Gå til innhold

Snop med minst mulig kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om man passer på kostholdet og vil leve sunt så er det jo greit å kose seg litt med snop iblant også, så lenge det ikke blir for store mengder og for ofte.

Men hva er det "sunneste" snopet? Eller det minst usunne er vel riktigere å si.

Jeg prøver å holde meg unna sukker i størst mulig grad, fordi sukker fører til sukkersug. Så lenge jeg ikke spiser søte ting så har jeg ikke dette suget. Så jeg pleier å kjøpe ostepop eller potetgull når jeg skal ha snop, og så veier jeg det og spiser ikke mer enn at det går fint inn i mitt daglige forbruk. F.eks. dropper jeg kveldsmaten den lørdagen og spiser heller en liten skål ostepop. Regner med at popcorn også er et greit alternativ, men det er jeg ikke så glad i.

Andre tips?

Anonymous poster hash: 185e8...4cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltstenger. Lys sjokolademousse som du blander med melk er også kalorifattig iforhold til mengden. Men det er jo dumt hvis du får skikkelig søtsug etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Du spør etter to forskjellige ting her. Godteri som er lavt på kalorier, og godteri som er mindre usunt.

Det er ingen automatisk kobling mellom helse og kaloriinnhold. F.eks. er mørk sjokolade relativt "sunt", sammenlignet med en eller annen vingummigreie full av ymse kunstige stoffer, selv om sistnevnte kanskje er lavere i kalorier.

Bacon-gull er ok. Selv liker jeg godt dip blandet i seterrømme, som jeg dypper gulrøtter i. Forbausende godt til å være såpass sunt. ;D

Anonymous poster hash: fa37e...b29
  • Liker 4
Skrevet

Kokosboller ,troika. Det finnessnop uten sukker, ala gelebjørner osv.

Skrevet

Selv liker jeg godt dip blandet i seterrømme, som jeg dypper gulrøtter i. Forbausende godt til å være såpass sunt. ;D Anonymous poster hash: fa37e...b29

Som du kan gjøre enda sunnere ved å bytte til mager kesam f.eks, eller ekstra lett rømme!
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som du kan gjøre enda sunnere ved å bytte til mager kesam f.eks, eller ekstra lett rømme!

Nope! :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En hel japp har bare 350 kalorier ca. Ikke gale det for en ganske stor sjokolade:-)

Anonymous poster hash: c4a57...4d3
Skrevet

Nope! :)Anonymous poster hash: fa37e...b29

Jo, den kan gjøres sunnere, kalorimessig. Om du liker det, er jo en annen sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med sånne gullfisk-snacks? Er en sånn pitteliten blå pose med "saltstenger" som ser ut som gullfisker:) Posen er liten så er ikke krise å spise hele, samtidig som de er hule så det føles som om man spiser mer:P Popkorn blir litt det samme:)

Hva med gele laget av funlight saft og gelatin?

Eldorado sjokoladepudding?

Yoghurt is? (dream f.eks.)

Lett-is?(kommer i vanilje og sjokolade)

Hva med gulrot og agurk stenger i tzatiziki dip?

Babygulrøtter, sukkererter, cherrytomater, mørk sjokolade?

Så også et sted her på KG tror jeg, om ei som laga gulrot-chips, men finner ikke tråden igjen.

Anonymous poster hash: 8e1b0...3bd
AnonymBruker
Skrevet

Jo, den kan gjøres sunnere, kalorimessig. Om du liker det, er jo en annen sak.

Nope. :) Den kan gjøres kalorifattigere. Ikke sunnere. ;) Du gjør jo akkurat den samme feilen som TS, du...

• Liker 7
Skrevet (endret)

Nope. :) Den kan gjøres kalorifattigere. Ikke sunnere. ;) Du gjør jo akkurat den samme feilen som TS, du... Anonymous poster hash: fa37e...b29

Jeg skrev jo nettopp "kalorimessig" for å understreke hva jeg mente! Du har jo til og med quotet det. Og jeg svarte hvordan man kunne gjøre den "sunnere" ut i fra hva ts spurte om.

Endret av Hattifnatten
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nope. :) Den kan gjøres kalorifattigere. Ikke sunnere. ;) Du gjør jo akkurat den samme feilen som TS, du...

Eh... Mager kesam er jo mye sunnere enn seterrømme. Og nå tenker vi ikke på kaloriene her.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er mager kesam mye sunnere? Fordi det er tilsatt masse dritt og ikke har så mye "livsfarlig" fett i seg? :P

Anonymous poster hash: d0b86...791

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jada, hva som er sunt og usunt vil variere ettersom hvilket kosthold man har. Er man tilhenger av lavkarbo spiller kalorier ingen rolle, men alt med sukker er fyfy. Er man tilhenger av lavkalori er det meste lov så lenge man holder seg under et visst nivå av kalorier pr dag. Osv. :)

Jeg burde ikke blandet inn ordet sunt i denne tråden. Min feil.

For meg handler det om kalorier. Jeg har prøvd lavkarbo før og det passer ikke særlig godt for meg. Nå teller jeg kalorier i stedet og det passer meg bra.

TS

Anonymous poster hash: 185e8...4cc
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er mager kesam mye sunnere? Fordi det er tilsatt masse dritt og ikke har så mye "livsfarlig" fett i seg? :P

Fordi det er mer proteiner og mindre fett kanskje?

Skrevet

Eh... Mager kesam er jo mye sunnere enn seterrømme. Og nå tenker vi ikke på kaloriene her.

Det kommer jo helt an på hva man trenger. I kostholdet mitt vil rømmen være sunnere enn magerkesam, og jeg driver ikke med noe lavkarbogreier.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er mer proteiner og mindre fett kanskje? Anonymous poster hash: c4a57...4d3

Og hva er farlig med fett?

• Liker 4
Skrevet

Og hva er farlig med fett?

Det er skadelig for kaniner... Det er faktisk det som er grunnlaget for det dårlige ryktet mettet fett har på seg. Forsøk de gjorde på kaniner, for rundt 70 år siden... (usikker på tidspunktet)

• Liker 6
Skrevet

Hva med sånne gullfisk-snacks? Er en sånn pitteliten blå pose med "saltstenger" som ser ut som gullfisker:) Posen er liten så er ikke krise å spise hele, samtidig som de er hule så det føles som om man spiser mer:P Popkorn blir litt det samme:)

Hva med gele laget av funlight saft og gelatin?

Eldorado sjokoladepudding?

Yoghurt is? (dream f.eks.)

Lett-is?(kommer i vanilje og sjokolade)

Hva med gulrot og agurk stenger i tzatiziki dip?

Babygulrøtter, sukkererter, cherrytomater, mørk sjokolade?

Så også et sted her på KG tror jeg, om ei som laga gulrot-chips, men finner ikke tråden igjen.

Anonymous poster hash: 8e1b0...3bd

Noen grunn til at hjemmelagde gulrotchips skal være sunnere/magrere enn potetchips? Om det er frityrstekt blir det vel samme kalorimengde?

Synes at spekeskinke kan være godt som snacks, mye salt da men...

grønnsaker og dip som nevnt

rugkjeks med ost

Lage egen is f.eks, basert på melk og/eller bær og/eller joghurt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...