke. Det er sterke krefter der ute som insisterer på at jenter må være på grensa til syke før de er tynne nok, og det er jo bare trist. Hun er i hvertfall veldig heldig som har deg! Anonymous poster hash: 588e5...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #5 Skrevet 14. juni 2013 Folk har så ufattelig høye krav til seg selv... Hvis hun ser ut som på bildet, og fortatt mener hun er feit? Jeg ville dødd for en sånn kropp. Ingenting som irriterer meg mer enn folk som er tynne og klager på at de er feite. Det er en fornærmelse mot de som faktisk ER feite. Anonymous poster hash: f6e06...37c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå