Gå til innhold

Hva synes dere om Hamar?


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig i at det er fint, men kjedelig. Kunne aldri bodd der, men helt trivelig sted å være innom en kort stund. Tenker også på det som et harrysted, dog ikke så ille som en del andre steder. Har vel en del med Marcus Pedersen å gjøre, det inntrykket :)

Anonymous poster hash: f404c...788

Hamar er ikke harry, men områdene rundt er det.

Jeg kommer selv fra Hamar, og jeg synes ikke det er en bra by. Kjedelig, kun fint om sommeren og menneskene er ikke spesielt hyggelige.

Anonymous poster hash: 4c6b3...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født og oppvokst på Hamar og det er både positive og negative sider om stedet (som jeg vil tro det er mange steder).
Har bodd litt utenfor, og de er ofte busser som går, og trengte nesten aldri foreldre til å kjøre til/fra kino, restauranter ol.

De gjør masse for idretten, og å få barn inn i sport. Samt at de har Ham-Kam som bruker opp alle kommunens penger, sammen med kommunehus og stupetårn.
Gågata er ikke-eksisterende, og alle butikkene legges ned en etter en - trist!

Strendene langs Mjøsa og Domkirkeodden er jo fantastisk, både på sommer- og vinterstid. Godt brukt av de fleste innbyggerne.

Samma å je er hen i væla, bære je ser Mjøsa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette: Det er feil side av Mjøsa? :P

Anonymous poster hash: ce6ca...5eb

Ja, det er det også, men det jeg skrev var saklig ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor i Hamar man bor det. Er oppvokst her og har aldri trengt bil for å komme meg frem. Nå har vi til og med fått enda bedre kollektiv transport tilbud hvor bussene år hvert kvarter på morgenen og dagtid.

Anonymous poster hash: 2058a...250

Bodde innenfor 10 minutter av sentrum selv, gikk mesteparten av tiden men herregud så deilig det var å ha bil i Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha bil, for siden sentrum er dødt så må man ut av byen for å utrette ting. Flytt heller til Stange, Ringsaker, Løten eller Elverum der også folkene er mer jordnære og blide.

Anonymous poster hash: ef54f...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel mindre liv i Ringsaker og Elverum da. Ville definitivt heller ha bodd i Hamar da. Er forresten veldig fint der om sommeren, og det virker som kommunen er ganske flinke til å få til ting. Liker ikke å skryte av områdene som ligger på feil side av Mjøsa, men kommunen virker i alle fall flinkere enn min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Av mjøsbyene er Hamar den jeg liker minst. Ville heller bodd i Lillehammer, til nød Gjøvik, men definitivt ikke Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av en eller annen merkelig grunn føler jeg meg ikke vel i den byen. det er bare noe som gjør at jeg ikke føler meg trygg, men har aldri klart å sette fingeren på hva det er :vetikke:



Anonymous poster hash: 773b1...6c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koselig her jeg. Hyggelige folk, godt kollektivtilbud, masse butikker og kafeer, mye fritidstilbud. Dessuten er byen blitt kraftig renovert de siste ti årene og er ikke sammenlignbart med det det var i 2004 feks.

Elverum derimot er den siste byen jeg vil bo i. Dårlige utesteder, få busser og generellt et sted med mye tiggere, navere og narkomane.



Anonymous poster hash: 8104b...89a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 13.6.2013 den 0.29, Gabbs skrev:

Haha, jeg begynner nesten å tenke det samme. Har bodd i Hamar, det er "OK". Men ingenting å skryte av, og man MÅ HA BIL.

Det virker som et skrytested. Samtidig skikkelig bondsk. 

Anonymkode: 6d3d9...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2013 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Må ha bil, for siden sentrum er dødt så må man ut av byen for å utrette ting. Flytt heller til Stange, Ringsaker, Løten eller Elverum der også folkene er mer jordnære og blide.

 

Anonymous poster hash: ef54f...604

Ja. Humøret på folk har mye å si. Grinete folk står de vel de fleste over. Sånn er ikke min hjemby. Enig med deg. Takk Gud for det. 🙂

Anonymkode: 6d3d9...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...