AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Skal tilbringe fire dager i Tallinn snart. Tips til fine ting å se/gjøre? Anonymous poster hash: 973da...e84
Sofie1 Skrevet 14. juni 2013 #2 Skrevet 14. juni 2013 Tallinn er en koselig by. Det er fint bare å rusle rundt i gamlebyen, ta en tur langs ullmuren, sitte på en av de mange uterestaurantene på rådhusplassen og nyte live. Ta turen opp til Alexander-Nevskij katedralen, en lott russisk-ortodoks katedral. Her oppe finner du også en fin utsikt over byen. Ellers så har du litt utenfor byen ett friluftsmuseum, husker ikke nå hva det heter. Blir litt a la vårt Folkemuseum på Bygdøy. Ellers er det mange morsomme gater å gå rundt i, mange spennende butikker med mye fint håndtverk. Skal du ut og spise vil jeg varmt anbefale 3 steder: Olde Hansa, middelalderrestauranten. Her får du kjøpt veldig godt øl, servert i store kjeramikk krus. Videre anbefaler jeg å gå på Balthasar. Dette er en hvitløksrestaurant med utrolig masse god mat. Dette er ett populært sted så her bør du nesten bestille bord før du reiser. (http://www.balthasar.ee/) Kan også anbefale "the pappersack, her må man også bestille bord, men det har jeg alltid gjort samme dag eller dagen før. (http://www.peppersack.ee/) Ellers så er det mange muligheter for Spa i Tallinn til en billig penge! God tur og kos deg!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #3 Skrevet 14. juni 2013 Det finnes et slott utenfor byen du kan besøke og et svært kjøpesenter med gratis buss. Ellers er vel det meste sagt Anonymous poster hash: d1b50...d53
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 Takk for svar! Anonymous poster hash: 973da...e84
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Ellers så har du litt utenfor byen ett friluftsmuseum, husker ikke nå hva det heter. Blir litt a la vårt Folkemuseum på Bygdøy. Det heter Rocca al Mare Anbefaler også et besøk i Kadriorg-palasset, og Kumu (kunstmuseum like ved) Anonymous poster hash: f9eea...6b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå