Gå til innhold

Er dette usunt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En typisk dag for meg er:

Frokost: mager vaniljekesam med bær som blåbær, pære, bringebær eller jordbær.

Middag: Karbonadedeig av storfe, to egg, grønnsaker eller litt ost, eventuelt av og til salat.

Kvelds det samme som frokost.

Er dette veldig usunt?

Spiser også gjerne fisk og grønnsaker og rømme også til middag, eller svinestrimler.

Anonymous poster hash: 706a4...2b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En typisk dag for meg er:

Frokost: mager vaniljekesam med bær som blåbær, pære, bringebær eller jordbær.

Middag: Karbonadedeig av storfe, to egg, grønnsaker eller litt ost, eventuelt av og til salat.

Kvelds det samme som frokost.

Er dette veldig usunt?

Spiser også gjerne fisk og grønnsaker og rømme også til middag, eller svinestrimler.

Ser helt fint ut dette. Pass på at du får i deg nok grønnsaker ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel ikke si at det er usunt i seg seg selv.

Men det er på en måte usunt fordi det er for lite mat i løpet av en dag.

Anonymous poster hash: d7974...e59
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ALT for lite. Hvor er lunsjen og mellommåltidene? Synes frokosten og kveldsen ser ganske lite ut og forresten..

Anonymous poster hash: bab6f...ee9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Maten ser sunn og god ut den, men som påpekt over er dette lite mat pr dag. Spiser du ikke lunsj?

Jeg vil anbefale fire måltider pr dag (frokost, lunsj, middag og kvelds) pluss et par mellommåltider som kan bestå av yoghurt uten masse sukker, grønnsaker, en frukt, litt nøtter eller annet som passer deg.

Anonymous poster hash: 7bf51...97e
Skrevet

Dette er ALT for lite. Hvor er lunsjen og mellommåltidene? Synes frokosten og kveldsen ser ganske lite ut og forresten..

Hvordan veit du det? Jeg spiser også bare 3 måltider om dagen, og får i meg alt jeg skal ha... Hva er det som er viktig med lunsj og mellommåltider? Trenger kroppen din 2000 kalorier på en dag, og du spiser alt sammen på ett måltid, går det faktisk helt fint.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Maten ser sunn og god ut den, men som påpekt over er dette lite mat pr dag. Spiser du ikke lunsj?

Jeg vil anbefale fire måltider pr dag (frokost, lunsj, middag og kvelds) pluss et par mellommåltider som kan bestå av yoghurt uten masse sukker, grønnsaker, en frukt, litt nøtter eller annet som passer deg.

Men i følge shapeup appen skal jeg ha bare 1200kcal for å gå ned 1 kg uka ? Og dette blir rundt 1200- 1400 kcal dagen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan veit du det? Jeg spiser også bare 3 måltider om dagen, og får i meg alt jeg skal ha... Hva er det som er viktig med lunsj og mellommåltider? Trenger kroppen din 2000 kalorier på en dag, og du spiser alt sammen på ett måltid, går det faktisk helt fint.

Det kan jo hende ts får i seg det hun trenger, men da må hun spise ganske store mengder til hvert måltid, og det fikk jeg ikke helt inntrykk av.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en hel boks magerkesam blandet med bær :P

AnonymBruker
Skrevet

Men i følge shapeup appen skal jeg ha bare 1200kcal for å gå ned 1 kg uka ? Og dette blir rundt 1200- 1400 kcal dagen

I så fall ville jeg justert på mengdene for å få plass til flere måltider. Hvordan går det når du ikke får mat mellom frokost og middag?

Skrevet (endret)

Veier du maten din?

Det kan jo hende ts får i seg det hun trenger, men da må hun spise ganske store mengder til hvert måltid, og det fikk jeg ikke helt inntrykk av.

Jeg fikk heller ikke inntrykk av at det var nok, men vi veit jo ikke hvor mye bær det er snakk om feks.

Man kan gå i timesvis uten mat, så lenge man får i seg det man trenger. Jeg faster i 16 timer av døgnet, og trener tung styrke og tunge intervaller før det første måltidet mitt, hver eneste dag. Spiser "frokost" klokka 14:00, middag klokka 18:00 og kveldsmat klokka 21:30.

Endret av Yme
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For at de måltidene der skal inneholde 2000 kalorier så må hun spise ganske mye av det og.

Da må hun spise omtrent 600 kalorier til frokost, 800 kalorier til middag, og 600 kalorier til kvelds. Tviler sterkt på at hun spiser 2 bokser vaniljekesam til frokost (siden det er det hun spiser om morgen).

Skrevet

For at de måltidene der skal inneholde 2000 kalorier så må hun spise ganske mye av det og.

Da må hun spise omtrent 600 kalorier til frokost, 800 kalorier til middag, og 600 kalorier til kvelds. Tviler sterkt på at hun spiser 2 bokser vaniljekesam til frokost (siden det er det hun spiser om morgen).

Hun spiser ikke 2000 kalorier om dagen. Det var bare et eksempel fra min side.

AnonymBruker
Skrevet

Veier du maten din?

Jeg fikk heller ikke inntrykk av at det var nok, men vi veit jo ikke hvor mye bær det er snakk om feks.

Man kan gå i timesvis uten mat, så lenge man får i seg det man trenger. Jeg faster i 16 timer av døgnet, og trener tung styrke og tunge intervaller før det første måltidet mitt, hver eneste dag. Spiser "frokost" klokka 14:00, middag klokka 18:00 og kveldsmat klokka 21:30.

Ja veier alt av mat :) En mager vaniljekesam med bær til frokost ca i 11 tiden. Middag med 120 gram karbonadedeig, to egg og noe ost, eller grønnsaker ca kl 14, kveldsmat det samme som frokost ca kl 19

Skrevet

Ja veier alt av mat :) En mager vaniljekesam med bær til frokost ca i 11 tiden. Middag med 120 gram karbonadedeig, to egg og noe ost, eller grønnsaker ca kl 14, kveldsmat det samme som frokost ca kl 19

Okei, det er bra. Er kallorinivået satt utifra vekten og høyden din? Du burde forresten spise mer grønnsaker. Det finnes mye av det som nesten ikke inneholder kalorier, som feks brokkoli, blomkål og spinat. Veldig greit å kjøpe brokkoli og blomkål i sånne frossenposer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har regnet på kaloriene du får i deg hver dag, men måtte gjette litt på mengder:

2 beger mager kesam: 444 kalorier

2 dl blåbær: 56 kalorier

200 gram karbonadedeig: 242 kalorier

2 egg: 156 kalorier

200 gram wokgrønnsaker: 60 kalorier

100 gram salat med agurk, tomat og paprika, uten dressing: 16 kalorier

Totalt 974 kalorier.

Har jeg tatt veldig feil på gjettingen min?

Hvor høy er du og hvor mye veier du? Og hvor mye aktivitet er du i?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, det er bra. Er kallorinivået satt utifra vekten og høyden din? Du burde forresten spise mer grønnsaker. Det finnes mye av det som nesten ikke inneholder kalorier, som feks brokkoli, blomkål og spinat. Veldig greit å kjøpe brokkoli og blomkål i sånne frossenposer.

Ja det er satt utifra alder, vekt og høyde. Spiser alt mellom 1200 til 1400 kcal dagen.Spiser ofte brokkoliblanding til middagene :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har regnet på kaloriene du får i deg hver dag, men måtte gjette litt på mengder:

2 beger mager kesam: 444 kalorier

2 dl blåbær: 56 kalorier

200 gram karbonadedeig: 242 kalorier

2 egg: 156 kalorier

200 gram wokgrønnsaker: 60 kalorier

100 gram salat med agurk, tomat og paprika, uten dressing: 16 kalorier

Totalt 974 kalorier.

Har jeg tatt veldig feil på gjettingen min?

Hvor høy er du og hvor mye veier du? Og hvor mye aktivitet er du i?

Ja men jeg blander litt pære, jordbær og bringebær også oppi, og ost over maten :) Blir ca 1200 kcal dagen og litt mer av og til. Er normalt aktiv, veier 78, skal ned til 70. Er 173 høy

AnonymBruker
Skrevet

Ja men jeg blander litt pære, jordbær og bringebær også oppi, og ost over maten :) Blir ca 1200 kcal dagen og litt mer av og til. Er normalt aktiv, veier 78, skal ned til 70. Er 173 høy

Dropp heller osten og få i deg mer grønnsaker. :)

1200 kalorier høres veldig lite ut for en som er 173 cm høy og normalt aktiv. Du burde gå fint ned i vekt med 1500 kalorier også. Og med litt ekstra aktivitet så tåler du enda noen flere kalorier.

AnonymBruker
Skrevet

Dropp heller osten og få i deg mer grønnsaker. :)

1200 kalorier høres veldig lite ut for en som er 173 cm høy og normalt aktiv. Du burde gå fint ned i vekt med 1500 kalorier også. Og med litt ekstra aktivitet så tåler du enda noen flere kalorier.

Skal forsøke å spise enda mer grønnsaker :) Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...