Gå til innhold

70 talls - discofest


Mynona

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal i en 70-talls discofest og må derfor kle meg ut. Sliter litt med å finne ut hva jeg skal ha på meg. Finner litt kostymer og sånn men er så usikker.

Mamma nevnte at de pleide å gå med fargerik hotpant med hvite platåstøvletter på byn, men husket ikke hva de hadde på overkroppen. har funnet en gul vintage hotpant som jeg tenkte jeg kunne kjøpe. Hvis jeg finner noe å ha til.

Så er det noen som husker 70-tallet her? Evt som har peiling? Som kan gi tips.. Uheldigvis har ikke foreldrene mine tatt vare på noen klær fra 70-tallet :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var barn på 70-tallet. Slengbukser og platåsko var typisk mote da. Det var også bluser/skjorter med lange snipper og pannebånd. Klærne på 70-tallet var gjerne fargerike og med store mønstre. Hotpants og lange støvler som du nevner, er også aktuelt.

For inspirasjon kan du ta en titt på artister som var populære på 70-tallet. Kanskje ABBA har noen antrekk til inspirasjon? Her er en oversikt over artister fra 70-tallet som spilte diskomusikk.

Eller hva med hippiestil? Hippiebevegelsen var aktiv fra slutten av 60-tallet og langt inn på 70-tallet.

Deler av moten på 90-tallet var inspirert av 70-tallet. Kanskje du eller noen du kjenner har plagg/sko liggende fra 90-tallet? For eksempel platåsko?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bra innlegg! Jeg skal også på 70-tallsfest og fant god hjelp i innlegget ditt, Perelandra.

Ser at du ikke har fått svar av TS på innlegget ditt, og det synes jeg er skikkelig dårlig. Ser av og til at noen starter en tråd og stiller et spørsmål, får utfyllende svar, og deretter ikke engang gidder å takke for svaret. Det er ikke ålreit gjort, med tanke på at andre har tatt seg tid til å svare, og her har du til og med funnet fram gode linker og gjort research....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en pille a! Beklager at jeg ikke har svart. Det har rett og slett gått meg hus forbi at jeg har fått svar her!

Hippiestil er ikke godtatt i disco-festen. Det hadde vært mye enklere. Men nå har jeg funnet ut hva jeg skal ha. Venter på pakker fra ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du så det nå da :)
Hadde vært gøy å se sånn cirka hva du fant på Ebay, ville det vært ok? Jeg trenger inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en pille a! Beklager at jeg ikke har svart. Det har rett og slett gått meg hus forbi at jeg har fått svar her!

Hippiestil er ikke godtatt i disco-festen. Det hadde vært mye enklere. Men nå har jeg funnet ut hva jeg skal ha. Venter på pakker fra ebay.

Flott at du funnet et antrekk du skal bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha en sennepsgul hot-pants (vintage 70-talls faktisk), oransj singlet (sånn oransj de hadde på 70-tallet) og brunoransjt bredt belte rundt hoftene. I tillegg har jeg bestilt disse:

please2.jpg

De var litt dyre for engangsbruk, så de har jeg tenkt å prøve å selge på finn etter bruk :)

Tok inspirasjon fra dette bildet:

3114026310_0a8bf705ec.jpg

Det ble ikke så veldig disco da, men det var det det endte på likevel. Hadde litt lyst til å ta den helt ut med en skinnende buksedress, men når man ikke får prøvd den, så er det så risky om den sitter pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og store runde solbriller.

Skal ha et hårbånd også, men har ikke funnet det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen som ligner på disse

AAAAAvg-KkIAAAAAAFp--A.jpg?v=11841001440

På Lindex tror jeg det var.. Eller var det Kappahl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...