Gjest Mariell Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Hei. Jeg har fått i meg 8 codaxol-tabletter. Først tok jeg fire slik at det ville bli enklere å falle i søvn (har tatt fire, fem de tre siste kveldene pga problemer med å sovne, og tablettene har hjulpet meg med å sove). Men jeg ble ikke trøtt, så etter ca 30 min tok jeg fire til. Dette er noen timer siden nå. Etter å ha tatt de ble jeg litt bekymret for om jeg hadde gjort noe galt. Jeg har disse tablettene fordi jeg har skadet ankelen og fikk de med meg hjem fra sykehuset. Søvnproblemene har jeg hatt i ca to måneder i strekk, så jeg vet at det ikke kommer fra tablettene. Mest sannsynlig tror jeg det skal gå greit, men synes det er fint å være på den sikre siden. Hilsen jente, 20
mandel92 Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Er ikke codaxol smertestillende? Blir du søvnig av dem? Ser at codaxol inneholder 500 mg paracetamol, så du har fått i deg 4 g paracetamol, får du i deg over 10 g er sannsynligheten for leverskade veldig stor. Nå vil jeg tro at 8 tabletter vil gå helt fint, men du bør ikke ha til vane for å gjøre dette, paracetamol er veldig hardt for leveren og om du bruker det ofte kan det gi skade på leveren. Har du til vane for å overskride dosen? Om du har til vane for å gjøre det, kan selv 8 tabletter være skadelig.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Codaxol er et synonympreparat til Pinex Forte. De bør absolutt ikke benyttes til innsovning! 4-5 om kvelden er mye.. De skal taes ved sterke smerter. Er det smerter som holder deg våken? På sykehuset er 8 tabletter døgndose.. Jeg foreslår at du oppsøker lege, og tar opp søvnproblemene dine der. Det finnes innsovningstabletter du kan bruke en periode. Slutt i hvert fall for all del med Codaxol til det bruket! Anonymous poster hash: acadf...670 2
Gjest Mariell Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Er ikke codaxol smertestillende? Blir du søvnig av dem? Ser at codaxol inneholder 500 mg paracetamol, så du har fått i deg 4 g paracetamol, får du i deg over 10 g er sannsynligheten for leverskade veldig stor. Nå vil jeg tro at 8 tabletter vil gå helt fint, men du bør ikke ha til vane for å gjøre dette, paracetamol er veldig hardt for leveren og om du bruker det ofte kan det gi skade på leveren. Har du til vane for å overskride dosen? Om du har til vane for å gjøre det, kan selv 8 tabletter være skadelig. Takk for svar. Jeg ble søvnig de første dagene, men det hjalp ikke særlig i går. Har ikke gjort dette så mange dager, og skal ikke fortsette. Får finne sunnere måter å bli trøtt på, tror jeg!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Det du driver med er faktisk misbruk av medikament. Codaxol er i samme gate som Pinex forte, og inneholder morfin og paracetamol. Det er morfinen som gjør det søvnig, men det er smertestillende, og skal ikke brukes til sovemedisin. 8 stk er det maxgrensen for et helt døgn. Du bør heller kontakte legen din hvis du sliter med søvnvansker, og få hjelp for det der. Anonymous poster hash: 3bb51...dfc
Gjest Mariell Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Codaxol er et synonympreparat til Pinex Forte. De bør absolutt ikke benyttes til innsovning! 4-5 om kvelden er mye.. De skal taes ved sterke smerter. Er det smerter som holder deg våken? På sykehuset er 8 tabletter døgndose.. Jeg foreslår at du oppsøker lege, og tar opp søvnproblemene dine der. Det finnes innsovningstabletter du kan bruke en periode. Slutt i hvert fall for all del med Codaxol til det bruket!Anonymous poster hash: acadf...670 Det var smertene som holdt meg våken i starten, så da smertene gikk vekk men jeg fremdeles var våken, fant jeg ut at jeg kunne bruke de til å få sove generelt. Det slo meg at det kunne være dumt etter at jeg hadde gjort det.. Skal ikke gjøre det mer, da jeg nå har lest litt om for høy dose codaxolbruk. Jeg skal finne en bedre måte å sove på fremover. Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå