Gå til innhold

Spørsmål om kont eksamen uio.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål om hvordan kont eksamen virker.

Er det slik at hvis du merker at du hadde uflaks med oppgavene, så kan du levere blankt og får tatt en ny eksamen i august? Har man adgang til eksamen i august kun hvis man får F?, ikke f. eks., hvis man får C?

Er det slik at man ikke får adgang til eksamen i august hvis man ikke møter opp på den vanlige eksamen? Slik at hvis man vil ta eksamen i august, må man uansett møte opp og trekke seg?

http://www.mn.uio.no/studier/admin/eksamen/utsatt-og-ny-eksamen/

Her ser det ut som om det i hvert fall er slik at hvis man stryker så får man ta den på nytt, men ikke hvis man får en gyldig karakter man ikke liker?



Anonymous poster hash: 10c18...c12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på emnet, ved matnat på uio står det spesifikt på emnesiden om det tilbys ny eksamen eller ikke. Om det gjelder emnet ditt, får du ta ny eksamen om du stryker, trekker deg, blir syk. Ikke om du får ståkarakter.

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s. Nå var det ikke det du spurte om, men å trekke seg fordi man var uheldig med oppgavene og vil ha noen andre, er umoralsk.

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på emnet, ved matnat på uio står det spesifikt på emnesiden om det tilbys ny eksamen eller ikke. Om det gjelder emnet ditt, får du ta ny eksamen om du stryker, trekker deg, blir syk. Ikke om du får ståkarakter.

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Hva er forskjellen på å levere blankt eller trekke seg?, er det bedre å si til eksamensvaktene at jeg trekker meg, eller lever besvarelsen som en vanlig eksamen, bare blank?

Anonymous poster hash: 10c18...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer du blankt får du F, om du trekker deg står det at du har trukket deg i studentweb. Jeg tror forskjellen ligger i at universitetet må betale for hver oppgave de retter (og at de taper penger på at folk stryker) og at du dermed "sparer" dem for det om du trekker deg. Så trekk deg, du :)

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s. Nå var det ikke det du spurte om, men å trekke seg fordi man var uheldig med oppgavene og vil ha noen andre, er umoralsk.

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Ja, og egentlig har jeg ikke tenkt å gjøre det. Men det er godt å bare ha en backup mulighet. Men jeg er egentlig enig, og har aldri gjort det før, jeg tror bare jeg får sove bedre natten før eksamen om jeg vet at hvis det går dårlig på eksamen, så kan jeg la være og levere.

Anonymous poster hash: 10c18...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og egentlig har jeg ikke tenkt å gjøre det. Men det er godt å bare ha en backup mulighet. Men jeg er egentlig enig, og har aldri gjort det før, jeg tror bare jeg får sove bedre natten før eksamen om jeg vet at hvis det går dårlig på eksamen, så kan jeg la være og levere. Anonymous poster hash: 10c18...c12

Den ser jeg :)

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det settes ikke opp konteeksamen hvis du har bestått.

Hvis noen andre har fravær eller stryker slik at det arrangeres konteeksamen, er det vanligvis tilgang til å melde seg opp hvis du ønsker å forbedre.

I tillegg kan du melde deg opp til neste ordinære eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Leverer du blankt får du F, om du trekker deg står det at du har trukket deg i studentweb. Jeg tror forskjellen ligger i at universitetet må betale for hver oppgave de retter (og at de taper penger på at folk stryker) og at du dermed "sparer" dem for det om du trekker deg. Så trekk deg, du :)

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Dette er feil.

Å trekke seg er noe du kun kan gjøre før eksamen, i de fleste tilfeller er fristen for å trekke seg 14 dager før eksamensdagen. Om man møter opp på eksamen vil man uansett bli vurdert til F, dersom besvarelsen ikke tilfredsstiller minimumskravene. (Uavhengig om man skriver en dårlig oppgave, leverer blankt eller annet) Det samme gjelder om man ikke møter opp i det hele tatt, da blir resultatet registrert som ikke møtt noe som sidestilles med stryk.

Hvis man trekker seg innen fristen vil man fremdeles ha tre forsøk igjen i det aktuelle emnet, dersom man ikke møter, leverer blankt eller stryker har man brukt ett forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil.

Å trekke seg er noe du kun kan gjøre før eksamen, i de fleste tilfeller er fristen for å trekke seg 14 dager før eksamensdagen. Om man møter opp på eksamen vil man uansett bli vurdert til F, dersom besvarelsen ikke tilfredsstiller minimumskravene. (Uavhengig om man skriver en dårlig oppgave, leverer blankt eller annet) Det samme gjelder om man ikke møter opp i det hele tatt, da blir resultatet registrert som ikke møtt noe som sidestilles med stryk.

Hvis man trekker seg innen fristen vil man fremdeles ha tre forsøk igjen i det aktuelle emnet, dersom man ikke møter, leverer blankt eller stryker har man brukt ett forsøk.

Hvorfor står det ikke karakteren F i studentweb da? Det står bare "Trekk under eksamen" og man telles ikke med i eksamensstatistikken som strøket!

Anonymous poster hash: ce208...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Hvorfor står det ikke karakteren F i studentweb da? Det står bare "Trekk under eksamen" og man telles ikke med i eksamensstatistikken som strøket!

Anonymous poster hash: ce208...7c1

OK. Da operer UiO med andre begreper. Men resultatet er jo det samme som å stryke/levere blankt. Du har ikke produsert studiepoeng og du har brukt et eksamensforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Det er som sagt beskrevet i de ulike emne beskrivelsene, hvilke muligheter du har. Det er vanlig at man kan stille til eksamen tre ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

På SV eksisterer konte KUN for de som er syke med legeerklæring, ikke for de som hadde en dårlig dag. Da må man vente til neste gang emnet gis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...