Gjest Ts Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Hei! Hva tenker dere om at steforeldre er med på avslutninger ifm skole/bh hvis den andre foreldren ikke liker at hun/han er der? Må det være en grunn eller holder det at den andre foreldren 'ikke ønsker det '? Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Jeg syns ikke steforeldre skal gå på avslutning om den andre forelderen ikke ønsker det. Anonymous poster hash: d7495...c61 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Jeg tenker at det er en helhet man må se på her. - Er den andre forelderen en dramaperson så er det best å holde seg unna for å unngå oppstyr. - Hvor viktig er det for barnet at steforelderen kommer? Hvis det er veldig viktig så bør steforelderen vurdere å komme likevel, mens hvis det er uviktig for barnet så bør steforelderen bli hjemme. - Hvis den andre forelderen har noe imot steforelderen fordi den nye personen har vært del av utroskap og andre vonde ting i nær fortid bør steforelderen holde seg unna. - Hvis den andre forelderen har noe imot steforelderen "helt ut av det blå" og ikke er en type person som lager drama og forsurer dagen for barnet så er det ikke nødvendig å ta hensyn til den andre forelderens synspunkter. Anonymous poster hash: c3567...c2b 7
She_Leiva Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 For det første så skjønner jeg ikke hvorfor man skal sette barnet i den situasjonen at de ikke kan få ta med seg "alle foreldrene" om det ønsker det? Jeg skjønner at det er litt kinkig om mor tar med seg en mann hun traff for to uker siden, eller om far tar med seg en av de tre nye flammene han har hatt i løpet av de to siste mnd, men om mor er godt gift på nytt med en mann som bor i samme hus, så kan jeg ikke forstå hvorfor ikke denne mannen skal få være med? Kommer vel litt an på hvor mye denne "steforeldreren" har med barnet og gjøre vil jeg tro? Er stor forskjell på å bare ha hilst litt på barnet eller å bo sammen med barnets far/mor og ha jevnlig kontakt. 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 I mitt hode er man ikke steforelder før man bor sammen med barnets forelder og har gjort det en stund. Mammas/pappas nye flamme som barnet har hilst på en gang er ikke en steforelder. Steforelder er en som fyller en viss foreldrefunksjon for barnet, som å bo sammen, lage mat, vaske klær, hjelpe med lekser, sette grenser, vise omsorg osv. Anonymous poster hash: c3567...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Hva mor/far synes om en steforelder spiller ingen rolle, om denne personen er en trygg og stabil del av barnets liv (altså mors/fars nye kone/mann/samboer, ikke en flørt som har vart i 2 måneder). At far ikke liker mors nye samboer (eller omvendt) bør ikke være med på å ødelegge barnets dag, f.eks ved at barnet ikke kan få glede seg over at alle "foreldre-personene" er til stede. Man er voksne og man er foreldre. Da bør man klare å holde seg i skinnet i korte stunder som dette. (Selvsagt tar jeg forbehold om at det ikke er vold, rus eller lignende inne i bildet da.) Anonymous poster hash: 886f9...738 5
Gjest BettyBoop Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Hei! Hva tenker dere om at steforeldre er med på avslutninger ifm skole/bh hvis den andre foreldren ikke liker at hun/han er der? Må det være en grunn eller holder det at den andre foreldren 'ikke ønsker det '? Hva tenker dere? Hei! Hva tenker dere om at steforeldre er med på avslutninger ifm skole/bh hvis den andre foreldren ikke liker at hun/han er der? Må det være en grunn eller holder det at den andre foreldren 'ikke ønsker det '? Hva tenker dere? jeg syns den andre forelderen bør vokse opp og tillate ungen å få god kontakt med alle de voksne i sitt liv, og ikke lage sjalusidrama. Om ungen vil ha steforelderen der er mye viktigere enn den sjalu forelderens behov for ikke å ha steforelderen der. 2
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 foreldenen sine nye flammer har ingenting på skoleavsluttninger å gjøre.! vi har skriftlig avtale om at nye partnere ikke skal delta på arr. der det er naturlig at begge foreldrene deltar. Dette er fint for barn som slipper å engste seg for ubehagligheter når man møtes på denne måten. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 foreldenen sine nye flammer har ingenting på skoleavsluttninger å gjøre.! vi har skriftlig avtale om at nye partnere ikke skal delta på arr. der det er naturlig at begge foreldrene deltar. Dette er fint for barn som slipper å engste seg for ubehagligheter når man møtes på denne måten. en ny flamme er ingen steforelder. En steforelder er en som har et forpliktende forhold til den ene forelderen og som har en slags foreldrerolle for barnet. 3
