AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #21 Skrevet 10. juli 2013 Nei, jeg mener ikke seksuelt - men på en hest Falt av hest da jeg var mindre, og selv om det er mange år siden nå, så virker det fremdeles litt skummelt. Jeg og kjæresten skal på bilferie til Østerrike i sommer, og kjøre ved Alpene. Vi har pratet om å leie hest og dra på en ridetur og se den fantastiske naturen, og det høres jo kjempekoselig ut. Men så har vi den lille murringen i magen da. Jeg har ikke tenkt å galoppere, bare en rolig ridetur. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan forsikre meg om at hesten holder seg rolig? Hvor farlig er det egentlig å ri? Anonymous poster hash: dd00f...640 Å definere å ri som farlig, er jo både riktig og feil. Fordi man kan styre mye av utfallet selv, akkurat som om når man kjører bil (bare at de er vel litt mer forutsigbare enn en hest). Om du får en rolig og sindig hest, skal det ikke være noe problem i det hele tatt! Ikke for å skremme, men hester er flokkdyr og instinktet deres sier at de må flykte når de blir skremt/føler seg jaget. Dette sitter dypt i alle hester til syvende og sist. Det viktigste er å puste med magen, og si til seg selv; jeg er modig, dette går bra! Ikke vis deg redd og svak, for det kan også forstyrre hesten (hester merker veldig fort hvilket humør/svakheter du har). Jeg tror du vil bli positivt overrasket! Hester er etter min mening verdens herligste og kraftfulle dyr - men nå har jeg jo hatt hest siden 11-årsalderen. Anonymous poster hash: a8139...279
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #22 Skrevet 12. juli 2013 Sm regel går det bra. Men sjekk om reiseforsikringen dekker evt skade, om det skulle skje. Kan hende det er regnet som risikoaport. Kan bli dyrt å dekke et evt opphold på sykehus. Anonymous poster hash: 2641e...a50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå