Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal tilbringe fire dager i Tallinn snart. Tips til fine ting å se/gjøre? :)

Anonymous poster hash: 973da...e84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tallinn er en koselig by. Det er fint bare å rusle rundt i gamlebyen, ta en tur langs ullmuren, sitte på en av de mange uterestaurantene på rådhusplassen og nyte live. Ta turen opp til Alexander-Nevskij katedralen, en lott russisk-ortodoks katedral. Her oppe finner du også en fin utsikt over byen.

Ellers så har du litt utenfor byen ett friluftsmuseum, husker ikke nå hva det heter. Blir litt a la vårt Folkemuseum på Bygdøy.

Ellers er det mange morsomme gater å gå rundt i, mange spennende butikker med mye fint håndtverk.

Skal du ut og spise vil jeg varmt anbefale 3 steder:

Olde Hansa, middelalderrestauranten. Her får du kjøpt veldig godt øl, servert i store kjeramikk krus.

Videre anbefaler jeg å gå på Balthasar. Dette er en hvitløksrestaurant med utrolig masse god mat. Dette er ett populært sted så her bør du nesten bestille bord før du reiser. (http://www.balthasar.ee/)

Kan også anbefale "the pappersack, her må man også bestille bord, men det har jeg alltid gjort samme dag eller dagen før. (http://www.peppersack.ee/)

Ellers så er det mange muligheter for Spa i Tallinn til en billig penge!

God tur og kos deg!

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes et slott utenfor byen du kan besøke og et svært kjøpesenter med gratis buss. Ellers er vel det meste sagt :P

Anonymous poster hash: d1b50...d53
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 973da...e84
AnonymBruker
Skrevet

Ellers så har du litt utenfor byen ett friluftsmuseum, husker ikke nå hva det heter. Blir litt a la vårt Folkemuseum på Bygdøy.

Det heter Rocca al Mare :)

Anbefaler også et besøk i Kadriorg-palasset, og Kumu (kunstmuseum like ved) :)

Anonymous poster hash: f9eea...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...