Japp Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 foreldenen sine nye flammer har ingenting på skoleavsluttninger å gjøre.! vi har skriftlig avtale om at nye partnere ikke skal delta på arr. der det er naturlig at begge foreldrene deltar. Dette er fint for barn som slipper å engste seg for ubehagligheter når man møtes på denne måten. Hva mener du med flamme? Jeg forstår flamme som en man ikke har kjent lenge, og en flamme er ikke en steforelder. Denne kontrakten dere har, tillater den aldri ny partner å være med? Hva med hvis steforelderen har vært i barnets liv i f.eks 7 år, for den fortsatt ikke være med på avslutning? 3
Silfen Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Enkelte foreldre må lære seg at barnet kommer før trusekrøllen de opplever. 2
#Sunrise Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 dette kommer jo ann på fra familie til familie da:P det er jo ikke en type foreldre krangel:P
Libe Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Om den ene forelderen ikke ønsker å ha stemor/far der, så synes jeg man skal ta hensyn til det. Sånne følelser er ikke alltid særlig rasjonelle, og burde ikke bli kalt egoistiske. Jeg tror nok de fleste barn synes det er stas om både steforeldre, besteforeldre og hele nabolaget kommer, men tviler på at det er alfa og omega. I min datters klasse er det en del nye par så jeg på avslutningen vår. Det ble rar stemning av at far satt og koste på stemor mens en anstrengt mor satt ved siden av. Synes ikke man alltid skal måtte late som om alt er så uproblematisk og greit hele tiden. Dette beror nok på tidsperspektivet også. Jeg reagerer litt når forholdet er ganske ferskt, men jeg har også forståelse for at man vil inkludere sin nye partner så mye som mulig. Selv er jeg både mor og stemor, og jeg ville følt det ganske påtrengende å komme på stebarnets avslutninger. Kanskje om noen år, men på gjeldenede tidspunkt hadde det ikke falt meg inn engang. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Hva mener du med flamme? Jeg forstår flamme som en man ikke har kjent lenge, og en flamme er ikke en steforelder. Denne kontrakten dere har, tillater den aldri ny partner å være med? Hva med hvis steforelderen har vært i barnets liv i f.eks 7 år, for den fortsatt ikke være med på avslutning? Jeg mener at foreldrenes nye kjærester ikke skal delta,dette for at BARNET ikke skal føle på ubehaget som KAN oppstå mellom nye patnere. Det er foreldrene alene som har ansvar for barnet ikke nye partene! Jeg mener også at ordet ste er misbrukt. ste er opprinlig hvis den ene forelderen dør og den nye partnern blir da ste! bonus forelder er ett riktigere begrep i dagens samfunn. Mange involvere seg altfor fort i barnas liv og for mange barn kan det bli mange brudd å forholde seg til etter hvert. introduksjonstid for nye partnere bør ikke være under 2 år. her er det mange syndere! alle skal inkluderes og ha det kjekt og vips er d ny partener og samme leksa igjen..med mine,dine og noen våre... tankeløse voksne!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Stemor burde få være med uansett. Pappas kjæreste kan holde seg hjemme. Anonymous poster hash: 0ee54...92f 1
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Stemor burde få være med uansett. Pappas kjæreste kan holde seg hjemme. Anonymous poster hash: 0ee54...92f Enig,har barnet en stemor har barnet ingen annen levende mor og denne må delta på avsluttninger. kjærester holder seg hjemme!
Gjest Mitt tilfelle Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Bodd med barnet annen hver uke 60% tre år. Barnet ønsker at jeg kommer, men ikke mor. Kvalifiserer jeg, eller?
missdior Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Bodd med barnet annen hver uke 60% tre år. Barnet ønsker at jeg kommer, men ikke mor. Kvalifiserer jeg, eller? Hvis du er en viktig del av barnets liv, og barnet ønsker deg der, så syns jeg ikke mor kan bestemme at du ikke får komme. Dere fungerer som en familie når barnet er hos dere? Ergo; du er stemor. Jeg hadde ikke nektet deg å komme. 2
Sweet77 Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Bodd med barnet annen hver uke 60% tre år. Barnet ønsker at jeg kommer, men ikke mor. Kvalifiserer jeg, eller? Du er en viktig del av barnets liv. Har sikkert hjulpet med lekser, selt store og små ting i hverdagen og i forbindelse med livet dets på skolen. Barnet har helt sikkert lyst til å dele denne dagen med deg også. Her burde mor sette seg selv til siden og barnet i forsetet. Ikke bruke en dag som er viktig for barnet som en stjerneanledning til å splitte dere eller til å markere revir. Hun har selv satt barnet til verden - da er det barnet, ikke henne selv, først. Snakk med faren om dette, han bør egentlig ta det opp med moren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå