Gå til innhold

Ikke så lysten :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er sammens med ei på 44,er selv litt over 50.Hun er ikke så lysten på sex som jeg,og heller ikke lang sex.

Så jeg lurer på er det (normalt) at en kvinne i sin (beste) alder ikke vil være med på det.Jeg gjør jo alt hun ønsker og ber om,men hun klager på at for ofte sex gir svie og kløe nedentil.

Håper noen kan svare meg på det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje hun har sopp eller no slikt? har hun sjekket seg hos gynekolog? Svie og kløe kan jo tyde på en eller annen underlivsplage:)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hun er så voksen at hun selv burde forstå at en tur til gynekologen er på sin plass.

Merk at jeg presiserer gynekologen, ikke fastlegen.

Det kan fint være en ubalanse i underlivet som medfører plagene, men alt dette finnes det botemidler for.

Send henne avgårde til en god privatpraktiserende gynekolog. Da går det mye raskere.

Om alt er friskt og i orden så høre det litt snodig ut at hun ikke vil ha lang, rolig, sex med rett mann (som jeg forutsetter at du er for henne ?)

Men, kvinner er forskjellige, og vi kan alle bare snakke for oss selv.

- jeg kjente jeg ble litt misunnelig på henne som har tilbudet tilgjengelig til enhver tid...

• Liker 1
Skrevet

Hun er så voksen at hun selv burde forstå at en tur til gynekologen er på sin plass.

Merk at jeg presiserer gynekologen, ikke fastlegen.

Det kan fint være en ubalanse i underlivet som medfører plagene, men alt dette finnes det botemidler for.

Send henne avgårde til en god privatpraktiserende gynekolog. Da går det mye raskere.

Om alt er friskt og i orden så høre det litt snodig ut at hun ikke vil ha lang, rolig, sex med rett mann (som jeg forutsetter at du er for henne ?)

Men, kvinner er forskjellige, og vi kan alle bare snakke for oss selv.

- jeg kjente jeg ble litt misunnelig på henne som har tilbudet tilgjengelig til enhver tid...

Tusen takk for svar,etter som hun har forklart meg så er det vanlig hos kvinner.En blir jo satt litt ut,elsker jo lang lang kos,gi helmasasje med både fingre og tunge. og masse ømmhet.Og det kan hun få når hun ønsker,....

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar,etter som hun har forklart meg så er det vanlig hos kvinner.En blir jo satt litt ut,elsker jo lang lang kos,gi helmasasje med både fingre og tunge. og masse ømmhet.Og det kan hun få når hun ønsker,....

Det er det ikke :) Verken å ikke ville ha sex ofte eller å ha problemer med kløe og svie. Eller hvor stor sexlysten man har er individuelt, men det finnes mange kvinner i denne aldersgruppen som elsker sex. Man skal hvertfall ikke slå seg te ro med at det er slik kvinner over 40 år er, for det stemmer ikke nødvendigvis.

Stemmer i med de andre angående at en tur til gyn. er på sin plass for å få noe mot de fysiske plagene.

Anonymous poster hash: c797b...a29

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg tipper (eller rettere sagt jeg spekulerer litt) på om vi da ikke snakker om slimhinnene i skjeden som av natrulig årsaker blir litt tynnere fra et sted rundt noen-og-40 og oppover.

Innslagspunktet er kvinneavhengig og arvelig.

Dette er en helt naturlig konsekvens av å nærme seg overgangsalder, så den vil nok de fleste av oss komme til å hilse på etterhvert, men det betyr ikke at det blir slutt på hverken lysten eller ønskene eller 'driven'.

Dersom det nå skulle være slik at jeg har rett i mine antagelser så er normalt 'korrigeringen' veldig enkel; østrogen vaginaltabletter ("stikkpiller" for å bruke det begrepet).

Edit: Presisert innlegget og.... jeg er fremdeles litt misunnelig på tilgjengeligheten kjenner jeg ja.....

Endret av Lille-pus
Skrevet

det kan være det at hun ikke fukter nok som gjør at hun føler seg sår og får svie, så en tur til gynekologen og en blodprøve for å sjekke hormonnivå (sjekk også for sykdommer som gir tørre slimhinner som f.ex sjøgrens syndrom) er på sin plass

og bruk glidemiddel

når overgangsalder starter er inviduelt og trenger ikke være arvelig - altså som mor så datter, jeg regnet nesten med at det skulle være det og har da ventet på at vergangalderen skulle komme i 15 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...